Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
A felmérés szerint még a vizsgán átment dízelautók is súlyosan károsítják a környezetet hosszútávon.

Csaknem 43 millió olyan dízelüzemű jármű közlekedik az Európai Unió útjain, amelyek súlyosan környezetszennyező hatásúak, számuk pedig tovább nő immár három évvel a dízelbotrány kirobbanása után is. A Transport&Enviroment (Közlekedés és Környezet) nevű szervezet szerint a dízeljárművek száma csak tavaly óta 5 millióval, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos visszaélések ügyében még 2015-ben kirobbant botrány óta pedig 14 millióval nőtt az EU-ban.

A legtöbb ilyen autó Franciaországban van, nagyjából 8,7 millió, amit Németország követ 8,2 millióval, az Egyesült Királyság 7,3 millióval, valamint Olaszország 5,3 millióval. Ezen autók többsége végül Kelet-Európában vagy Afrikában köt ki. Florent Grelier, a T&E munkatársa elmondta: amennyiben Európa nem cselekszik, ezek az autók még évtizedekig fogják károsítani az emberek egészségét és szennyezni a városokat világszerte.

Nincs más megoldás, csak az elektromos

Az értékelés szerint még azokkal a dízelautókkal is probléma van, amelyek átmentek a nem laboratóriumi, hanem használat közbeni méréseken alapuló új uniós teszteken – a jelentés szerint ugyanis még ezek az autók is mintegy kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátanak ki a határértéknél valós vezetési körülmények között.

Nem akarjuk kitiltani a dízeleket a városokból

A magyarok továbbra is bíznak a dízelekben, és nem tiltanák ki azokat a városokból. A német autókat is szeretjük. Tovább a cikkhez >>>

A T&E kiemelte: a belsőégésű motorok nem nevezhetők tisztának és a belátható jövőben továbbra is nagymértékben szennyezni fogják a környezetet. Az autógyártók mindig trükközni fognak, hogy megkerüljék a teszteket, az egyetlen biztos módszert ezért az elektromos, zéró kibocsátású járművek jelentik.

A dízelautók károsanyag-kibocsátásáról már sokat olvashattunk, 2015-ben a Volkswagen került vizsgálat alá, amiből kiderült, hogy a legnagyobb európai autógyártó vállalat bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amellyel kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátási előírások. A botrány mintegy 11 millió gépjárművet érintett, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el. Erről a témáról itt olvashatsz részletesebben >>>

Biztos, hogy elment az esze annak, aki dízelt vesz?

