3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Két új elektromos modellt mutathat be a német autógyár.
Robotizált BMW-gyártósor Lipcsében (fotó: Wikipedia)

További elektromos modelleket készül piacra vinni a BMW - derül ki Harald Krüger vezérigazgatónak a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című lapnak adott interjújából.

"Az i3 és az i8 között pusztán számszerűen akad még hely" - mondta, hozzátéve, hogy konkrétumokkal egyelőre még nem szolgálhat. Szakmai körökben egy BMW i5 modell megjelenéséről rebesgetnek értesüléseket.

Vannak még hiányosságok

A BMW az idei első hat hónapban 12,5 ezer elektromos autót értékesített, ebből minden tizediket Németországban. Az elektromos autók viszonylag alacsony eladási számait Harald Krüger több tényezőre, egyrészt a nem kellően kiépített töltőállomás-hálózatra, másrészt az elektromos járművek még mindig viszonylag alacsony hatótávolságára vezeti vissza. Sokaknál nem szűnő aggodalom, hogy egy elektromos autóval egyszer csak lefulladhatnak valahol - mutatott rá.

Apple okosautó

Az elektromos autók gyártása az informatikai technológiai szektor érdeklődését is felkeltette, olyannyira, hogy már vezető szakembereket igyekeznek elcsábítani az autóipartól. Bennfentes értesülések szerint tavaly Tim Cook, az Apple vezérigazgatója személyesen is felkereste a BMW központját, az Apple más felső vezetői pedig a BMW lipcsei üzemébe látogattak el, hogy tanulmányozzák az i3 gyártását. A felek között semmilyen megállapodás nem jött létre, mivel értesülések szerint az Apple saját elektromos autó kifejlesztésén dolgozik.

Tartják a kapcsolatot

"Rendszeresen konzultálunk a nemzetközi informatikai ágazat képviselőivel - ide tartozik az Apple is" - erősítette meg Harald Krüger a FAS-nak adott interjúban a találkozók tényét, hozzátéve, hogy az ilyen egyeztetések a járművek hálózatba kapcsolásáról szólnak.

A BMW hétfőn teszi közzé negyedéves eredménybeszámolóját. Szakértői becslések szerint a bajor autógyár a második negyedévben a korábbinál kisebb nyereségre tett szert. Az autóipari üzletágban az üzleti eredmény a becslések szerint tíz százalékkal 1,94 milliárd euróra csökkent. A bevételarányos jövedelmezőség romlott, 11,7 százalékról 9,3 százalékra csökkent, a konszern értékesítési árbevétele viszont 13 százalékkal 22,6 milliárd euróra emelkedett.

Az egyensúly a fontos

A BMW versenytársaihoz, például az Audihoz hasonlóan szintén megérezte a kínai vásárlási kedv csökkenését. Harald Krüger szerint számukra mindig is nyilvánvaló volt, hogy a kínai piacon a kétszámjegyű növekedési ütem nem lesz örökké tartható. "Nem tesszük ki magunkat egyetlen régiónak sem, hanem megkeressük a megfelelő egyensúlyt a különböző régiók, Amerika, Európa és Ázsia között" - mondta. Közép- és hosszú távon azonban Kína továbbra is kiváló növekedési lehetőségeket kínál - jegyezte meg.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Szokatlan időpontban dönthetnek az amerikai kamatról
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 09:26
Az óraátállítás bekavar itt is.
Makro / Külgazdaság Erre vajon mit mond Szijjártó Péter?
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 08:30
Kijöttek a friss külkereskedelmi adatok.
Makro / Külgazdaság Milliókat fizetnek az albérletekért Hollandiában, de a választási kampány a bevándorlásról szólt
Vámosi Ágoston | 2025. október 29. 05:42
Bárhogyan alakul a hollandiai parlamenti választás eredménye, nehéz lesz koalíciós kormányt alakítani. A választókat a megélhetési válság és a csillagászati albérletárak sújtják, a politikusok mégis a bevándorlást helyezték a kampány középpontjába. A szélsőjobboldali Szabadságpárt a legnépszerűbb, de más, széles választói bázissal rendelkező pártok nem akarnak velük kormányozni.
Makro / Külgazdaság Ebből mi lesz? Olajszállítmányt tartottak vissza a horvátok
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 19:41
90 ezer tonna kőolajat a pozsonyi Slovnaft olajfinomítótól.
Makro / Külgazdaság Rossz hír jött a tengerentúlról – még az elemzők is csodálkoznak
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 16:36
Októberben az elemzők által vártnál jelentősebben romlott a Conference Board gazdaságkutató intézetnek az Egyesült Államokra vonatkozó fogyasztói hangulatindexe.
Makro / Külgazdaság Az utolsó helyen végzett Magyarország egy nagyon fontos listán
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 16:14
Ráadásul a mostani eredmény rosszabb lett a tavalyinál. 
Makro / Külgazdaság Trump hátországa a szakadék szélén – egyre nagyobb a baj, és csak rosszabb lesz
Kollár Dóra | 2025. október 28. 15:17
Az amerikai kormányzati leállás elhúzódása egyre súlyosabb következményekkel jár.
Makro / Külgazdaság Fontos dolgokat árult el az EU-s forrásokról Navracsics Tibor
Privátbankár.hu | 2025. október 28. 13:19
Forrásvesztés nélkül zárta Magyarország a 2014-2020-as uniós pénzügyi ciklust, jelenleg a 3. helyen áll a tagállamok között a felhasználás teljessége alapján – mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter éves meghallgatásán az Országgyűlés gazdasági bizottságában.
Makro / Külgazdaság Oszkó Péter: Borzalmas állapotban van a beruházási hajlandóság, senki nem mer tervezni
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. október 28. 09:54
A volt pénzügyminiszter, üzletember, kockázatitőke-befektető, az Oxo Holdings alapító-vezérigazgatója az október 27-ei élő műsorunk vendége volt. Az 5. évfolyamában járó Klasszis Klub Live 86. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Nagy Márton: 20 perc lesz a menetidő a Nyugatitól a repülőtérig
Privátbankár.hu | 2025. október 27. 18:40
Az új repülőtéri vasútvonal terveiről tartott tájékoztatót Nagy Márton és Lázár János. Az Mfor kérdéseire részleteket is elmondtak a nyomvonalról, valamint arról is beszéltek, hogy mekkora szakaszon fog a föld alatt futni. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG