Több pénzügyi szolgáltatónál már megkezdődött azoknak az összegeknek a visszafizetése, amelyeket az érintett intézmények korábban jogszerűtlen díj- és költségemelésekkel vontak el a fogyasztóktól - tájékoztatta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a Privátbankárt.
Az MNB 35 pénzügyi szolgáltatót összesen közel 1,2 milliárd forintra bírságolt egyoldalú szerződésmódosítások vizsgálata kapcsán feltárt jogszerűtlen díjemelések miatt. Részletek >>> |
Május végéig kell visszafizetni
Az MNB becslése szerint a határozatok kapcsán érintett pénzügyi szolgáltatóknak több százezer fogyasztó számára tízmilliárdos nagyságrendű összeget kell majd visszautalnia.
A közlemény szerint az MNB több szervezet megkeresése alapján úgy döntött, hogy az érintett fogyasztói kör, a díjakra és költségekre vonatkozó tranzakciók pontos számítások alapján történő azonosítása érdekében a pénzügyi szervezeteknek eredetileg előírt április 30-a helyett a felmerülő problémák elhárításáig, feladatok elvégzéséig, de legkésőbb május 31-ig kell visszafizetniük a fogyasztóktól jogszerűtlen elvont összegeket.
Az OTP már fizet "Az MNB-bírságot be fogjuk fizetni, a visszautalások folyamatban vannak " - mondta Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója a bank pénteki közgyűlése után tartott sajtótájékoztatón. Részletek >>> |
Mint azt az MNB megjegyezte, a döntés nem érinti azokat a pénzügyi szervezeteket (a korábban visszafizetés teljesítésére kötelezett pénzügyi szolgáltató mintegy negyedét), amelyek bíróságon támadták meg a jegybanki határozatot, s valamennyien egyúttal kérték a törvényszéken a határozat teljesítésének felfüggesztését is.
Esetükben a bíróság dönt a visszafizetés felfüggesztésének elutasításáról, vagy elrendeléséről.