6p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Remek évet zárt tavaly a K&H Bank, amely jól alkalmazkodott a járvány okozta kihívásokhoz, hangzott el a pénzintézet szerdai sajtótájékoztatóján. Ahol az is kiderült, hogy látványosan nő a digitális bankolás.

A 2021-es év nagyon szokatlan év volt, mondta el a K&H Csoport vezérigazgatója, Guy Libot, hiszen előzetesen arra számítottak, hogy a járványon túl lesz a világ, ám nem így történt. Ez természetesen a csoport működését is befolyásolta, de szerinte a munkatársaik rugalmasan alkalmazkodtak a helyzethez. A másik oldalról viszont a magyar gazdaság kimagasló gazdasági növekedést tudott felmutatni, ennek köszönhetően a magánszemélyek, a kkv-k és a vállalati ügyfelek részéről is nőtt az érdeklődés a K&H termékei iránt is.

A bank rendszeresen a rendkívüli tételektől megtisztított eredményt publikálják, ez biztosítja leginkább az összehasonlíthatóságot.

A 2020-as 58,4 milliárd után tavaly 73,9 milliárd forint lett az egyszeri tételektől tisztított nyereségük, ami 26 százalékos növekedést jelent.

Ennél magasabb lett a nettó eredmény, ez ugyanis 75 milliárdot tett ki.

Mint a vezérigazgató elmondta, a múlt évben a költségek stabilak maradtak, a bevételi oldal viszont dinamikusan növekedett, leginkább az ügyfeleknek nyújtott hitelek állománya járult hozzá az eredmény látványos növekedéséhez: ez az állomány az egy évvel korábbi 1903 milliárdhoz képest 2156 milliárdra ugrott, ezen belül az új lakossági kihelyezés 297 milliárd forint, míg az NHP Hajrá hitelek állománya 225 milliárdot tett ki.

75 milliárd lett a 2021-es nyereség
75 milliárd lett a 2021-es nyereség

Guy Libot kiemelte, hogy a lakossági ügyfélszám tovább növekedett, 2021-ben elérte a 752 ezret, ebből rendszeres bérátutaló ügyfelek száma közel 500 ezret tett ki. Tavaly több, mint 60 ezer új ügyfél választotta bankjának a K&H-t.

A részletek kapcsán Gombás Attila, a Pénzügyi divízió vezetője azt emelte ki, hogy 2020-ban a Covid miatti várható veszteségekre 20 milliárd forint tartalékot képeztek. Ezen túl a hitelmoratórium kapcsán 4,4 milliárd forintos veszteséget számoltak el. Tavaly azonban kiderült, hogy túlzott volt az óvatosságuk, és a céltartalékból 6 milliárd forintot visszaírtak -  köszönhetően annak, hogy a teljes magyar gazdaság és értelemszerűen az ügyfeleik is jobban átvészelték a Covidot, mint amire előzetesen számítottak.

Ugyanakkor a moratóriumot meghosszabbította a kormány, ez Gombás Attila szerint

további 1,4 milliárd kiesést jelentett a K&H banknak. A tavalyi év terhére számolták el a kamatstop hatását is, amely a banknak 2,3 milliárd forint veszteséget jelent. A bankadó pedig 6,4 milliárdos költséggel járt.

Ezek után lapunk megkérdezte, lesz-e hatása az eredményre az MNB esetleges lépésének, Virág Barnabás jegybanki alelnök ugyanis azt nyilatkozta, hogy elvárják a bankoktól a betéti kamatok emelését. Guy Libot, a K&H vezérigazgatója válaszában annyit mondott, hogy lesz, ugyanakkor hozzátette: az árazással kapcsolatos felvetéseket nem szokták kommentálni, így most sem kívánja ezt megtenni.

A tájékoztatón Gombás Attila beszélt a banknál lévő befektetési állományról is, amely dinamikusan növekedett. Az alapokban kezelt vagyon 15 százalékkal 891 milliárd forintra nőtt. Erőteljes bővülés volt a vegyes és a tematikus részvényalapokban is. A társadalmilag felelős befektetési alapokban kezelt vagyon megnégyszereződött, immár a teljes vagyon 8 százaléka van ilyen eszközökben.

A K&H Biztosító nettó eredmény 6,7 milliárd forint lett, ezt már a leányvállalat vezérigazgatója, Nik Vincke mondta el. Mind az életbiztosítási, mind a nem életbiztosítási üzletág jól teljesített. Utóbbi területen az otthon, a casco és a vagyon- és felelősségbiztosítás növekedett átlag felett. Az életbiztosítás területén az unit-linked és a nyugdíjbiztosítások is jelentősen bővültek.

A biztosító vezetője kiemelte, hogy a pandémia miatt megnövekedett a halandóság mind 2020-ban, mind 2021-ben. Azt is elmondta, hogy K&H Biztosító volt az első, amely a kockázati biztosítási térítések közé bevette a Covid-dal kapcsolatos károkat, haláleseteket.

