Az utóbbi években a magyar kormány közvetlen és például infrastruktúra-fejlesztés keretében óriási összegeket költött és ígért azoknak az autóipari és akkumulátor-gyártásban érdekelt cégeknek, amelyek itt hoznak létre üzemeket. Ugyanakkor az elektromos autók a vártnál lassabb ütemben terjednek, ami hazánk ipari termelésében, de a lassabb GDP növekedésben is visszaköszön, derül ki laptársunk, az Mfor anyagából.
További részletek a szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Mfor cikkében »»»».
A fentiek miatt logikusnak tekinthető, hogy múlt héten Nagy Márton az EU versenyképességi tanácsában 11 pontos javaslatot mutatott be. Az elektromos járművek piacához kapcsolódó 100 milliárd eurós csomag azonban korántsem biztos, hogy olyan növekedést indukál, amit a magyar kormány remél.
A cikk szerint például Nagy Mártonék javaslatában 4500 eurós vásárlási támogatás szerepel, ám ennél jelenleg számos országban jóval nagyobb összeg igényelhető. Többek között a magyar cégeknek szóló pályázatban is 4 millió forint támogatás érhető el, ami 10 ezer euró feletti összeget jelent. Igaz, a legnagyobb piacon, Németországban jelenleg nincs elérhető támogatás. Az Mfor írása szerint a támogatásokon túl kihívást jelent például a töltőállomások hálózata is, igaz ennek fejlesztésére Nagy Mártonék javaslatai között többet is találunk.
Amennyiben sikerülne elfogadtatni a javaslatcsomagot, az egyébként feltételezhetően az Európába, így Magyarországon letelepedő kínai gyártók számára komoly előnyökkel járna. Az egyik nagy nyertes a Szegeden üzemet építő BYD lehet.