A New Climate Institute jelentése szerint a vállalatok rendszeresen eltúlozzák vagy tévesen jelentik elért eredményeiket. A jelentés szerint ezen vállalatok közé tartozik a Google, az Amazon, az Ikea, az Apple és a Nestlé is. A tanulmányban szereplő nagyvállalatok közül néhányan a BBC-nek azt mondták, nem értenek egyet a jelentésben használt módszerek némelyikével, illetve természetesen újra hangsúlyozták, hogy mennyire elkötelezettek a klímaváltozás megfékezésére irányuló intézkedések mellett. A jelentés szerint az üvegházhatású gázok globális kibocsátásának 5 százalékát teszik ki az elemzett cégek.
Az Amazon egy közleményben úgy fogalmazott: „Azért tűztük ki ezeket az ambiciózus célokat, mert tudjuk, hogy az éghajlatváltozás komoly probléma, és most nagyobb szükség van a cselekvésre, mint valaha.”
Ehhez hozzátették, céljuk az, hogy 2040-re nullára csökkentsék a nettó szén-dioxid-kibocsátásukat, és „jó úton haladnak”, hogy 2025-re 100 százalékban megújuló energiával működjenek.
A Nestlé már támadóbban reagált a jelentésre. Ők úgy fogalmaztak, hogy bár üdvözlik a klímaváltozással kapcsolatos intézkedéseik és kötelezettségvállalásaik vizsgálatát, „azonban a tanulmány jelentős pontatlanságokat tartalmaz”, és abból „hiányzik a hozzáállásuk megértése”.
A tudósok szerint 2050-re nullára kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást, hogy megfékezzük a hőmérséklet-emelkedést, illetve hogy ne növeljük tovább a légkörben az üvegház hatású gázok mennyiségét. Ezekbe a kibocsátásokba beleszámít az áruszállítás és a gyárakban illetve az üzletekben felhasznált energia is, ahogy számít a növénytermesztés vagy a fakivágás is.
(via 444.)