3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai piacon kiemelt cél az elektromos autó technológiai fejlesztése, hagyományos autókkal ugyanis már alig lehet járni Peking utcáit.

Kiemelt szempont a Volkswagennek az elektromos mobilitás és az autonóm közlekedés a világ legnagyobb autópiacán, ezért helyi partnerekkel együtt 2022-ig 15 milliárd eurót fordít közlekedési járműtechnológiai fejlesztési beruházásokra Kínában.

A Volkswagen Pekingben mutatja be helyi közös vállalati partnerével, a JAC autógyárral a kínai piacra szánt elektromos autóját, a Solt. A márka első modellje, az E20X kompakt SUV az év második felében jelenik meg. A kínai piacon a SUV és a kompakt SUV a legkeresettebb modellváltozat, amelyek az idén az összes eladásoknak a felét, vagy akár többet is kitehetik. A milliárdos fejlesztési beruházás a gyártás mellett a digitalizációs és a mobilitási szolgáltatások fejlesztését is szolgálja – ilyen lesz például egy autóbérlési közös vállalkozás létrehozása is a kínai Shoqui vállalattal.

Már alig engednek hagyományos autót forgalomba

Kína az elektromos autók legnagyobb piaca, az eladásokban az elmúlt években minden más térségnél nagyobb növekedést ért el. A világ legnagyobb autópiaca azonban nem csak nagy értékesítési volumen miatt számít fontos piacnak, hanem sokkal inkább azért, mert innen indulnak el a hálózatra kötött járműtechnológia és az elektromos mobilitás legújabb trendjei is – mondta a konszern új vezérigazgatója, Herbert Diess.

Önvezető autókra koncentrál a magyar kormány

Az osztrák és a szlovén kormány is aláírta a közös fejlesztésekről szóló szándéknyilatkozatot. Tovább >>>

A kínai kormány a gazdaságösztönző eszközök mellett már adminisztratív eszközökkel is az alternatív hajtású járműveket népszerűsíti. Pekingben és más szmoggal sújtott területen szinte már lehetetlen új rendszámtáblát szerezni hagyományos autókhoz, míg az elektromos autók vásárlói még támogatást is kaphatnak. Az autógyárakra pedig 2019-től kvótát határozott meg a kormányzat az elektromos és más alternatív hajtású járművek gyártására.

A pekingi kormánynak ugyanakkor vannak lépései, amelyeket a külföldi gyártók, az autóipari szakemberek és a kereskedelmi diplomácia is erősen kifogásol. Ilyen például a kötelezettség az autóakkumulátorok beszerzésére helyi cégektől, amivel autóipari szakértők szerint Kína domináns pozícióra kíván szert tenni az elektromos mobilitást kiszolgáló akkumulátor ágazatban. Kínában 2017-ben 770 ezer tisztán elektromos és plug-in hibrid elektromos személygépkocsit értékesítettek, ezek túlnyomó részét helyi gyártók állították elő.

Soha többé nem lesz dugó és halál az utakon? Tények és tévhitek

Több előadás is foglalkozott a budapesti SMART konferencián a mesterséges intelligencia, az autózás és önvezető autózás, a közlekedés jövőjével, amelyek számos tényt megerősítettek és tévhitet megcáfoltak a témával kapcsolatban. Amit biztosra tudunk: elkerülhetetlenül jön az önvezető autók kora, és gyökeresen átalakítja az életünket és városainkat. Részletek >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Példátlan lépés az orosz lakosságtól
Privátbankár.hu | 2024. november 23. 16:12
Alaposan belehúztak az ivászatba az oroszok, avagy lehet még többet piálni. 
Makro / Külgazdaság Nekünk is fájni fog, ha válságban marad a német gazdaság
Privátbankár.hu | 2024. november 23. 14:14
Nagyon nagy baj egyelőre nincs Németországban, de egyes iparágak valóban komoly problémákkal küzdenek, és ez ránk is rossz hatással van.
Makro / Külgazdaság Komoly figyelmeztetést kapott Trump, amit még ő sem hagyhat figyelmen kívül
Buksza blog | 2024. november 23. 09:34
Van valami, ami még Donald Trump megválasztott amerikai elnöknél is nagyobb hatást gyakorolhat a választók hangulatára: az átlagemberek fogyasztásának alakulása. Ezzel pedig gond lehet.
Makro / Külgazdaság Sorra gyűlnek a kérdőjelek Orbán Viktor politikai igazgatója körül
Privátbankár.hu | 2024. november 23. 08:15
Rácz András Oroszország-szakértő közösségi oldalán tette közzé kételyeit Orbán Balázs disszertációja kapcsán. 
Makro / Külgazdaság Kelleletlen meglepetés érkezett Németországból
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 12:08
A német gazdaság az előzetes jelzéseknél kevésbé nőtt a harmadik negyedévben.
Makro / Külgazdaság Szólunk: még ma élvezze ki a tankolás örömeit!
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 10:58
Szombattól többe fog kerülni. Különösen a benzin.
Makro / Külgazdaság Tényleg ennyire jól élünk? Friss állami adat érkezett
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:47
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss közlése szerint a szeptemberi reálbérek 9,2 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál.
Makro / Külgazdaság Sokkolhatja a közvéleményt az állami hivatal közlése
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 08:30
A beruházások ugyanis a harmadik negyedévben is éves szinten két számjeggyel zuhantak.
Makro / Külgazdaság Jó hírt kapott a magyarok pénztárcája: ennyivel emelkedik a minimálbér!
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 16:49
Három évre előre megkötötték a bérmegállapodást.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG