3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Akár 14 órás várakozások is jöhetnek.

Brit közlekedési és közigazgatási szervezetek összehangolt, együtt beterjesztett tanulmányokban figyelmeztették csütörtökön a brit kormányt az Európai Határregisztrációs Rendszer (Entry/Exit System, EES) érvénybe lépésének potenciálisan súlyos nagy-britanniai következményeire.

A londoni alsóház illetékes ellenőrző szakbizottsága által csütörtök este nyilvánosságra hozott elemzéseket mások mellett a délkelet-angliai Kent megye tanácsa, a brit kikötői szövetség, valamint a DFDS, az Irish Ferries és a P&O Ferries komptársaságok terjesztették elő.

A kenti tanács - amelynek hatáskörébe tartozik Dover, ahol a világ legforgalmasabb teher- és kompkikötője működik - azt emelte ki tanulmányában, hogy a legrosszabb, de "az észszerűség határain belül maradó" forgatókönyvek 14 órás várakozást sem zárnak ki a doveri kikötő és a kontinens közötti turistaforgalomban. A tanács szerint ez aggályokat vet fel a sorban várakozók egészségi állapotára, valamint a kikötőbe vezető utak mentén lévő települések életére gyakorolt hatásokkal kapcsolatban.

Az EES-mechanizmus a tervek szerint - többszöri halasztás után - októberben lép hatályba, és előírja az Európai Unió területéről kívülről belépőknek az előzetes regisztrációt, egyebek mellett fotó, biometrikus és útiokmány-adatok beterjesztését.

A brit EU-tagság négy évvel ezelőtt megszűnt, így az EES-rendszer előírásai a jelen állapot szerint külső országként Nagy-Britanniára is vonatkoznak.

A Nagy-Britanniát és a kontinenst összekötő vasúti Csatorna-alagút üzemeltetője, a Getlink azt emelte ki az alsóházi szakbizottsághoz beterjesztett tanulmányában, hogy becslése szerint a biometrikus adatok felvételével járó regisztráció minden egyes utas esetében átlagosan 5-7 perccel hosszabbítja meg a határátlépési procedúrát.

Teherautókat szállító vonat a Csalagútnál - komoly gondok jöhetnek az áruforgalomban is. Fotó: Wikimedia
Teherautókat szállító vonat a Csalagútnál - komoly gondok jöhetnek az áruforgalomban is. Fotó: Wikimedia

Az emiatt várható halmozott késések illusztrálására a Getlink hangsúlyozta: a Csatorna-alagútban közlekedő személy- és teherjármű-szállító vonatokon évente tízmillió utas és 1,6 millió kamion kel át.

Ez azt jelenti, hogy csúcsidőszakokban óránként 650 személyautó és kétszáznál több kamion halad át ezen az útvonalon mindkét irányban.

A Getlink kiemelte azt is, hogy azt általa üzemeltetett tenger alatti vasúti alagút az EU és Nagy-Britannia kereskedelmi forgalmának 26 százalékát bonyolítja le; ez évente 144 milliárd font (65 ezer milliárd forint) értékű árut jelent.

A vállalatok beterjesztéseit fogadó és feldolgozó alsóházi szakbizottság elnöke, Sir William Cash csütörtök esti nyilatkozatában úgy fogalmazott, hogy a tanulmányok "riasztó képet festenek" az EES-rendszer bevezetésétől várható potenciális nagy-britanniai kockázatokról, és mindez "nagyon súlyos hatást" gyakorolhat a turistaforgalomra, az utazási irodákra és a helyi üzleti vállalkozásokra.

A Downing Street szóvivője a bizottság által nyilvánosságra hozott vállalati figyelmeztetésekre reagálva úgy fogalmazott csütörtök esti nyilatkozatában, hogy a brit kormánynak "kipróbált és tesztelt készenléti tervei vannak", és London szorosan együttműködik Franciaországgal annak érdekében, hogy az utazók ne kényszerüljenek felesleges várakozásra.

