Az Aston Martin elhalasztja az első elektromos autójának bevezetését, mivel csökkenő veszteségei erre lehetőséget teremtenek -jelentette a Reuters. Az autógyártó luxus- és speciális modelljeinek rekordárai segítettek a brit cégnek csökkenteni tavalyi veszteségeit.
Az elektromos nem igazán kell, ez a luxus
Az Aston Martin a tervezettnél egy évvel későbbre, 2026-ra tűzte ki akkumulátoros elektromos járművének (BEV) piacra dobását. A tradicionális cég így csatlakozott azon autógyártók köréhez, amelyek visszafogták az elektromos átállásra kitűzött céljaikat, mivel a gyártókapacitásba és a technológiába való befektetés nagysága meghaladta az elektromos járművek iránti keresletüket.
A Mercedes-Benz február elején öt évvel elhalasztotta villamosítási célját, és biztosította a befektetőket, hogy továbbra is fejleszti belsőégésű motoros modelljeit.
A hibrid az viszont kapós, talán a szaga miatt
„A fogyasztói kereslet a BEV járművekre, az Aston Martin árkategóriájában minden bizonnyal, most nem az, mint amilyennek két éve gondoltuk" – álapította meg Lawrence Stroll ügyvezető elnök. Szerinte sokkal nagyobb kereslet van a hálózatról tölthető hibrid járművek iránt, különösen egy olyan cég esetében, mint az Aston Martin, mivel az emberek „ugyan szeretnének egy kis villamosítást... de azt is, hogy megmaradjon egy sportautó szaga, érzése és zaja".
Az Aston Martin első hibrid szuperautója, a Valhalla idén készül el. A vállalat adózás előtti veszteségei több mint felére csökkentek 2023-ban, ami kisebb volt a piaci várakozásoknál. Az eladások rekordszintet értek el Valkyrie modelljei és más speciális kiadású autóinak értékesítése során. Tavaly júniusban az Aston Martin beszállítási megállapodást írt alá a Szaúd-Arábia által támogatott Lucid Grouppal, amely új lapot nyit az elektromosítási stratégiájában. Stroll - aki szerint nincs mit aggódni a kínai elektromos járműveket gyártó BYD versenyével kapcsolatban - hozzátette, elégedett a vállalat rendelkezésére álló akkumulátortechnológiával és platformokkal.
A titkosügynök, James Bond örökös autómárkája, az Aston Martin nehéz időszakokat él meg. Tavaly 171,8 millió font (217,4 millió dollár) korrigált adózás előtti veszteséget jelentett, kisebbet az egy évvel korábbi 451 millió font veszteségnél. A cég által összeállított konszenzus szerint az elemzők a tavalyi évben átlagosan 209 millió font veszteségre számítottak.