3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Januárban lejjebb jöttek az árak decemberhez képest, pláne októberhez viszonyítva. A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint a vizsgált termékek átlagára majdnem a 12 ezer forintos szint alá került. 

Úgy tűnik, a diszkontokban lejtőn maradtak az árak, legalábbis a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek december és január végi árait nézve. Ez annyiban meglepő lehet, hogy a hipermarketek árait vizsgáló Privátbankár Árkosár január elején az előző hónaphoz képest szerény drágulást mutatott, igaz, éves szinten csökkenés történt. 

Olcsóbb lett a kosár. Fotó: Pixabay
Olcsóbb lett a kosár. Fotó: Pixabay

A hivatalos inflációs adatok szerint decemberben az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal csökkentek az élelmiszerárak, ezzel szemben 2022 azonos időszakához képest majdnem 5 százalékkal nőttek. Összességében jelentő lassulás látható az élelmiszereknél, hiszen 2023 elején volt 40 százalékot meghaladó drágulásra is példa. Az idei év első hónapjaiban az éves szintű lassulás borítékolható, a bázishatás, azaz a tavalyi kiugróan magas árak miatt. 

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban szeptemberben 14 termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya. Októberben kiegészült a kosár a tojással, a krumplival, a tömbös kiszerelésben kapható trappista sajttal és a spagettivel. A jövőben már a bővített kosár szerepel majd a sorozat cikkeiben. A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

Visszatérve a diszkontos kosárra. A múlt hét végén a három legnagyobb magyarországi hálózattal rendelkező diszkontláncban (Aldi, Lidl és Penny) egy-egy üzletének árai alapján az látszik, hogy a kosárban szereplő termékek átlagára már a 12 ezer forintos határ közelébe süllyedt. 

Egészen pontosan 12 014 forint volt. Ez a decemberi 12 512 forintos összeghez képest 4 százalékos csökkenésnek felel meg, az októberi 13 ezer forintnál többe kerülő kosárhoz képest kicsit több mint 7,6 százalékos süllyedést takar. 

Egyik oldal, másik oldal

A három boltlánc átlagárai alapján olcsóbb lett például a csirkemellfillé: 6 százalékos csökkenéssel, 1772 forinton zárta a januárt ez a termék. A tejek felemásan teljesítettek, a 2,8 százalékos ESL tej 3 százalékos csökkenésével párhuzamosan az azonos zsírtartalmú tartós (UHT) tej ára 6 százalékkal feljebb kúszott december vége óta. Előbbi 329, utóbbi 247 forintos átlagot ért el.

Lejjebb került az 1,5 literes - saját márkás - ásványvizek átlagára, ahogy olcsóbb lett a napraforgó-étolaj, a krumpli is. Szintén olcsóbb lett a trappista sajt. Ezeknél a termékeknél 5-27 százalékos volt a csökkenás. A burgonya vitte a prímet, amelynek az átlagára kilónként 236 forintra csökkent a december 300 forint feletti szintről. 

Ugyanakkor drágább lett a Coca-Cola, ami a karácsony előtti, decemberi árkosárban látott akciós árral magyarázható. Akkor ugyanis 532 forint volt a 2 literes üdítő átlagára, januárban viszont visszatért a korábban megszokott 699 forintos szintre. A banán is drágább lett decemberhez képest, az átlagár 524 forintról 615 forintra nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG