A kimutatás szerint a legtöbb ilyen töltőpontot továbbra is energiaszolgáltatók üzemeltetik, ehhez a növekedéshez azonban nem tudott felérni az autóipar, ugyanis még mindig nincs elegendő elektromos autó, amit a vásárlók versenyképes árakon szerezhetnének be – így a kihasználatlan állomások nem tudnak profitot generálni.
Először be kell érni a hagyományos autókat
A BDEW német közüzemi és áramszolgáltató ágazati képviseleti szervezet igazgatója elmondta: a töltőállomások több mint háromnegyedét az energiaszolgáltató cégek működtetik, de ezek volumene bőven túlmutat az utakon lévő elektromos autók mennyiségén. Ha a zöldautózás áttörést akar elérni Németországban, ahhoz az eladott autóknak árban és teljesítményben is el kell érniük a hagyományos autók képességeit – tette hozzá.
A német kormány eredeti terveit szerint 1 millió e-autót szeretett volna látni az utakon 2020-ig, ezzel szemben jelenleg alig 100 ezer ilyen jármű van forgalomban. A képviseleti szervezet szerint ráadásul a kormánynak inkább a magánterületek jogi szabályozásán keresztül kellene segítenie a magán töltőállomásokba való befektetéseket – az akkumulátortöltések jelentős hányada ugyanis otthon lesz a jövőben, nem pedig nyilvános helyeken. Az autósok ráadásul nem akarják csigatempóban feltölteni autóikat hagyományos konnektoraikon keresztül, a gyorsabb töltéshez viszont több ezer eurós eszközöket kell jelenleg vásárolniuk – tették hozzá.
A Teslánál olcsóbb autó, 100 ezer töltőállomás – nagy tervei vannak a németeknek A német járműiparnak rengeteg pénzt kell befektetnie az elektromos autók gyártásába és az akkumulátorok fejlesztésébe, mert csak így maradhat versenyképes az ágazat - mondja a német gazdasági miniszter. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>> |