Bár a 2023-as büdzsében még „csak” 39,5 milliárd forintot szántak kormányzati kommunikációval és konzultációval kapcsolatos feladatokra, a zárszámadási törvény tervezete szerint a propagandaköltések 57,6 milliárd forintot tettek ki – tárta fel laptársunk, az Mfor. A portál cikke szerint ez az összeg a tavaly novemberben indult Nemzeti Konzultáció mellett a Magyarország 365 fotópályázatra, a JóKor című, az idősek számára készített „hiteles tájékoztató kiadványra”, valamint „a miniszterelnökhöz és a Kormányhoz kapcsolódó egységes lakossági kommunikációs feladatokra” folyt el.
Laptársunk felidézi, 2022-ben, tehát választási évben a tervezett 18 milliárdról ugrott 45,7 milliárdra a propagandaköltségek összege, ezt érdemes összevetni a 2023-as kiadásokkal.
Az Mfor azt is felidézi, a kormányzati kommunikáció zömét a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda Balásy Gyula cégeinek szervezi ki, aki három legnagyobb vállalkozásából összesen 21,6 milliárd forint osztalékot vett fel a tavalyi év profitja után.
A lap – szintén a Rogán-minisztérium költségeit vizsgálva – arra is felhívja a figyelmet, hogy a tárca kiemelt nemzetközi sportesemények és egyéb kiemelt állami rendezvények lebonyolítása címen a tervezett 60,6 milliárd forint helyett 96,1 milliárd forintot költött el. A rendezvények, rendezvénysorozatok között tizenegy 2023-ban megrendezett vagy előkészített sportrendezvény volt, melyek mellett olyan eseményekre is költeni kellett, mint az augusztus 20-i rendezvények (köztük a gigantikus tűzijáték), a szeptemberi Demográfiai Csúcs, a Szentatya áprilisi magyarországi apostoli útja, illetve a 2024-es uniós soros elnökséggel összefüggő feladatok előkészítése.
A propagandaminisztérium a tervezett 493 milliárd forint helyett 621,1 milliárd forint deficitet hozott össze.