A Magyar Nemzeti Bank honlapján mától elérhető a Gyakran Ismételt Kérdések és Válaszok (GYIK) jelentősen bővített gyűjteménye, amelynek célja, hogy széleskörű tájékoztatást nyújtson a pénzforgalmi szolgáltatók ügyfelei számára az átállással kapcsolatban – írja az MNB közleménye.
A hazai pénzforgalom elmúlt 15 évének legjelentősebb fejlesztése 2010 júliusában indult azzal a céllal, hogy a hazai pénzforgalmi szolgáltatók 2012. július 1-től képesek legyenek az elektronikusan benyújtott átutalásokat a jelenlegi egy munkanap helyett legfeljebb négy órán belül eljuttatni a címzettekhez. Az elmúlt közel két évben az érintett szereplők (Giro Zrt., hitelintézetek, MNB) folyamatosan fejlesztették a rendszereket annak érdekében, hogy az ügyfelek hibamentesen működő, magas színvonalú szolgáltatást kapjanak – írja a jegybank.
A Giro Zrt. és a bankok felkészülése folyamatos. Jelenleg már nemcsak az éles üzemnek megfelelő ellenőrzés zajlik, de sor került teljesítménytesztekre (amely során napi csúcsforgalommal tesztelik a rendszert), illetve az üzletmenet-folytonossági folyamatok egy részének modellezésére is. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy július 1-től zökkenőmentes lesz az átállás a napközbeni átutalás rendszerére.
E korszerűbb rendszer jelentős előnyöket biztosít majd a lakosság és a vállalatok számára egyaránt. Elegendő az esedékesség napján utalni, és az adott összeget ugyanazon a napon belül további fizetésekre is fel lehet majd használni. Ezen kívül az ügyfelek egy átutaláshoz kapcsolódóan a jelenleginél több adatot tudnak közölni és fogadni, ami főleg a vállalatoknak kedvező.