3p

Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdásztól!

2024. október 9. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év első kilenc hónapjában csökkent a Németországban gyártott és forgalomba helyezett személygépkocsik száma a német autóipar szakmai képviseleti szerve a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) jelentése alapján. Főleg az elektromos autóknál nagy a visszaesés.

Az MTI által bemutatott adatok szerint idei első három negyedévi 3,1 milliós németországi személygépkocsi-gyártás 1 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A válság előtti, 2019-es termeléshez képest az első kilenc havi gyártás 13 százalékkal csökkent. Szeptemberben a német személygépkocsi-gyártás 393,6 ezres volument ért el, ami 9 százalékkal volt több a tavaly szeptemberinél.

Január óta 2,4 millió új személygépkocsit exportált Németország, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az első három negyedév exportja közel 10 százalékkal maradt el a 2019-estől. Szeptemberben éves bázison 11 százalékkal több, 305,4 ezer új személygépkocsit exportáltak németországi gyártóüzemekből.

A tavalyi év azonos hónapjához képest szeptemberben 19 százalékkal több belföldi megrendelést regisztráltak. A külföldről beérkező rendelések szeptemberben 6 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Összességében szeptemberben négy százalékkal csökkentek a megrendelések. Az első három negyedév megrendelései 2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.

Ki veszi majd meg a kecskeméti Merciket?
Ki veszi majd meg a kecskeméti Merciket?
Fotó: MTI/Ujvári Sándor

Nem véletlen, hogy az autógyártásra, németországi exportra alapozott magyarországi ipari termelés is igen gyengén alakul:

 

Óriási visszaesés az elektromos autóknál

Az év első kilenc hónapjában összesen 2,12 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, egy százalékkal kevesebbet, mint az előző év első három negyedévében és 23 százalékkal kevesebbet a 2019-es bázisnál. Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkentek az új regisztrációk az előző év azonos időszakához képest: 208,8 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év szeptemberében.

Részben vagy teljesen elektromos autót 409,4 ezret helyeztek forgalomba az első három negyedévben, 20 százalékkal kevesebbet mint az előző év első három negyedévében. Szeptemberben 5 százalékkal többet, 49,4 ezret helyeztek forgalomba.

Az első kilenc hónapban 276,4 ezer teljesen elektromos járművet helyeztek forgalomba, 29 százalékkal kevesebbet az egy ével korábbinál. Szeptemberben a forgalomba helyezések éves bázison kilenc százalékkal 34,5 ezerre nőttek.

A VDA arra számít, hogy az új elektromos személygépkocsik forgalomba helyezése a német piacon 2024 egészében 21 százalékkal 551 ezerre csökken.

Korábbi prognózisában a VDA 17 százalékos éves csökkenést jelzett 578 ezer darabra. A csökkenés a tisztán elektromos-akkumulátoros szegmensben nagyobb, 29 százalékos lesz 372 ezerre. A korábbi előrejelzés 25 százalékról és 393 ezerről szólt.

Ez duplán rossz hír a magyar iparnak, amely nem csak az autógyártásra, hanem az elektromos autók gyártásához szükséges akkumulátorok előállítására is igen nagy hangsúlyt fektet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Megszavazták: kemény vám jöhet a kínai autókra
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 15:44
Megszavazták a Kínában gyártott elektromos autókra kivetendő uniós vámokat – közölte az Európai Bizottság.
Makro / Külgazdaság Kapott egy reménysugarat az Orbán-kormány Brüsszelben
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 10:55
Németország az utolsó pillanatban meggondolta magát a pénteki szavazás előtt.
Makro / Külgazdaság Most azonnal menjen tankolni, ha kedves a pénztárcája!
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 10:31
Emelkedik a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is.
Makro / Külgazdaság Varsó még kivár
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 09:54
Jövőre kezdhet lazítani a monetáris feltételeken a lengyel jegybank.
Makro / Külgazdaság Mi lesz így az üzemanyagárakkal?
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 09:10
Joe Biden amerikai elnök szerint tárgyalnak arról, hogy az izraeli hadsereg a közel-keleti konfliktusban iráni olajipari létesítményekre mérjen csapást.
Makro / Külgazdaság Péntek reggel még egy sallert kapott Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. október 4. 08:30
Augusztusban az ipari termelés volumene munkanaphatástól megtisztítva 4,1 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy éve.
Makro / Külgazdaság Az OECD-ben már látják az alagút végét
Privátbankár.hu | 2024. október 3. 17:28
 Jelentősen lassult az infláció augusztusban.
Makro / Külgazdaság A kormánynak semmi dolga az euróárfolyammal, közölte Gulyás Gergely
Privátbankár.hu | 2024. október 3. 16:23
Ez a jegybank ügye, a kormánynak nincs árfolyamcélja, hangzott el a kihelyezett kormányülés helyszínén tartott rendhagyó Kormányinfón. Ezer eurós minimálbért viszont reálisnak lát a kormány.
Makro / Külgazdaság Az Orbán-kormány Kína oldalára állt az uniós büntetővámok ügyében
Privátbankár.hu | 2024. október 3. 13:21
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter megerősítette, hogy a magyar kormány nemmel fog szavazni a kínai autókra kivetendő uniós büntetővámokra.
Makro / Külgazdaság Az év végi bevásárlási szezon árait befolyásolhatja a sztrájk
Privátbankár.hu | 2024. október 2. 12:48
Sztrájkba léptek a legnagyobb amerikai kikötők dolgozói, ami komoly fennakadásokat okoz az év vége előtti áruszállításokban. A történet vége a karácsonyi árak növekedése lehet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG