A Lego csoport 2022-ben 64,6 milliárd dán korona (1 korona=50,75 forint) bevételt ért el, 17 százalékkal magasabbat az előző évinél, részben új kínai üzletei megnyitásának, valamint az erős nyugat-európai és amerikai keresletnek köszönhetően.
A társaság működési eredménye tavaly 5 százalékkal, 17,9 milliárd koronára nőtt, adózott eredménye 13,9 milliárd koronára emelkedett a 2021. évi 13,3 milliárd koronáról.
Tavaly a Lego 155 új üzletet nyitott, többségét Kínában, és ezzel 904-re növelte üzleteinek számát világszerte.
Az infláció gyorsulásával a Lego termékei mintegy negyedének árát emelte tavaly. Tavaly a legkelendőbb Lego-termékek a Star Wars és a Harry Potter építőkészletek, valamint a City és a Technic termékcsaládok voltak.
A cég több mint 27 ezer embert foglalkoztat világszerte, tavaly júliusban jelentette be, hogy végleg leállítja oroszországi kereskedelmi tevékenységét az Ukrajna elleni háború miatt.
A Lego tavaly ünnepelte alapításának 90. évfordulóját. Magyarországon 2014 óta van jelen, Nyíregyházán van gyártóüzeme. Ezen kívül Dániában, Csehországban, Mexikóban és Kínában folyik termelés, de a tervek szerint 2025-ig további két új gyártóhelyet épít a Lego az Egyesült Államokban és Vietnamban.
A Lego kilencedik éve a világ legértékesebb játékmárkája a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó cég februárban közzétett értékelése szerint. A dán Lego értéke egy év alatt 24 százalékkal, 7,44 milliárd dollárra nőtt. (MTI)