A felső határ – napi 100 ezer ember - csak az induló utasokra vonatkozik. A repülőtér, amely először korlátozta az utaskapacitást, és a múlt hónapban arra kérte a légitársaságokat, hogy hagyják abba a jegyek árusítását, hétfőn bejelentette, hogy legalább október végéig továbbra is 100 ezerben korlátozza a napi utasszámot. A hatalmas forgalmú repülőtér vezetői szerint iylmódon eddig is sikeresen csökkentették az utolsó pillanatban történő járattörlések számát, és csökkent a várakozási idő a poggyászokra.
Az érkezőkre a felső határ nem vonatkozik.
"Elsődleges gondunk annak biztosítása, hogy utasainknak megbízható szolgáltatást nyújtsunk utazás közben. Ezért júliusban ideiglenes kapacitáskorlátokat vezettünk be, amelyek már javították a helyzetet, épp a csúcsszezonban, a nyári kiruccanások során" – jelentette ki közleményében Ross Baker, a Heathrow kereskedelmi igazgatója közleményében. –
"Szeretnénk persze lehető leghamarabb megszüntetni a korlátozásokat, de ezt csak akkor tudjuk megtenni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a repülőtér minden tekintetben rendelkezik az utasainknak nyújtott minőségi szolgáltatásokhoz szükséges erőforrásokkal."
A repülőtér azért vezette be a drasztikus intézkedést, hogy minimalizálja a járatok és poggyászproblémák miatti fennakadásokat. Ez utóbbit illetően sokakat felkavartak a felhalmozódott, elveszett poggyászokról készült drámai képek. A helyzet egy időben annyira eldurvult, hogy a Delta Air Lines még bérelt is egy járatot, hogy 1000 elveszett bőröndöt és más csomagot visszarepítsen tulajdonosaikhoz az Egyesült Államokba – emlékeztet rá a Travel and Leisure légiközlekedési szakírója, Alison Fox.
A reptér vezetői szerint ezt a „sapkát” korábban le lehet venni, ha Heathrow működésében továbbra is folyamatos javulás tapasztalható.
A Virgin Atlantic szóvivője a BBC -nek elmondta, hogy csalódottak, amiért Heathrow menedzsmentje meghosszabbította a korlátozást, hiszen szerintük egyre jobb a helyzet és minden héten további plusz források állnak rendelkezésre, azért hogy javul a repülőtéri „élmény".
A problémák nem korlátozódnak csak Londonra. Az amszterdami Schiphol is folytatja az utasszám maximalizálását számának az őszi hónapokra:, szeptemberben 67.500-ban, októberben pedig 69.500-ban állapította meg a napi induló utasszámot.
A repülőtér ugyanakkor azt is tervezi, hogy kártalanítja azokat az utasokat , akik lekésték a járatukat az április 23-tól augusztus 11-ig tartó "rendkívüli" helyzet miatt.
A káosz, mint ismeretes, az Egyesült Államok-beli légitársaságokat is sújtotta: idén eddig több mint 100 ezer járatot töröltek, és közel egymillió járat késett.
Annak érdekében, hogy lépést tartsanak a rendkívüli helyzettel, több légitársaság megnyirbálta nyári menetrendjét. Míg egyesek – köztük a United Airlines és az American Airlines – ősszel is érvényben tartják a megszorításokat, hasonlóan európai kollégáikhoz.