Az avatóünnepségen Jurij Trutnyev miniszterelnök-helyettes, az orosz távol-keleti szövetségi kerület elnöki megbízottja emlékeztetett rá, hogy a híd építése 2016-ban kezdődött - írja beszámolójában az MTI. Vitalij Szaveljev orosz közlekedési miniszter azt emelte ki, hogy a létesítmény üzembe helyezése kevesebb mint harmadára csökkenti a szomszédos régiók számára a szállítási útvonal hosszát és ösztönzi a közös beruházási projektek fejlesztését.
Hu Csun-hua, a kínai államtanács miniszterelnök-helyettese szerint a híd megnyitása a két ország készségét mutatja a teljeskörű együttműködés elmélyítésére.
A hidat egy orosz-kínai koncessziós társaság építette Amur megye és Hejlungcsiang (Heilongjiang) tartomány kormányának részvételével. Szakértők szerint a befektetés 16 év alatt fog megtérülni.
Napi 600 teherautó mehet át rajta
Az MTI összefoglalója szerint a híd 1080 méter hosszú, amelyet az oroszok és a kínaiak fele-fele arányban építettek meg. A két partról szinkronban közeledő részek 2019. május 31-én értek össze. A hídhoz Kínában hat, Oroszországban pedig 13 kilométer bekötőút vezet. Az orosz Amur megye sajtószolgálata közölte, hogy a hídon naponta több mint 600 teherautó tud majd áthaladni. A korszerű ellenőrzőpontok a jövőben évente akár 4 millió tonna áru és 2 millió utas forgalmát is képesek lesznek kezelni.
Ez a második Amuron átívelő híd a két ország között. Az első, a Nyizsnyelenyinszkoje és Tongcsiang közötti vasúti híd építése idén április 27-én fejeződött be. A hidat úgy tervezték, hogy a vonatok felváltva haladhassanak át a kétféle nyomtávú vasúti pályán: az 1520 milliméter széles az orosz, az 1435 milliméter széles a kínai gördülőállomány számára készült.