A Google Pay és az Apple Pay is nagy siker a banknál (Forrás: Visa)
A Google Pay és az Apple Pay is nagy siker a banknál (Forrás: Visa)

A pandémiás helyzet felgyorsította az ügyfelek digitális szolgáltatások iránti igényét, és ehhez a bankok is igyekeztek alkalmazkodni. A háttérben nagyon komoly változások zajlottak. A 2021-es év kiemelt innovációinál két szempont volt, az egyik, hogy az alkalmazások minél életszerűbb legyen, sokan használják, illetve minél egyszerűbbek, ügyfélbarátabb módon működjenek. A Google Pay és az Apple Payt is az elsők között vezették be. Ezt menet közben a Garmin típusú órákra is kiterjesztették, ismertette a legfontosabb fejlesztéseket Németh Balázs, a bank innovációs vezetője.

Fontos lépés volt az azonnali számlanyitás bevezetése is, amelynek köszönhetően gyakorlatilag percek alatt nem csak a számlanyitás, de annak használata is megoldható. Tavaly már minden második új számlát ilyen módon nyitottak. Az ügyfelek digitális aktivitása minden téren erősödött egyébként, a mobilbank felhasználóknál 24 százalékos növekedés értek el, és a használat esetén még ennél is jobb számaik voltak. A bank életében a digitális csatornák felértékelődését mutatja az is, hogy a személyi kölcsönök igénylésének a fele ilyen módon történik.

Guy Libot azt is kiemelte, hogy nagyon sokat tesznek a fenntarthatóság eléréséért. Az irodák energetikai ellátásánál a megújuló energia felé fordulnak, és a járműhasználatnál az elektromos és hibridjárműveket preferálják. Emellett igyekeznek papírmentesen működni, amit támogat az egyre terjedő digitális bankolás. A célkitűzésük az volt, hogy a 2015-ös széndioxid kibocsátási értéket 2030-ra 80 százalékkal csökkentsék, ami időarányosan nagyon jól áll, hiszen 72 százaléknál járnak.

Nem csak a saját működésüknél tartják ezt fontosnak, de az ügyfelekkel is ezek mentén próbálnak működni, próbálják őket segíteni. Ugyanakkor a jövőben felülvizsgálják a hitelezési tevékenységet is, és lesznek olyan területek, amit nem akarnak majd finanszírozni. A portfóliójukat is igyekeznek zöldíteni. Nem csak korlátozásokról van szó, hanem arra is fókuszának arra, hogy aktívan támogassák az ügyfeleket a zöldülésben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Tovább szárnyal a K&H – visszafogottabb nyereség az adók miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 13:54
A bank hitelállománya egy év alatt 9 százalékkal nőtt, meghaladva a bankszektor átlagát. A betétállomány ugyanakkor 6 százalékkal bővült.
Pénzügyi szektor Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei
Natív tartalom | 2025. november 25. 13:34
Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál: az okosórás fizetések mellett mostantól karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a pénzintézet ügyfelei. A bank ráadásul most ingyenesen biztosítja a karkötőket azoknak az ügyfeleknek, akik legalább két ügyfélajánlást teljesítenek 2025. december 19-ig.
Pénzügyi szektor Keszthelyi Erik: a sikerhez a szorgalom is kell a szerencse mellett – Klasszis Podcast
Izsó Márton - Herman Bernadett | 2025. november 25. 13:14
Hisz a biztosítási piac fejlődésében, és tesz is érte. Képzést szervez, integrálja a kis cégeket, és fogyasztóbarát intézkedéseket sürget Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi szektor A bankbetétektől a globálisan diverzifikált portfólióig – 30 éve indult az első hazai privátbanki szolgáltató
Izsó Márton - Veresegyházi Gábor | 2025. november 24. 14:20
A Klasszis Podcast friss epizódjában Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezető igazgatója kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődésén.
Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
Pénzügyi szektor Elméletből jeles: így felelnek a magyarországi cégek fenntarthatóságból
Imre Lőrinc | 2025. november 10. 10:12
Évek óta stagnál a magyarországi cégek fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységét mérő mutató. Bár a fő index egy nagyon szűk sávban mozog, az egyes alpontokra adott válaszok, és leginkább a nagy- és kisebb vállalatok hozzáállásában bekövetkezett változások igencsak figyelemre méltók. A K&H fenntarthatósági index részleteit a lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében ismerhettük meg.
Pénzügyi szektor Tanulságos volt a spanyol áramszünet: a bankoknak is fel kell készülniük a jövőben az ilyen eseményekre
Herman Bernadett | 2025. november 9. 14:41
Leálltak az ATM-ek és a bankkártyás fizetés a tavaszi spanyol és francia áramszünet idején. A jövőben lehetnek még hasonló krízisek, de a bankoktól elvárják, hogy ilyenkor is üzembiztosan működjenek. 
Pénzügyi szektor Néhány milliárdot ma is adtak valakik az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 12:05
Hozamemelkedés mellett értékesített 6 hónapos diszkont kincstárjegyet szerdai aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
Pénzügyi szektor A kenyai tragédia után: magánrepülős balesetre is fizet a biztosító?
Imre Lőrinc | 2025. október 31. 14:49
A rövid válasz igen, ugyanakkor alaposan át kell nézni, hogy mit is tartalmaz az adott szerződés. A lapunk által megkérdezett biztosítási szakértő elmondta, hogy egyre tudatosabbak a magyar utazók, napi néhány százforintos pluszköltséggel pedig jelentősen javíthatjuk az utasbiztosítás fedezetének tartalmát.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG