1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A banki ügyfelek egyre inkább személyes szakértői tanácsadást igényelnek, s egyre kevésbé elégedettek az általános tájékoztatással - derül ki a Cisco Internet Business Solutions Group nemzetközi felméréséből, amely a lakossági bankolási szokásokat és igényeket térképezte fel.

A nyolc országban készült reprezentatív kutatás szerint az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény arra, hogy a banki tanácsadás, illetve a szolgáltatások virtuális és személyes formában egyformán elérhetők legyenek. Ugyanakkor a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy otthagyná jelenlegi bankját, ha a fiókban megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás.
A kutatás nem terjedt ki Magyarországra, de a Cisco szerint a pénzügyi szolgáltatásokat illetően itt is olyanak az elvárások, mint más fejlett vagy fejlődő országban.



A felmérés szerint az ügyfelek 65 százaléka - a fejlett országokban 56, a fejlődő országokban 81 százaléka - értékelné az olyan bankfiókokat, ahol a pénzügyi és tanácsadási szolgáltatások bővített körét kínálnák.     A kutatás adatai alapján az ügyfelek mintegy 75 százaléka preferálja a webes banki alkalmazásokat a számlák kifizetésekor, bankszámla-ügyintézéskor vagy egyenleg-lekérdezéskor és egyéb banki tranzakciókor.

A fejlett országokban élők 13, a fejlődő piaci ügyfelek 18 százaléka viszont mobiltelefonos alkalmazásokat részesít előnyben valós idejű költségkövetésre, személyes pénzügyek intézésére és a kifizetések végrehajtására. Ugyanakkor a válaszadók 23-43 százaléka videokapcsolat alkalmazását részesítené előnyben tanácsadás minőségének javítása érdekében olyan helyzetekben, amikor egyébként gondot jelentene jól felkészült szakembert helyben elérni. Ugyanakkor csak 1-8 százalékuk jelezte, hogy a közösségi médiát használná banki tranzakciók végrehajtásához.

A kutatásban Kanada, Franciaország, Németország, az USA, Nagy-Britannia, Brazília, Kína és Mexikó lakosait kérdezték.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor „A készpénz szerepét újra kell gondolni”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:51
A pénzügyi szektor meghatározó szerepet vállal a gazdaság növelésében, működtetésében és a közterhek viselésében, közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.
Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
Pénzügyi szektor Tizenötmillió forintra bírságolta az MBH Bankot a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 10:52
A pénzintézet a január végi határidőig nem küldte meg minden ügyfelének a bankszámlához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG