3p
A hazai autóbuszgyártás bebikázása nemcsak a járműparkot frissítené fel, de több száz új munkahelyet is teremtene.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

A magyar autóbuszgyártás fellendítése nemzetgazdasági érdek – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium felelős államtitkára. Lepsényi István szerint a kormány iparfejlesztési programjának fontos területe a 2016-ban elfogadott Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Program. A program ugyanis nemcsak a helyi és helyközi közúti tömegközlekedés elöregedett járműparkjának megújítását jelenti, de hozzájárul a gazdaság növekedéséhez és a munkahelyteremtéshez is

Túlóra és emberhiány: mennyit fognak keresni a BKV-nál?

Az állami vállalatoknál meghirdetett, három évben végrehajtandó 30 százalékos bérfejlesztés miatt az önkormányzati társaságoknál is jelentős bérfejlesztési igény jelentkezett.

Kritikus helyzet állt elő a BKV-nál, ahol a buszvezetői állomány hiánya miatt csak túlóráztatással sikerült a szükséges járatszámot biztosítani.

Részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

Az NGM államtitkára elmondta, a 3-as metró pótlásához a BKV-nak 2018-ban mintegy 30 darab csuklós autóbuszra van szüksége, hogy biztosíthassák a közlekedés zavartalan ellátását – a BKV Zrt. és az Ikarus Egyedi Kft. ennek megfelelően megállapodott ezeknek az autóbuszoknak a gyártásáról, így március végére mind a 30 jármű a tömegközlekedési vállalat szolgálatába állhat.

Lepsényi István szerint a BKV Zrt. elkötelezett a hazai buszgyártás iránt, ezt mutatja, hogy a vállalat az elmúlt években már vásárolt 46 hazai gyártású dízel autóbuszt és 20 hazai gyártású kompozit elektromos autóbuszt. Az nemzeti autóbuszgyártás megerősítését szolgáló program megteremti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, egyúttal hozzájárul a hazai gyártók és beszállítók versenyképességének növekedéséhez – haza buszok forgalomba állítása pedig referenciát is jelent a gyártók számára, ami jó alapot jelenthet a külpiacok meghódításához is.

Egyre öregebbek a buszok

A buszállomány átlagéletkora 14 év, de az országban forgalomban lévő 8000 jármű nagyjából ezer már 20 évnél is többet futott már. A kormány célja, hogy 2020-ra a buszok átlagéletkora 10 évre csökkenjen. A kormány három éven belül évente 1000-1200 új autóbusz gyártását tervezi Magyarországon, amely több mint ezer munkahelyet is létrehozna. A program kidolgozása során megállapították: az itthoni buszgyártó kapacitások képesek mind minőségben, mind mennyiségben kielégíteni a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit.

Rengeteg új buszt és villamost kap Budapest - Tovább >>>

Az iparfejlesztési program, ezen belül a Nemzeti autóbuszgyártás cselekvési program eredményeként 2016-ban és 2017-ben a hazai gyártók által gyártott autóbuszok száma a 2015-ös 155 darabról 406-ra növekedett. Ennek köszönhetően pedig más programokhoz – például a kormány népegészségügyi stratégiájához – már saját gyártású járműveket tudtak igénybe venni szűrőbuszok kialakításához.

Az államtitkár jelezte: 2017 első tíz hónapjában 5,4 százalékkal erősödött az ipari termelés Magyarországon, vagyis 2010 januárja óta 37 százalékkal erősödött az ágazat. A járműgyártás 2010-hez képest közel megkétszerezte termelését.

Filléres megoldást találtak a budapesti villamosok egyik legfurább problémájára

Itt a tél és a tömegközlekedés legnagyobb ellensége: az ónos eső. Előző télen tucat új CAF-villamost kellett kiállítani a forgalomból egy különös meghibásodás miatt. Megkérdeztük a BKK-t, hogy mihez kezdtek a lerobbanó járművekkel. További részletek >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Az oroszok hajlandóak eladni a Szerbiai Kőolajipari Vállalatban lévő részesedésüket
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 17:13
Az orosz tulajdonos hajlandó eladni 56,15 százalékos részesedését a Szerbiai Kőolajipari Vállalatból (NIS) – jelentette be Dubravka Djedovic Handanovic szerb energiaügyi miniszter szerdán.
Makro / Külgazdaság Váratlan meglepetés az Egyesült Államokban
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 16:55
Az amerikai külkereskedelmi hiány az elemzők által vártnál jelentősebben csökkent augusztusban – derült ki az amerikai kereskedelmi minisztérium szerdán közzétett adataiból.
Makro / Külgazdaság Hónapok óta nem mozdul az inflációs ráta a szomszédunkban
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 15:19
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előző havival megegyezően 4,0 százalék volt októberben – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) szerdán közzétett adataiból.
Makro / Külgazdaság Megint bezsebelt 30 milliárdot az Orbán-kormány
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:44
Pedig csak 20 milliárdot akartak volna.
Makro / Külgazdaság Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot? Petschnig Mária Zitát erről is kérdezzük a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 12:58
A Pénzügykutató Zrt. tudományos főmunkatársa november 26-án, szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Csütörtöktől megint drágul a tankolás
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 12:02
Nem jöttek jó hírek.
Makro / Külgazdaság Kiderült, mit kért Ursula von der Leyen Orbán Viktortól
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 07:43
Olyat, ami Orbán Viktor szerint nincs.
Makro / Külgazdaság Ursula von der Leyenék lerántják a leplet – és ennek aligha fogunk örülni (frissítve)
Csabai Károly | 2025. november 19. 05:44
Szerda délelőtt teszi közzé az Európai Bizottság statisztikai hivatala, az Eurostat a 27 uniós tagország októberi éves harmonizált fogyasztóiár-indexeit. Bár Magyarország neve mellett a négy hónapja stagnáló éves inflációs számnál – ha csak egytized százalékponttal is, de – alacsonyabb érték szerepel majd, a Privátbankár Európai Inflációs Körkép friss becslése szerint a szeptemberi rangsorhoz képest még így is egy helyet rontottunk. Így már csak három EU-s államban magasabb az infláció, mint itthon: Lettországban, Észtországban és Romániában.
Makro / Külgazdaság Most az utolsó szalmaszálat is elveheti a magyar kormány Ukrajnától?
Litván Dániel | 2025. november 18. 19:24
Egy hónapja van átvágnia a gordiuszi csomót Ursula von der Leyennek, különben tényleg elfogyhat Ukrajna pénze. Orbán Viktor most tényleg célhoz érhet? Nagyító alatt ezúttal Ukrajna uniós támogatása.
Makro / Külgazdaság Még mindig kétszer nagyobb inflációt érzünk, mint amit a KSH mér
Imre Lőrinc | 2025. november 18. 17:41
Továbbra sem fűződik kamatcsökkentés Varga Mihály nevéhez, a Magyar Nemzeti Bank immár több mint egy éve 6,5 százalékon tartja az irányadó rátát. A jegybankelnök a döntés háttere mellett az amerikai védőpajzsról és a bankokat sújtó terhek megemeléséről is beszélt keddi sajtótájékoztatóján.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG