Kína pizzapiaca várhatóan meghaladja a 100 milliárd jüant (jelen árfolyamon nagyjából 4600 milliár forintot) a következő öt évben, amit a kisebb városok gyors növekedése, a házhoz szállított és a fagyasztott termékek iránti növekvő kereslet gerjeszt – derül ki egy iparági jelentésből.
A sanghaji SIAL nemzetközi élelmiszeripari kiállításon szerdán bemutatott jelentés szerint a kínai pizzapiac a tavalyi 48 milliárd jüanról az idén 60,8 milliárd jüanra bővül.
Kínában március végén több mint 60 ezer pizzéria működött.
A kínai pizzapiacon az online eladások 2022-ben először haladták meg az üzletekben történt eladásokat 58,1 százalékkal. A jelentés szerint az arány várhatóan tovább emelkedik az elkövetkező években.
A pizza 1990-ben jelent meg a kínai anyaországban, amikor megnyílt az első külföldi érdekeltségű étterem.
A jelentés megjegyezi, hogy a lendületes fejlődés ellenére a pizzériák száma a lakosság arányához képest továbbra is alacsony más országokhoz viszonyítva. 2022-ben Kínában 11,7 pizzéria volt 1 millió lakosra vetítve, míg például az Egyesült Államokban ez az arány 232,4.
(MTI)