A kép illusztráció
Két amerikai állam ügyészsége is keresetet nyújtott be az óriás szálloda-konszernek ellen a foglalásnál nem említett, vagy csak az „apró betűs részben” jelzett különdíjak felszámítása miatt. A pótlékot a legkülönbözőbb címeken számolják fel: van, ahol a wi-fi szolgáltatással vagy a konditerem használatával indokolják, másutt azzal, hogy van a szobában széf, kap a vendég újságot, vagy ásványvizet.
Van, ahol arra hivatkoznak, hogy a helyi kormányzat írja elő a pótlékot. Az ilyenfajta „szolgáltatási pótdíjak” a Marriottnál napi 9-95, a Hiltonnál 15-45 dollár között mozognak. Azokat korábban nagy turista központokban, Las Vegasban, Hawaiiin, Orlandóban szedték, de azután kiterjesztették nagyvárosokra, így nem kevés New York-i szállodára is.
Az ügyészségek azzal vádolják a szállodaláncokat, hogy a rejtett különdíjakkal megtévesztik az utazókat,
azok – a teljes költséget nem ismerve - nem tudják összehasonlítani az interneten az ajánlatokat, írta a The New York Times. Az ilyenfajta „csalárd és félrevezető” árpolitika sérti a fogyasztóvédelmi törvényeket, áll az ügyészi keresetben, miután az USA valamennyi tagállamában megvizsgálták ezt a fajta gyakorlatot. Az ügyészi kereset azt is igényli, hogy kapjanak kártérítést az érintett vendégek és fizessenek a konszernek pénzbüntetést.
A fogyasztóvédő szervezetek, amelyek évek óta követelik a kérdés kivizsgálást, üdvözölték a lépést azzal: kötelezzék a szállodákat arra, hogy ajánlataikban a szoba teljes árát adják meg. Áll ez a szállodakereső portálokra is. Azokon nem ritkán csak közvetlenül a foglalás befejezése előtt derül ki a teljes költség, így a sietős utasnak már nem lehet ideje elölről kezdeni a keresést.
Szakértők szerint adott esetben forduljon a vendég a szálló vezetőjéhez, kérve a pótdíj mellőzését – de mindenképpen tartsa meg a részletes számlát, hogy perelhessen.