3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A brit luxusatógyár veszteségei csökkentek, ezért a kereslet hiányát látva elhalasztja elektromos autójának piacra dobását.

Az Aston Martin elhalasztja az első elektromos autójának bevezetését, mivel csökkenő veszteségei erre lehetőséget teremtenek -jelentette a Reuters. Az autógyártó luxus- és speciális modelljeinek rekordárai segítettek a brit cégnek csökkenteni tavalyi veszteségeit.

Az elektromos nem igazán kell, ez a luxus

Az Aston Martin a tervezettnél egy évvel későbbre, 2026-ra tűzte ki akkumulátoros elektromos járművének (BEV) piacra dobását. A tradicionális cég így csatlakozott azon autógyártók köréhez, amelyek visszafogták az elektromos átállásra kitűzött céljaikat, mivel a gyártókapacitásba és a technológiába való befektetés nagysága meghaladta az elektromos járművek iránti keresletüket.

A Mercedes-Benz február elején öt évvel elhalasztotta villamosítási célját, és biztosította a befektetőket, hogy továbbra is fejleszti belsőégésű motoros modelljeit.

A hibrid az viszont kapós, talán a szaga miatt

„A fogyasztói kereslet a BEV járművekre, az Aston Martin árkategóriájában minden bizonnyal, most nem az, mint amilyennek két éve gondoltuk" – álapította meg Lawrence Stroll ügyvezető elnök. Szerinte sokkal nagyobb kereslet van a hálózatról tölthető hibrid járművek iránt, különösen egy olyan cég esetében, mint az Aston Martin, mivel az emberek „ugyan szeretnének egy kis villamosítást... de azt is, hogy megmaradjon egy sportautó szaga, érzése és zaja".

Az Aston Martin első hibrid szuperautója, a Valhalla idén készül el. A vállalat adózás előtti veszteségei több mint felére csökkentek 2023-ban, ami kisebb volt a piaci várakozásoknál. Az eladások rekordszintet értek el Valkyrie modelljei és más speciális kiadású autóinak értékesítése során. Tavaly júniusban az Aston Martin beszállítási megállapodást írt alá a Szaúd-Arábia által támogatott Lucid Grouppal, amely új lapot nyit az elektromosítási stratégiájában. Stroll - aki szerint nincs mit aggódni a kínai elektromos járműveket gyártó BYD versenyével kapcsolatban - hozzátette, elégedett a vállalat rendelkezésére álló akkumulátortechnológiával és platformokkal.

Az Aston Martin elektromos modeljére, a Valhallára még kicsi az igény. Fotó: Aston Martin
Az Aston Martin elektromos modeljére, a Valhallára még kicsi az igény. Fotó: Aston Martin

A titkosügynök, James Bond örökös autómárkája, az Aston Martin nehéz időszakokat él meg. Tavaly 171,8 millió font (217,4 millió dollár) korrigált adózás előtti veszteséget jelentett, kisebbet az egy évvel korábbi 451 millió font veszteségnél. A cég által összeállított konszenzus szerint az elemzők a tavalyi évben átlagosan 209 millió font veszteségre számítottak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Égető problémára lehet megoldás a bevándorlás?
Kollár Dóra | 2025. május 11. 17:11
A kedvelt nyaralóhelyek munkaerőpiacán is megjelent a hiány.
Makro / Külgazdaság Fordulat a vámháborúban: megegyezik Amerika és Kína?
Privátbankár.hu | 2025. május 11. 15:23
Trump optimistán nyilatkozott.
Makro / Külgazdaság Donald Trump elhagyja Amerikát – óriási üzleteket üthet nyélbe
Privátbankár.hu | 2025. május 11. 08:54
Újraválasztása óta második hivatalos külföldi útjára készül.
Makro / Külgazdaság Azért van egy dolog, amiben jót tett Trump a kínaiakkal
Privátbankár.hu | 2025. május 10. 12:40
Áprilisban folytatódott a fogyasztói és termelői árak csökkenése Kínában a nemzeti statisztikai hivatal szombati jelentése alapján, ami a vámháborúnak is betudható.
Makro / Külgazdaság László Csaba: Meglepődnék, ha nem kattana bilincs az MNB-alapítványok miatt valakinek a csuklóján
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. május 10. 10:43
A volt pénzügyminiszter, közgazdász, egyetemi tanár a május 7-ei élő műsorunk vendége volt. A Klasszis Klub Live 5. évfolyamának 75. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Csak remélhetjük, velünk is azt teszik az amerikaik, mint a németekkel
Privátbankár.hu | 2025. május 10. 10:20
Megerősítette Németország lehetséges legjobb osztályzatát a Moody's, amely május végén dönt Magyarország hitelminősítéséről.
Makro / Külgazdaság Elképesztő, mi történik a hazai benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. május 10. 08:13
A közép- és kelet-európai régión belül a gázolaj már csak Ausztriában drágább, mint nálunk – derül ki a szintén a Klasszis Médiához tartozó laptársunk friss Mfor Üzermanyagár-figyelőjéből.
Makro / Külgazdaság Bődületes nagyságúra nőtt Kína devizatartaléka
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:41
Kína devizatartaléka, amely a legnagyobb a világon, áprilisban tavaly szeptember óta a legmagasabbra szintre, 3282 milliárd dollárra nőtt a márciusi 3241 milliárd dollárról – közölte az ország devizafelügyelete (SAFE).
Makro / Külgazdaság Az árrésstop ugyanúgy visszaüthet, mint tette azt az árstop?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 15:21
A vártnál magasabb áprilisi inflációs adatra a Nemzetgazdasági Minisztérium és az Országos Kereskedelmi Szövetség mellett reagáltak az elemzők. 
Makro / Külgazdaság Csak nem rólunk vesznek példát az olaszok?
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 12:47
Nemcsak nálunk mérséklődött az ipari termelés csökkenése márciusban, hanem a dél-európaiaiknál is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG