3p
Kóstoltatással, termékbemutatóval és kampányvideókkal készülnek az idei szezonra.

Idén is folytatja zöldség- és gyümölcsfogyasztást népszerűsítő közösségi marketingkampányait a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. A legfontosabb ezen belül a Naponta 3x3 elnevezésű program, amelyre a tervek szerint 2018-ban tavalyhoz hasonlóan 35-40 millió forintot fordít a nemzeti támogatásban részesülő termelői értékesítő szervezetek (tész) megbízásából a szakmaközi szervezet.

Áfacsökkentés után robbanna igazán nagyot a magyar gazdaság titkos fegyvere

További részletek >>>

A FruitVeB ügyvezető igazgatója elmondta: a szakmaközi szervezet állami támogatásban nem részesül, a marketingkampányt a tagság által befizetett tagdíjakon túl a termelők értékesítő szervezetei számára európai uniós és magyar forrásból biztosított nemzeti támogatásból finanszírozzák. Az értékesítő szervezetek ugyanis kiegészítő támogatást vehetnek igénybe működési alapjuk kiegészítésére - ennek pedig feltétele, hogy a támogatás 10 százalékát szakmaközi alapon végrehajtott közösségi termék-marketing programra, 2 százalékát pedig a szaktanácsadók továbbképzésére kell fordítani.

Komoly kampány készül

Domján Erika szerint a marketingstratégia négy elemből tevődik össze. Egyrészt a Naponta 3x3 program, mely a napi háromszori gyümölcs- és zöldségfogyasztásra hívja fel a figyelmet. Ez egyszerre valósít meg agrárgazdasági és népegészségügyi szempontokat, az évek futó program most főként a középiskolásokra fókuszál.

A második pillér keretében a zöldség- és gyümölcsfogyasztást sportprogramokon népszerűsítik, azokon keresztül közel egymillió fogyasztót érnek el.

A harmadik pillér a kiállításokon való részvétel, 2017-ben számos külföldi és belföldi rendezvényen, így a FarmerExpo, az OMÉK (Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár) és a Fruit Logistica szakkiállításokon képviselte tagjait a FruitVeB.

A negyedik elem a termékspecifikus termékmarketing program: ennek keretében kóstoltatások tartottak, promóciós filmet készítettek, amelyet a közösségi média felületein terjesztenek. Idén is terveznek meggy-, dinnye- és almakóstoltatást, illetve a zöldségnövények fogyasztásösztönzése érdekében várhatóan áruházlánci kóstoltatást is lesz. A kampányok költségigénye és a rendelkezésre álló források változóak, de összességében több tízmillió forintról van szó.

A szakmaközi szervezet segíteni szeretné a termelőket abban is, hogy megszerezzék az unióban elismert földrajzi árujelző használatának jogát. Az elismerési eljárást követően ez növelheti a keceli meggy, a kecskeméti kajszi, a medgyesi dinnye, valamint a szabolcsi alma népszerűségét – tette hozzá Domján Erika.

A fagykár a legkisebb gond: ettől lehet drága idén a gyümölcs

A FruitVeb Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet alelnöke, Apáti Ferenc elmondása szerint az enyhe időjárás önmagában nem okoz különösebb gondot, ilyenkor január elején ugyanis még mélynyugalomban vannak a gyümölcsfajok. Ha azonban a következő két-három hét után februárban jönnek vissza a mínuszok, az komoly terméskárokat okozhat – erről korábban mi is írtunk. Nem azonban ez az egyetlen veszély, ami a gyümölcsösöket fenyegeti. Tovább >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Újabb nagy bejelentést tett a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 06:53
További 16 járásban kezdhet optikai hálózatfejlesztést.
Makro / Külgazdaság Szijjártó Péter nagy bejelentéssel jelentkezett New Yorkból
Privátbankár.hu | 2025. december 18. 06:29
A külügyminiszter nagy számokról beszélt.
Makro / Külgazdaság Kiderült: mégsem a magyarok fogyasztanak a legkevesebbet az EU-ban
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 19:58
Lettországot megelőzzük, ezért az uniós átlag 73 százalékával sem áll utolsó helyen Magyarország a tényleges egyéni fogyasztást nézve. Az egy főre jutó GDP azonban visszaesett.
Makro / Külgazdaság Bezuhant a forint, októberi szinten az euró ára
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 18:35
Mindhárom fő devizával szemben gyengült a forint szerdán. A svájci frankhoz képest történt a legnagyobb elmozdulás, az euró október óta nem volt ilyen drága.
Makro / Külgazdaság 3D-nyomtatással foglalkozó amerikai cég települ Budapestre
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 16:10
Erős napja van Szijjártó Péternek, a külügyminisztérium ugyanis szerdán zárhatja le a megállapodást három amerikai cég magyarországi beruházásáról. Egyikük Budapestre jönne, a másik kettő Tatabánya, illetve Hódmezővásárhely mellé.
Makro / Külgazdaság Már két év sem maradt az orosz gáz importálására, döntött az Európai Parlament
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 14:23
500-120 arányban megszavazta az Európai Parlament az orosz gáz importjának leállítását. A jelentéstevő szerint a figyelmet most az olajra kell fordítani, amellyel kapcsolatban a jövő év elején hozhat állásfoglalást az Európai Bizottság.
Makro / Külgazdaság Átírták a számot, a vártnál jobban alakult az euróövezet inflációja
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 12:51
Novemberben az előző havival megegyezően 2,1 százalék volt az éves infláció az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közzétett végleges adatai alapján.
Makro / Külgazdaság Kellemetlen hírek érkeztek Németországból – nem ezt várták
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 12:18
Javulást vártak, romlás jött.
Makro / Külgazdaság Áttörés: Orbán Viktornak tetsző jelentésre készülnek Ursula von der Leyenék (frissítve)
Csabai Károly | 2025. december 17. 05:42
Az Európai Bizottság statisztikai hivatalának ma délelőtt nyilvánosságra kerülő adatai szerint a hazai infláció európai uniós összevetésben nagyot javult: az egy hónappal korábbi hárommal szemben már hét tagállamban is nagyobb volt a pénzromlás, mint nálunk. Európa egészét tekintve pedig már kereken tucat ország fogyasztóiár-indexe volt magasabb az adataikat cikkünk megjelenéséig nyilvánosságra hozottak közül – derül ki a legfrissebb Privátbankár Európai Inflációs Körképből.
Makro / Külgazdaság Az Egyesült Államokban több a munkahely, de nőtt a munkanélküliség
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 18:00
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál több új munkahely jött létre novemberben a nem mezőgazdasági ágazatokban, a munkanélküliségi ráta pedig az elemzők által várt stagnálás helyett emelkedett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG