A repülőtér szerint, az intézkedésekre különösen az őszi időszakra eső ünnepek idején van szükség. Ha az összes menetrend szerinti járaton minden helyet eladnának, akkor a repülőtérnek 3500-zal több utasa lenne, mint amennyit naponta kezelni tud - írja az MTI.
A Schiphol először júliusban korlátozta a repülőtérről induló utasok számát a biztonsági személyzet hiánya miatt. A Dutchnews hírportál keddi tudósítása szerint az utasok továbbra is hosszú sorokban várakoznak az indulásra, nőtt a lekésett járatok száma is, annak ellenére, hogy a repülőtéren 200 új biztonsági alkalmazott kezdte meg a munkát. A Schiphol azt ajánlja, hogy az utasok már négy órával a járatindulás elött jelenjenek meg a repülőtéren.
Az uniós jogszabályok értelmében az utasok jogosultak kártérítésre a késések és járattörlések miatt. A kártérítések benyújtására szakosodott holland cégek szerint, idén eddig 70 ezer igénylést nyújtottak be, mintegy 60 millió euró értékben.
Mindeközben felfüggesztette a British Airways brit légitársaság a jegyek értékesítését a londoni Heathrow-ról induló rövid távú járataira augusztus 8-ig a legnagyobb forgalmú brit repülőtéren fennálló kapacitáshiány miatt. A felfüggesztés nagy-britanniai és európai úti célokat is érint. A társaság közlése szerint a jegykiadás leállításától függetlenül korábban megvásárolt jegyeiket az utasok szükség esetén át tudják foglalni.
A Heatrow repülőtér arra kérte a légitársaságokat, hogy a tumultus csökkentése érdekében korlátozzák a nyár folyamán eladott jegyeik számát. A Heathrow-ról jelenleg naponta legfeljebb százezer utas indulhat el, a légikikötő ezzel a július közepén ősz elejéig bevezetett felső korláttal igyekszik csökkenteni a kígyózó sorokat, a csomagszállítás késedelmeit és a járattörléseket. Múlt héten a repülőtér azt jelezte, hogy a százezres korlátozásnak köszönhetően a járatok pontosabban közlekednek és a csomagszállítás is hatékonyabbá vált.
Nagy-Britanniában és Európa-szerte gondot okoz a repülőtereknek és a légitársaságoknak, hogy pótolják a koronavírus-járvány alatti leállás után előállt munkaerőhiányt, emiatt sok helyen fennakadások vannak a check-in-pultoknál és a csomagszállításban.