A kínai alapítású, jelenleg szingapúri központú Shein az indiai Reliance Retaillel együttműködve 6-12 hónapon belül megkezdené az Indiában gyártott Shein-ruhák exportját – értesült a Reuters. A tervek szerint a jelenlegi 150 helyi beszállító számát egy év alatt ezerrre emelnék.
A Shein 2020-ban tűnt el az indiai piacról, miután az ország a Kínával kiéleződött határkonfliktus miatt több, kínai kapcsolódású alkalmazást is betiltott. A cég 2024 februárjában tért vissza, amikor a Reliance Industries leányvállalata licencszerződéssel elindította a SheinIndia.in oldalt, ahol helyi gyártású Shein-ruházatot kínálnak. Ezzel szemben más országokban jellemzően kínai gyártásból származó termékek érhetők el.
A Reuters forrásai szerint a Reliance már 150 gyártóval szerződött, további 400-zal tárgyal, a cél pedig az, hogy a jövőben az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban is elérhetők legyenek a „Made in India” Shein-darabok. Az együttműködés keretében a cég a Shein nemzetközi modelljéhez hasonlóan kis szériás, igény szerinti gyártással kezdi meg a termelést, majd a jól fogyó termékekből nagyobb tételeket rendel.
A Reliance – amely több divatmárkával is együttműködik – gépimportban és szintetikus anyagok beszerzésében is támogatná a beszállítókat. A cél az, hogy az indiai gyártás a Shein globális ellátási láncának szerves része legyen. A Shein éves bevétele meghaladja a 30 milliárd dollárt, a legtöbb terméke továbbra is Kínában készül, ám a kínai-amerikai kereskedelmi feszültségek miatt egyre sürgetőbb a gyártási kapacitások diverzifikálása.