Bár globálisan egyre több helyről tiltják ki a dízelautókat, a legújabb típusok már jóval környezetkímélőbbek, így elképzelhető, hogy továbbra is lesz igény ezekre az autókra. A flottaszegmens továbbra is előnyben részesíti a dízeleseket, de még így is meredeken csökkenek az eladások. A benzines autók térnyerése tovább rontja a környezetet, az e-autózás pedig egyre inkább úgy tűnik, hogy a jövő zenéje. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Makro / Külgazdaság A minimálbér elértéktelendik, a vakcinaútlevél kötelező lesz?
Privátbankár.hu | 2021. január 25. 18:42
Nem elégedettek a szakszervezetek a minimálbér emelésével, szerintük az alacsony jövedelműek számára a tervezett 4 százalék nem elegendő. Többek között erről beszélt kollégánk a Trend FM Reggeli Monitor című műsorában.
Makro / Külgazdaság Közeleg március 1.: a MOK megfogalmazta aggályait
Kormos Olga | 2021. január 25. 18:31
Alig egy hónap van hátra március 1-ig, e napon az eddig érvényben lévő egészségügyi közalkalmazotti szerződések és munkaviszonyok megszűnnek, helyettük – amennyiben a munkavállalók az új szerződéseket aláírják – az új, egészségügyi szolgálati munkaviszony lép életbe. A Magyar Orvosi Kamara megfogalmazta ezzel kapcsolatos aggályait.
Makro / Külgazdaság Növekedett a szakadék a szegények és gazdagok között a járvány miatt
Privátbankár.hu / MTI | 2021. január 25. 18:21
Az egyenlőtlenség vírusa nevet viselő dokumentumban hangsúlyozzák, hogy a járvány csaknem az összes országban növelheti az egyenlőtlenséget, aminek következtében a szegénységben élőknek legalább 14-szer annyi időbe fog kerülni, hogy visszajussanak a járvány előtti szintre, mint az ezer leggazdagabb ember.
Makro / Külgazdaság Mely légitársaságok lehetnek a járvány győztesei?
F. Szabó Emese | 2021. január 25. 16:49
A légi közlekedésre hosszú hónapok óta enervált haldoklás jellemző. Alig van járat, senki sem tud semmit, senki sem repül sehova. Ehhez képest a Wizz Air és a Ryanair árfolyama az egekben van, mintha nem is lenne világjárvány. Az emberek megőrültek? Vagy ezek a cégek tudnak valamit, amit a versenytársak nem?
Makro / Külgazdaság A Covid-tartalékos katonák közel fele nem tért vissza a munkaerőpiacra
Tiszai Balázs | 2021. január 25. 16:31
December végén lezárult azon tartalékosok első turnusának a kiképzése, akik a kifejezetten a koronavírus miatt állásukat elvesztők számára létrehozott honvédségi programra jelentkeztek. Volt, aki idő közben munkát talált, és otthagyta a képzést, de a jelentkezők java része végigcsinálta, sőt, majdnem a felük egyelőre meg is maradt a honvédség kötelékében.
Makro / Külgazdaság Megvan a megállapodás: ennyi lesz a minimálbér
Privátbankár.hu / MTI | 2021. január 25. 15:43
Február 1-től a minimálbér bruttó értéke 167 400 forintra, a garantált bérminimum bruttó értéke pedig 219 ezer forintra emelkedik, ami 4 százalékos béremelést jelent. 
Makro / Külgazdaság Erdogan új kettős játszmája – mosoly a Nyugat felé, fokozódó elnyomás befelé
Káncz Csaba | 2021. január 25. 14:18
Trump távozása és a török gazdaság mélyrepülése kényszerítette Erdogan elnököt arra, hogy mosolyoffenzívát indítson a Nyugat felé. Ezen díszletek mögött viszont érezhetően nő az erőszak és az elnyomás az országban. Káncz Csaba jegyzete.
Makro / Külgazdaság Orvostechnikai szektor: pozitívum a kórházak adósságrendezése
Privátbankár.hu | 2021. január 25. 13:46
A magyarországi orvostechnikai szektor üdvözli, hogy a kormány 2020 decemberében biztosította a lejárt kórházi tartozásállomány rendezéséhez szükséges pénzügyi forrásokat.
Makro / Külgazdaság Üzent az operatív törzs a vendéglátósoknak - a kínai vakcináról is beszélt Müller Cecília
Privátbankár.hu | 2021. január 25. 12:25
Az operatív törzs türelmet kér a vendéglátóhelyektől: ha lesz elég vakcina, rögtön szólnak a kormánynak, hogy lazítsanak. A második körös oltás hevesebb reakciókat válthat ki, folyik a tárgyalás a kínai vakcina beszerzéséről is - a hétfői tájékoztató legfontosabb információit szedjük csokorba.
Makro / Külgazdaság Itt egy lehetséges magyar oltási ütemterv
Kormos Olga | 2021. január 25. 12:03
A Takarékbank vezető elemzője hiánytpótló táblázatot tett fel Facebook-oldalára. Suppan Gergely a jelenlegi információk birtokában úgy saccol, hogy június végére akár teljesülhetne is a 70 százalékos átoltottság Magyarországon.
Friss
hírlevél