Nagyjából 700 ezer autóhitelesnek jár majd vissza pénz a korábbi szerződés nyomán, ha a jogorvoslati eljárások lezárultával a lízingcégek is elkezdik az árfolyamrés és az egyoldalú kamatemelés okán a törvény által tisztességtelenül megszerzettnek minősített összegek visszautalását. A Lízing Blog számításai szerint átlagosan a szerződéses összeg 10-20 százaléka járhat vissza egy-egy autósnak, ám a pontos összeg meghatározását szinte lehetetlenné teszi, hogy az elszámolási szabályok ismerete, az ezt meghatározó képlet nélkül egyelőre nem lehet pontosan számolni. A különböző pénzügyi intézmények különböző szerződéses tartalommal, eltérő összegekre, eltérő időpontokban kötöttek szerződést, márpedig a lakáshiteleknél jóval rövidebb futamidejű hitelek esetében ezek a paraméterek óriási szórást hozhatnak visszajáró összeg tekintetében.
A Magyar Lízingszövetség több 2007-ben, 60 hónapos futamidővel kötött átlagos lízingszerződésre vetítve - a jelenleg ismert információk, szabályok alapján - azt kalkulálta, hogy az érintett adósok a kihelyezett összeg átlagosan 11 százalékára számíthatnak majd, ami egy átlagos, 2 milliós kihelyezés esetén 220 ezer forint lehet. A pontosan visszajáró összeg nagyban függ a kamatemelések időpontjától, és mértékétől. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a lízingcégek jellemzően 2008 vége és 2009 közepe között emeltek kamatokat a válság hatására, azelőtt nem volt ez jellemző. A lízingszövetséges kalkuláció alapján megállapítható, hogy a korábban a Pénzcentrumon megjelent számítás, amely szerint akár 1,2 millió forint is visszajárhat az adósoknak rendkívül extrém esetben lenne lehetséges. A korábban idézett számítás szerint erre akkor kerülhet sor, ha 2009 áprilisában nagyjából 15 százalékponttal emelték volna meg a kamatokat. Ez irreálisan nagymértékű emelés lett volna - ilyenre a szervezet tagvállalatainál nem volt példa. (Persze, jóval magasabb hitelösszeg mellett maga a visszatérítendő összeg is növekedhet.)
A Lízingblog által közölt számítás alátámasztja azt a nézetet, amely szerint az autóhitelesek számára is kellemetlen lehet a tapasztalat, mely szerint a svájci frankban nyilvántartott tartozásuk nem csökken majd érdemi mértékben, így sokuknál (akik hosszú futamidőre minimális önrész mellett vettek fel hitelt) előfordulhat, hogy továbbra is az eredeti tartozásnál magasabb lesz a tőketartozás összege.