Az MTI által bemutatott adatok szerint idei első három negyedévi 3,1 milliós németországi személygépkocsi-gyártás 1 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A válság előtti, 2019-es termeléshez képest az első kilenc havi gyártás 13 százalékkal csökkent. Szeptemberben a német személygépkocsi-gyártás 393,6 ezres volument ért el, ami 9 százalékkal volt több a tavaly szeptemberinél.
Január óta 2,4 millió új személygépkocsit exportált Németország, 3 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Az első három negyedév exportja közel 10 százalékkal maradt el a 2019-estől. Szeptemberben éves bázison 11 százalékkal több, 305,4 ezer új személygépkocsit exportáltak németországi gyártóüzemekből.
A tavalyi év azonos hónapjához képest szeptemberben 19 százalékkal több belföldi megrendelést regisztráltak. A külföldről beérkező rendelések szeptemberben 6 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Összességében szeptemberben négy százalékkal csökkentek a megrendelések. Az első három negyedév megrendelései 2 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit.
Nem véletlen, hogy az autógyártásra, németországi exportra alapozott magyarországi ipari termelés is igen gyengén alakul:
Óriási visszaesés az elektromos autóknál
Az év első kilenc hónapjában összesen 2,12 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, egy százalékkal kevesebbet, mint az előző év első három negyedévében és 23 százalékkal kevesebbet a 2019-es bázisnál. Szeptemberben már a harmadik egymást követő hónapban csökkentek az új regisztrációk az előző év azonos időszakához képest: 208,8 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év szeptemberében.
Részben vagy teljesen elektromos autót 409,4 ezret helyeztek forgalomba az első három negyedévben, 20 százalékkal kevesebbet mint az előző év első három negyedévében. Szeptemberben 5 százalékkal többet, 49,4 ezret helyeztek forgalomba.
Az első kilenc hónapban 276,4 ezer teljesen elektromos járművet helyeztek forgalomba, 29 százalékkal kevesebbet az egy ével korábbinál. Szeptemberben a forgalomba helyezések éves bázison kilenc százalékkal 34,5 ezerre nőttek.
A VDA arra számít, hogy az új elektromos személygépkocsik forgalomba helyezése a német piacon 2024 egészében 21 százalékkal 551 ezerre csökken.
Korábbi prognózisában a VDA 17 százalékos éves csökkenést jelzett 578 ezer darabra. A csökkenés a tisztán elektromos-akkumulátoros szegmensben nagyobb, 29 százalékos lesz 372 ezerre. A korábbi előrejelzés 25 százalékról és 393 ezerről szólt.
Ez duplán rossz hír a magyar iparnak, amely nem csak az autógyártásra, hanem az elektromos autók gyártásához szükséges akkumulátorok előállítására is igen nagy hangsúlyt fektet.