(MTI)

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Jó hírt kapott a magyarok pénztárcája: ennyivel emelkedik a minimálbér!
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 16:49
Három évre előre megkötötték a bérmegállapodást.
Makro / Külgazdaság Magyar Péter jobb lenne a gazdaságnak, mint Orbán Viktor? A Klasszis Klub Live-ban Felcsuti Péterrel beszélgetünk
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:48
A közgazdász, bankár november 28-án, csütörtökön 15 óra 30 perckor lesz élő adásunk vendége. Felcsuti Péterrel átbeszéljük, mi a legfőbb baja az idén a tavalyihoz hasonlóan ismét recesszióba zuhant hazai gazdaságnak, kitérve egyebek mellett arra, hogyan lehetséges az, bár az Európai Unióban messze a legtöbb támogatást az Orbán-kormány adja a gazdaság szereplőinek, mégis szinte alig van mutató, amelyben ne lennénk tökutolsók. Vajon ezen változtathat-e egy kormányváltás, Magyar Péter kvázi megváltó is lehet, vagy csak leváltó – ha egyáltalán? Az élőben zajló stúdióbeszélgetésre ingyenesen lehet regisztrálni, majd azt online követni és kérdéseket feltenni.
Makro / Külgazdaság Ha ti úgy, mi is úgy – visszavágnak az oroszok egy másik fronton
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 07:05
Csak ugyanazt teszik, mint a „barátságtalan” nyugati országok, állítják.
Makro / Külgazdaság Íme Kína megelőző csapása, borult a forgatókönyv
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 14:16
Donald Trump, az Egyesült Államok megválasztott elnöke arra készül, hogy kormánya újabb büntetővámokat vezet az amerikai–kínai kereskedelemben. A rombolást azonban mintha Kína vette volna a kezébe.
Makro / Külgazdaság Újabb lesújtó hírt emésztgethet Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:01
Sztrájk miatt akadozhat az autógyártás a Volkswagennél, ami láttán a növekedési álmait nagyrészt erre az ágazatra építő nemzetgazdasági miniszter bosszankodhat.
Makro / Külgazdaság Alig vánszorog az unió gazdasága, de mi még annak is csak a hátát látjuk
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 11:09
A magyar bruttó hazai termék a III. negyedévben és az elmúlt egy évben is csökkent, ezzel a sereghajtók közé tartozunk az Európai Unióban. Mind a Visegrádi Négyekhez tartozó társaink, mind Ausztria és Románia jóval jobb teljesítményt tud felmutatni.
Makro / Külgazdaság Baj van a briteknél, de így is szívesen cserélnénk velük
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 09:14
A vártnál magasabb októberi infláció is csak 2,3 százalékot jelent, szemben a magyar 3,2-vel.
Makro / Külgazdaság Nocsak, mire is jó a munkáshitel!
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 08:36
A money.hu és a Használtautó.hu szakértői megnézték, hogy a 4 millió forint milyen, akár egyszerűbb teherszállításra is alkalmas használt járművekre lehet elég.
Makro / Külgazdaság Matolcsy Györgyék megüzenték: vigyázó szemünket a dollárra vessük!
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 17:40
A dollár erősödése és a kockázatkerülés tőkekiáramlást okozott a feltörekvő piacokon, így hazánkban is. Ráadásul a fejlett piaci hozamok közül is az amerikaiak emelkedtek a legjobban. A kelet-európai gazdaságok a vártnál gyengébben szerepeltek, de a 4,5 százalékos költségvetési hiánycél tartható, és a jövő évi növekedésre is jók a kilátások. A Magyar Nemzeti Bank a keddi kamatdöntést indokolta.
Makro / Külgazdaság Itt van a döntés, amire az ország várt
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 14:01
Nem változtatott a jegybanki alapkamaton a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG