Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke, megelőzve a húsvéti nyuszit, 25 százalékos importvámmal lepte meg azokat az amerikai autógyártókat is, amelyek modelljeik egy részét külföldön gyártják, következésképpen importálják az országba.
A Business Insider cikke idézi a JP Morgan elemzőit, akik a „drákói” jelzőt ragasztották Trump tarifaemelésére, amit az is bizonyított, hogy a mélybe taszította a GM és a Ford részvényárát a bejelentés utáni első tőzsdei kereskedési napon. Eközben a Tesla papírjai négy százalékos drágulásban is voltak, amire az a magyarázat, hogy a villanyautó-gyártó minden Egyesült Államokban eladott modelljét az országon belül gyártja. A Wall Street-i elemzők úgy számolnak, hogy az amerikai autóiparnak összesen 82 milliárd dollárjába kerülhet az elnök kereskedelmi háborúja. Ezen belül a három hagyományos detroiti cég nyereségének 60 százalékát veszítheti el. Trump persze azt mondja nekik, hogy vigyék haza a gyártásukat, kicsit sem törődve azzal, hogy biztosan nem véletlenül vitték korábban külföldre.
A Model Y, a Tesla legnépszerűbb terméke nagy előnybe kerül legalább versenytársai felével szemben – írta a TD Cowen autóiparral is foglalkozó tőzsdei elemző ügyfeleinek írt üzenetében. A típus versenytársai Ford- és GM-logó alatt négy-ötezer dollárral (1,6–2 millió forinttal) kerülhetnek majd többe az új vámok április 3-ai érvénybe lépése után – derült ki az UBS bank szakértőinek becsléséből.
Fotó: Tesla
A Chevrolet-k és Buickok, amelyek Dél-Koreából érkeznek az Egyesült Államokba, és a Dodge-ok, amelyeket Olaszországból importálnak, importáruk negyedével drágulnak. Ezzel a Tesla kapott egy ajándékot az elnöktől, ami kompenzálhatja, hogy Elon Musk, a cég vezérigazgatója neki dolgozik, ami tönkreteszi az autómárka imázsát.