3p

Januárban lejjebb jöttek az árak decemberhez képest, pláne októberhez viszonyítva. A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint a vizsgált termékek átlagára majdnem a 12 ezer forintos szint alá került. 

Úgy tűnik, a diszkontokban lejtőn maradtak az árak, legalábbis a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésben szereplő termékek december és január végi árait nézve. Ez annyiban meglepő lehet, hogy a hipermarketek árait vizsgáló Privátbankár Árkosár január elején az előző hónaphoz képest szerény drágulást mutatott, igaz, éves szinten csökkenés történt. 

Olcsóbb lett a kosár. Fotó: Pixabay
Olcsóbb lett a kosár. Fotó: Pixabay

A hivatalos inflációs adatok szerint decemberben az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal csökkentek az élelmiszerárak, ezzel szemben 2022 azonos időszakához képest majdnem 5 százalékkal nőttek. Összességében jelentő lassulás látható az élelmiszereknél, hiszen 2023 elején volt 40 százalékot meghaladó drágulásra is példa. Az idei év első hónapjaiban az éves szintű lassulás borítékolható, a bázishatás, azaz a tavalyi kiugróan magas árak miatt. 

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban szeptemberben 14 termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya. Októberben kiegészült a kosár a tojással, a krumplival, a tömbös kiszerelésben kapható trappista sajttal és a spagettivel. A jövőben már a bővített kosár szerepel majd a sorozat cikkeiben. A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

Visszatérve a diszkontos kosárra. A múlt hét végén a három legnagyobb magyarországi hálózattal rendelkező diszkontláncban (Aldi, Lidl és Penny) egy-egy üzletének árai alapján az látszik, hogy a kosárban szereplő termékek átlagára már a 12 ezer forintos határ közelébe süllyedt. 

Egészen pontosan 12 014 forint volt. Ez a decemberi 12 512 forintos összeghez képest 4 százalékos csökkenésnek felel meg, az októberi 13 ezer forintnál többe kerülő kosárhoz képest kicsit több mint 7,6 százalékos süllyedést takar. 

Egyik oldal, másik oldal

A három boltlánc átlagárai alapján olcsóbb lett például a csirkemellfillé: 6 százalékos csökkenéssel, 1772 forinton zárta a januárt ez a termék. A tejek felemásan teljesítettek, a 2,8 százalékos ESL tej 3 százalékos csökkenésével párhuzamosan az azonos zsírtartalmú tartós (UHT) tej ára 6 százalékkal feljebb kúszott december vége óta. Előbbi 329, utóbbi 247 forintos átlagot ért el.

Lejjebb került az 1,5 literes - saját márkás - ásványvizek átlagára, ahogy olcsóbb lett a napraforgó-étolaj, a krumpli is. Szintén olcsóbb lett a trappista sajt. Ezeknél a termékeknél 5-27 százalékos volt a csökkenás. A burgonya vitte a prímet, amelynek az átlagára kilónként 236 forintra csökkent a december 300 forint feletti szintről. 

Ugyanakkor drágább lett a Coca-Cola, ami a karácsony előtti, decemberi árkosárban látott akciós árral magyarázható. Akkor ugyanis 532 forint volt a 2 literes üdítő átlagára, januárban viszont visszatért a korábban megszokott 699 forintos szintre. A banán is drágább lett decemberhez képest, az átlagár 524 forintról 615 forintra nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG