A vállalat pénteken tett bejelentése alapján felülvizsgálják a 9,7 millió jármű gyártását előirányzó idei termelési tervet, miután az áprilisban kezdődött pénzügyi év első négy hónapjában nem sikerült teljesíteni az időközi célokat.
A Toyota termelése augusztusban fellendült ugyan, de az októberi és novemberi termelés várhatóan 750-800 ezer jármű körül lesz, ami elmarad a szeptembertől novemberig tartó időszakra a múlt hónap végén kiadott prognózisban előirányzott, 900 ezres, átlagos havi termelési tervtől.
A Toyota nem közölte, hogy éves termelési előirányzatát mennyivel csökkentené, de a Reuters hírügynökségnek a vállalat adatain alapuló számításai alapján a folyó pénzügyi év első öt hónapjában a termelés 6,7 százalékkal maradt el a kitűzött tervtől. A Toyota szóvivőjének az elmondása szerint a termelési kilátások felmérését követően új célszámot tesznek majd közzé.
A japán autógyártók eddig a chiphiánynak a pénzügyi év második felétől kezdődő enyhüléséből kiindulva állították fel idei termelésnövelési terveiket. A magas infláció, az emelkedő kamatköltségek és a gazdasági recesszió növekvő kockázata azonban a főbb piacokon rontotta az autók keresleti kilátásait. A járműipart emellett még a chiphiány, valamint a járványvédelmi korlátozások beszállítói láncra gyakorolt hatása is külön megterheli.
A Toyota tavaly a 8,5 milliós célkitűzés helyett 8,6 millió autót gyártott, miután az eredetileg 9,3 milliós termelési tervét három alkalommal is csökkenteni kényszerült.
(MTI)