3p

A brit luxusatógyár veszteségei csökkentek, ezért a kereslet hiányát látva elhalasztja elektromos autójának piacra dobását.

Az Aston Martin elhalasztja az első elektromos autójának bevezetését, mivel csökkenő veszteségei erre lehetőséget teremtenek -jelentette a Reuters. Az autógyártó luxus- és speciális modelljeinek rekordárai segítettek a brit cégnek csökkenteni tavalyi veszteségeit.

Az elektromos nem igazán kell, ez a luxus

Az Aston Martin a tervezettnél egy évvel későbbre, 2026-ra tűzte ki akkumulátoros elektromos járművének (BEV) piacra dobását. A tradicionális cég így csatlakozott azon autógyártók köréhez, amelyek visszafogták az elektromos átállásra kitűzött céljaikat, mivel a gyártókapacitásba és a technológiába való befektetés nagysága meghaladta az elektromos járművek iránti keresletüket.

A Mercedes-Benz február elején öt évvel elhalasztotta villamosítási célját, és biztosította a befektetőket, hogy továbbra is fejleszti belsőégésű motoros modelljeit.

A hibrid az viszont kapós, talán a szaga miatt

„A fogyasztói kereslet a BEV járművekre, az Aston Martin árkategóriájában minden bizonnyal, most nem az, mint amilyennek két éve gondoltuk" – álapította meg Lawrence Stroll ügyvezető elnök. Szerinte sokkal nagyobb kereslet van a hálózatról tölthető hibrid járművek iránt, különösen egy olyan cég esetében, mint az Aston Martin, mivel az emberek „ugyan szeretnének egy kis villamosítást... de azt is, hogy megmaradjon egy sportautó szaga, érzése és zaja".

Az Aston Martin első hibrid szuperautója, a Valhalla idén készül el. A vállalat adózás előtti veszteségei több mint felére csökkentek 2023-ban, ami kisebb volt a piaci várakozásoknál. Az eladások rekordszintet értek el Valkyrie modelljei és más speciális kiadású autóinak értékesítése során. Tavaly júniusban az Aston Martin beszállítási megállapodást írt alá a Szaúd-Arábia által támogatott Lucid Grouppal, amely új lapot nyit az elektromosítási stratégiájában. Stroll - aki szerint nincs mit aggódni a kínai elektromos járműveket gyártó BYD versenyével kapcsolatban - hozzátette, elégedett a vállalat rendelkezésére álló akkumulátortechnológiával és platformokkal.

Az Aston Martin elektromos modeljére, a Valhallára még kicsi az igény. Fotó: Aston Martin
Az Aston Martin elektromos modeljére, a Valhallára még kicsi az igény. Fotó: Aston Martin

A titkosügynök, James Bond örökös autómárkája, az Aston Martin nehéz időszakokat él meg. Tavaly 171,8 millió font (217,4 millió dollár) korrigált adózás előtti veszteséget jelentett, kisebbet az egy évvel korábbi 451 millió font veszteségnél. A cég által összeállított konszenzus szerint az elemzők a tavalyi évben átlagosan 209 millió font veszteségre számítottak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Német autóipari cégek ellenzik az uniós védővámokat Kínával szemben
Privátbankár.hu | 2024. április 13. 12:15
A VDA szerint a technológiai együttműködés akadályozásával mindkét félnek ártanának.
Makro / Külgazdaság Évente harmadával nő a globális akkumulátorpiac
Privátbankár.hu | 2024. április 13. 11:09
A kínai gyártók már Európára összpontosítanak, írja a Roland Berger tanácsadó cég.
Makro / Külgazdaság Nagy Márton a héten lenyomja a benzinárat?
Privátbankár.hu | 2024. április 13. 09:31
A nyomásgyakorlás növekedésétől tartanak a piaci szereplők.
Makro / Külgazdaság Borulátóak a német vállalatok
Privátbankár.hu | 2024. április 13. 08:50
Nem számítanak a gazdasági helyzet javulására az idén.
Makro / Külgazdaság Hiányoznak az uniós pénzek az építőiparban és a megszorítások is ártanak
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 14:07
Az MBH Bank elemzése vegyes képet mutat az ágazatról.
Makro / Külgazdaság Berlinből üzentek Budapestre: ilyen alacsony is lehet az infláció
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 13:23
Közel hároméves mélypontra lassult a német pénzromlás márciusban.
Makro / Külgazdaság Az EU pénzéből: Ungvárig utazhatunk majd európai nyomtávon
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 11:52
Denisz Smihal ukrán miniszterelnök április 11-i Kárpátalján tett munkalátogatása során megkezdődött a Csap–Ungvár európai nyomtávú vasútvonalnak az építése.
Makro / Külgazdaság A románok már a 2,5 százalékot célozták, de közbeszólt a pénzhiány
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 10:34
A magas infláció és külső problémák miatt Romániának nem sikerült katonai kiadásait a GDP 2,5 százalékára feltornáznia a tavalyi évben.
Makro / Külgazdaság Keresleti problémák tükröződnek a februári építőipari számokban
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 10:01
Az egy évvel korábbihoz viszonyítva 3,2 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 8,5 százalékkal csökkent az építőipari termelés volumene.
Makro / Külgazdaság Diadalmenet vagy csúfos bukás vár Magyar Péterre júniusban? Szavazzon Ön is!
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 09:12
Most már biztos, hogy megméretteti magát Magyar Péter régi-új pártja az EP-választáson. De vajon hogy fog teljesíteni. Ön is véleményt nyilváníthat!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG