A bankszámlanyitások jelentős része az online térbe költözött. A K&H-nál 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44 százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitásokra vonatkozó adatok meghaladják a várakozásokat: az indulás óta több mint 30 ezer számla rajtolt el az online csatornán keresztül. A K&H mobilbankján keresztül a számlanyitás mellett többek között személyi kölcsönt is lehet igényelni, de a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás megkötésére is használható az alkalmazás.
Hiperperszonalizáció
„Az élet túl rövid ahhoz, hogy azzal foglalkozzunk, éppen milyen számlacsomag a legmegfelelőbb számunkra. Az innovatív megoldásokra úgy gondolom, hogy azért is van szükség, hogy megkönnyítse az életünket. Ha van egy mesterséges intelligencián alapuló megoldás, ami biztonságosan, az adatainkat kiemelten védve felajánlja nekünk a legjobb számlacsomagot, mint opciót, akkor miért ne élnénk vele?” – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
A digitális ügyfélélmény azt is jelenti, hogy online számlanyitás esetén a K&H 3 hónapig például ingyenes bankszámlavezetési szolgáltatást ajánl az ügyfeleinek. Ezt követően a napi bankolási szokásoknak megfelelően – például az utalások, a vásárlások, vagy a készpénzfelvételi szokások alapján - a piacon egyedülállóan egy programozott algoritmus a meglévő csomagok közül javaslatot tesz arra vonatkozóan, hogy melyik felelhet meg leginkább az igényeinknek.
„A K&H-s innovációk fő célja, hogy kényelmesebb bankolást biztosítsunk, ezáltal fokozzuk az ügyfélélményt, például hangalapú megoldásokkal. Mindezeket a maximális biztonság garantálása mellett kell bevezetni, működtetni. Egyszerűen, gyorsan és biztonságosan. Ez a digitális ügyfélélmény lényege nálunk.” – tette hozzá Németh Balázs.