Maga Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelentette be közösségi oldalán május végén, hogy felavatták Nanushka első, többemeletes londoni üzletét a Bruton Streeten. Fantasztikus siker ez Sándor Szandra divattervezőnek, aki 15 éve alapította a Nanushka divatmárkát. A cég 2019-ben története legjobb évét zárta, sőt, bekerült a legikeresebb cégeket tartalmazó 2020-as BÉT50 kiadványba, majd a Financial Times hagyományos, éves listáján is újra ott van, immár zsinórban a második alkalommal. Ez utóbbi lista Európa ezer legdinamikusabban fejlődő vállalatait rangsorolja, s csak egyetlen, széles körben ismert magyar cég szerepel benne, a Nanushka. Az idei FT-összeállítás szerint ráadásul jelentőset ugrott előre a korábbi helyezéséről. A legmagasabb bevételnövekedést produkáló cégek között 2019-ben még a 406. helyen szerepelt a vállalat, 2020-ban pedig már a 70. helyen áll.
A Nanushka International Zrt. tavalyi éves beszámolója szerint 2019-ben a belföldi és a külföldi értékesítésnek köszönhetően 6,7 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, 2020-ban pedig a pandémia ellenére is fejlődött, hiszen 7,5 milliárdos nettó árbevételt produkált.
A növekvő bevételek ellenére tavaly a cég mégis veszteséges évet zárt. Ismeretes, hogy a divatipart mennyire megtépázta a járvány, minden bizonnyal ennek köszönhető, hogy a 2019-es 460 milliós tiszta nyereséget követően 2020-ban 2 milliárd forintos veszteséggel zárt a társaság.
A jelek szerint ez azonban nem rázta meg Nanushkát, hiszen New York-i üzlete után immár megnyitották a londonit is, előtte pedig már olyan luxusárauházakban is megtalálhatók voltak a termékei, mint a Lafayette vagy a Harrods.
Ahogy azt laptársunk megírta, 2016 végén, vagyis már az FT által vizsgált időszakban az Eximbank beszállt a Nanushkába, és több lépcsőben 700 millió forinttal segítette a céget. A befektetésnek köszönhetően a társaság 2017-ben több mint duplájára növelte árbevételét és tovább fokozta a márka nemzetközi jelenlétét. Tavaly májusban pedig a cég Szijjártó Pétertől a versenyképességi program keretében támogatási okiratot vett át. Eszerint a Nanushka 574 millió forintot meghaladó informatikai fejlesztési beruházásba foghatott, amelyet több mint 287 millió forintos állami támogatással valósíthat meg.
Kérdés, hogy a cég nagy menetelésébe belerondító járvány okozta veszteséget ebben az évben mennyire sikerül kompenzálniuk, bár nagy valószínűséggel az erősen megtámogatott, legerősebb magyar divatmárkának ez nem fog gondot okozni.