Maga Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be közösségi oldalán május végén, hogy felavatták Nanushka első, többemeletes londoni üzletét a Bruton Streeten. Fantasztikus siker ez Sándor Szandra divattervezőnek, aki 15 éve alapította a Nanushka divatmárkát. A cég 2019-ben története legjobb évét zárta, sőt, bekerült a legikeresebb cégeket tartalmazó 2020-as BÉT50 kiadványba, majd a Financial Times hagyományos, éves listáján is újra ott van, immár zsinórban a második alkalommal. Ez utóbbi lista Európa ezer legdinamikusabban fejlődő vállalatait rangsorolja, s csak egyetlen, széles körben ismert magyar cég szerepel benne, a Nanushka. Az idei FT-összeállítás szerint ráadásul jelentőset ugrott előre a korábbi helyezéséről. A legmagasabb bevételnövekedést produkáló cégek között 2019-ben még a 406. helyen szerepelt a vállalat, 2020-ban pedig már a 70. helyen áll.
A Nanushka International Zrt. tavalyi éves beszámolója szerint 2019-ben a belföldi és a külföldi értékesítésnek köszönhetően 6,7 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, 2020-ban pedig a pandémia ellenére is fejlődött, hiszen 7,5 milliárdos nettó árbevételt produkált.
A növekvő bevételek ellenére tavaly a cég mégis veszteséges évet zárt. Ismeretes, hogy a divatipart mennyire megtépázta a járvány, minden bizonnyal ennek köszönhető, hogy a 2019-es 460 milliós tiszta nyereséget követően 2020-ban 2 milliárd forintos veszteséggel zárt a társaság.
A jelek szerint ez azonban nem rázta meg Nanushkát, hiszen New York-i üzlete után immár megnyitották a londonit is, előtte pedig már olyan luxusárauházakban is megtalálhatók voltak a termékei, mint a Lafayette vagy a Harrods.
Ahogy azt laptársunk megírta, 2016 végén, vagyis már az FT által vizsgált időszakban az Eximbank beszállt a Nanushkába, és több lépcsőben 700 millió forinttal segítette a céget. A befektetésnek köszönhetően a társaság 2017-ben több mint duplájára növelte árbevételét és tovább fokozta a márka nemzetközi jelenlétét. Tavaly májusban pedig a cég Szijjártó Pétertől a versenyképességi program keretében támogatási okiratot vett át. Eszerint a Nanushka 574 millió forintot meghaladó informatikai fejlesztési beruházásba foghatott, amelyet több mint 287 millió forintos állami támogatással valósíthat meg.
Kérdés, hogy a cég nagy menetelésébe belerondító járvány okozta veszteséget ebben az évben mennyire sikerül kompenzálniuk, bár nagy valószínűséggel az erősen megtámogatott, legerősebb magyar divatmárkának ez nem fog gondot okozni.
Törökország népirtással vádolja az izraeli miniszterelnököt és több miniszterét.

