A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közleménye szerint az MKB Bank megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra, a pénzforgalmi számla megnyitására, a fizetési művelet hibás teljesítéséért fennálló felelősségi szabályra, fizetési megbízás átvételére, a kedvezményezett ügyfelek fizetési számláján történő haladéktalan jóváírásra vonatkozó rendelkezéseket, valamint a számlaváltási eljárásról szóló tájékoztatása sem volt teljes körű a jegybank szerint.
Anyagi kára lett az ügyfeleknek
A jogszabálysértő szerződéses feltételek a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelek széles körét érintették, továbbá a nem haladéktalanul jóváírt fizetési műveletek jelentős értéket, illetve a teljes sokaságon belüli magas arányt jelentettek. A fizetési kártya szolgáltatáshoz kapcsolódó jogosulatlan díjfelszámítás miatt a fogyasztónak és a mikrovállalkozásnak minősülő ügyfeleknek anyagi kára keletkezhetett.
A jogszabálysértéseket a hitelintézetnek szeptember végéig kell orvosolnia.