A Shein és Temu áprilisban jelentősen növelték digitális reklámköltéseiket Európában – derül ki a Sensor Tower piaci elemző cég adataiból, amelyeke a Reuters kapott meg.
A vállalatok az Egyesült Államok helyett fordultak az európai piac felé, ahol nem fenyegeti őket az amerikai vámok szigorítása.
A legnagyobb növekedést Franciaországban és az Egyesült Királyságban regisztrálták. A Shein 35 százalékkal, míg a Temut üzemeltető PDD Group 40, illetve 20 százalékkal növelte költéseit ezekben az országokban az előző hónaphoz képest. Éves szinten a Temu 115 százalékkal növelte reklámköltéseit Franciaországban, míg az Egyesült Királyságban 20 százalékkal. A Shein ugyanebben az időszakban 45 százalékos növekedést ért el Franciaországban, és 100 százalékost az Egyesült Királyságban.
A hirdetési aktivitás erősödése összefügg az Egyesült Államokban május 2-án hatályba lépett új szabályozással, amely megszüntette az úgynevezett de minimis vámmentességet. Ez eddig lehetővé tette, hogy 800 dollár alatti csomagokat vám nélkül juttassanak be az országba, ami kulcsszerepet játszott abban, hogy a Shein és a Temu alacsony árú termékeikkel gyors növekedést értek el az amerikai piacon.
Az új szabályozásra válaszul mindkét cég csökkentette reklámköltéseit az Egyesült Államokban, és áremelést hajtott végre, ami nyomást gyakorolhat a profitrátákra.
A Sensor Tower becslése szerint a Temu napi átlagos hirdetési költése az amerikai közösségi platformokon – többek között a Facebookon, Instagramon, TikTokon, Snapen, X-en és YouTube-on – 31 százalékkal csökkent március 31. és április 13. között, az azt megelőző 30 naphoz képest. A Shein esetében ugyanezen időszak alatt 19 százalékos visszaesést mértek.
A brit piacon a megnövekedett reklámköltések révén a Shein letöltései havi szinten 25 százalékkal, a Temué pedig több mint duplájára nőttek. Ugyanakkor az aktív napi felhasználók száma csak mérsékelten emelkedett: a Sheinnél 5, a Temunál 10 százalékkal.
A két cég nemcsak Európára, hanem Latin-Amerikára is fókuszál. A Shein például 140 százalékkal növelte digitális reklámköltését Brazíliában áprilisban az előző évhez képest, válaszul a Temu terjeszkedésére. A Temu hirdetési költése pedig 800-szorosára nőtt Brazíliában az előző év áprilisi szinthez képest, mivel a vállalat a 2024 júniusi piacra lépésre készült.