A Vakmajom Facebook-oldal Spanyolországból hoz példát arra, milyen az igazi piaci verseny, ha az élelmiszer-kiskereskedelemről van szó. A Hiperdino lánc hirdetett meg egy olyan akciót, amelyben 50 termék, köztük olyan alapvető fogyasztási cikkek, mint a kenyér, a tej, a tészta, az olaj, a liszt, a felvágott, az ásványvíz, a gyümölcslé vagy a tisztítószerek féláron kaphatók a hónap végén, azaz most január 26. és 31. között.
"Mi a trükkje, hiszen ekkora árrés biztosan nincs a termékeken. Az, hogy egy kupont lehet kapni a megvett termékek értékének 50 százalékáért, amit majd február elején lehet levásárolni legalább 40 eurós vásárlás esetén, kivéve alkohol és dohány. Tehát ezzel forgalmat csábít magához a lánc a versenytársaktól. Aki él a durván nagy kedvezménnyel, az majd hozzá megy a hó eleji nagyobb bevásárlást is intézni, és nem az Aldiba, Lidlbe vagy Mercadonába, és így megérheti a féláras leárazás, ha másra is sokat költenek az átcsábított vevők. És persze a kuponokra hajtva a kisebb forgalmú hó végi napokat is megdobják"
- írja le a szerző, hogy miért éri meg a cégnek ez a húzás, hozzátéve, hogy ez azért kockázatos lépés, de a vásárlók mindenképpen jól járnak vele.
"A gazdasági szabadság, a szabad piac és a verseny a legszegényebbek legnagyobb barátja és jótevője. Az állami piackorlátozás pedig a legnagyobb ellensége"
- zárja a Vakmajom a bejegyzést.