(Illusztráció, archív kép) |
A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett javaslatban emlékeztettek, hogy 2017. december 19-én a BKV vezetősége és a szakszervezetek vezetői között megszületett a bérmegállapodás. Ezt a cég igazgatósága és felügyelőbizottsága támogatta.
Nincs elég buszvezető
Az állami vállalatoknál meghirdetett, három évben végrehajtandó 30 százalékos bérfejlesztés miatt az önkormányzati társaságoknál is jelentős bérfejlesztési igény jelentkezett. Kritikus helyzet állt elő a BKV-nál, ahol a buszvezetői állomány hiánya miatt csak túlóráztatással sikerült a szükséges járatszámot biztosítani.
A 3-as metró pótlása miatt további buszvezetőiállomány-bővítés vált szükségessé, és ezt csak jelentős bérfejlesztéssel lehet megoldani. Annak érdekében, hogy a munkaerő-elvándorlást megakadályozzák és a túlórák okozta költségnövekedést visszaszorítsák, jelentős bérfejlesztésre van szükség.
Filléres megoldást találtak a budapesti villamosok egyik legfurább problémájára >>> |
A bérfejlesztéshez szükséges forrás biztosítása a fővárosi feladatok közötti forrás átcsoportosításával, valamint a feladatok felülvizsgálatával lehetséges.
5+7 százalék
A megállapodás szerint a bérfejlesztés átlagos mértéke 12 százalék, amelyből 5 százalék alapbérfejlesztés és 7 százalék bérfelzárkóztatás célját szolgálja - elsősorban a hiányszakmáknál. Így a bérfejlesztés hatására 5,8 milliárd forinttal emelkedik a bérköltség, illetve a személyi jellegű egyéb kifizetések, ezzel együtt 6,9 milliárd forinttal növekednek a személyi jellegű ráfordítások idén - olvasható az előterjesztésben.