A prémium bankkártyák, melyek a fizetés és a vásárlás mellett számos egyéb kényelmi szolgáltatást is tartalmaznak. A CIB Banknál például a bankkártyával rendelkező ügyfelek körében a tavalyi évhez képest 16 százalékkal nőtt az arany kártyát használók aránya.
Nem csak a gazdagoké a luxus?
A pénzintézet megbízásából készített reprezentatív felmérésből pedig kiderül, hogy a válaszadók majd háromnegyedének fontos, hogy egyéni, személyre szabott szolgáltatásokban részesüljön. Az egyedi szolgáltatásokat, prémium termékeket nem csak a leggazdagabbak igénylik.
Az állítást alátámasztják a CIB Bank adatai is: a prémium kártyát használók aránya jelentősen nőtt az előző évhez képest, mely a kevésbé vagyonos ügyfelek körében történt 16 százalékos növekedésből adódott. Noha a plasztik a magasabb jövedelmi kategóriákba tartozók körében a legnépszerűbb, az elmúlt időszakban a 300-350 ezer forint közötti jövedelmi kategória után a 100-150 ezres jövedelmi kategóriában nőtt leginkább a Gold kártya használóinak száma.
Egyre több szolgáltatás
Érdekesség, hogy a prémium plasztikot használók jellemzően jóval nagyobb, több mint kétszeres értékben vásárolnak, mint az egyéb típusú kártyákat használók.
A prémium kártyák folyamatos terjedése is mutatja, hogy a bankkártya ma már nem csak egy plasztiklap, mellyel fizethetünk és készpénzt vehetünk fel, hanem egyre több szolgáltatást is kaphatunk mellé.