Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
6p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sajtótájékoztatón mutatták be a K&H Csoport új innovációját, a Kate névre hallgató személyes digitális asszisztenst. Kiderült az is, hogy magyarul beszél, gyorsan tanul és hamarosan "valódi" banki tanácsadóvá nőheti ki magát.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója mutatta be a bank új innovációs megoldását, amelynek kifejlesztésében a társaság több szempontot is figyelembe vett, hiszen egy olyan digitális platformot hoztak létre, ahol adatvezérelt szogáltatásokat nyújtanak a mesterséges intelligenciát is felhasználva. A társaság első embere arról is beszélt, hogy ügyfélközpontú megközelítés a cél, ennek során fokozott élményt kívánnak nyújtani, miközben egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb lesz a bank és biztosítási szolgáltatások igénybevétele. Miközben a K&H úgy kommunikálta, hogy Kate révén egy fontos taggal nőtt a cégcsoport személyi állománya, azt is megjegyezték, hogy jelenleg is vannak, és várhatóan a jövőben is lesznek olyan összetettebb szolgáltatások, amikor emberre is szükség van, ezért van 200 fiók, számos munkatársassal elérhető, akik segítségével megvalósítható a humán aspektus is.

Már korábban is voltak ugyan a banknak digitális termékei, amelyek kiterjednek a banki és a biztosítási szolgáltatásokra is, ám szerintük Kate révén most szintet ugranak. Fontos, hogy az új digitális asszisztens magyarul beszél, már 30 féle dolgot tud, de gyorsan tanul és napról napra egyre „valódibb" pénzügyi tanácsadóvá növi ki magát.

Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC
Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC

"Pénzt, időt, energiát nem kímélve fejlesztjük innovatív digitális megoldásainkat ügyfeleink számára. Sokat merítettünk anyabankunk, a belga KBC tapasztalataiból, ahol már sikeresen működik Kate, a személyes digitális asszisztens. A nemzetközi bankcsoport szinergiáit kihasználva így a lehető legjobb megoldást tudjuk magyar ügyfeleink számára biztosítani" - fogalmazott Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. A vezető azt is hozzátette: "Egyszerűbb, gyorsabb, biztonságos és természetesen kényelmesebb bankolást teremtünk ügyfeleink számára". A vezérigazgató elmondta: mára már 635 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, 492 ezren aktív mobilbank-használójuk. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán – internetbankon, mobilapplikáción – keresztül intézi az ügyeit.

Ma már napi szinten benne élünk a kibertérben, hangsúlyozta már Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. A felmérések szerint naponta százszor ellenőrizzük le a digitális eszközeinket (telefon, notebook, stb.). A napi funkciók, mint a fizetés általában mindenki számára könnyen megvalósítható, de vannak olyan lehetőségek, amelyekkel nem feltétlen vagyunk tisztában. A most bemutatott applikáció szerinte segíthet abban, hogy egy átlagfelhasználó számára a jövőben a pénzügyeit könnyen áttekinthetően tudja kezelni? Egy pénzügyi szolgáltató ma már mindent meg tud valósítani teljesen digitális módon. Eközben természetesen sok adatot gyűjtenek, amelyek segítségével tovább lehet fejleszteni a kínálatot. A digitalizáció az egyik oldalon egy standardizált kínálatot jelent, eközben viszont az ügyfelek személyre szabott szolgáltatást szeretnének, ami bizonyos fokon ellentétet jelent. A kihívást az jelenti, hogy a digitális szolgáltatásokba beépítsenek ilyen perszonalizált megoldást. Kate ezt a személyre szóló megoldást nyújtja, hiszen a rendszer általánosságban és az egyes ügyfeleket tekintve is folyamatosan tanul, így testreszabott megoldásokban is tud majd nekik segíteni.

A K&H ügyfelek közül többek már megismerkedtek Kate-tel, mivel nyár óta elérhető volt a K&H mobilbankot használók számára. Hála az ügyfelek visszajelzéseinek, sokat fejlődött, hiszen a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul a kérdésekből. Kate igyekszik minden K&H-snak segíteni, persze csak ha ezt igényli. Kate ért és beszél magyarul – gyorsan reagál, elegendő a logójára kattintani és máris beköszön. Kate jelenleg már meg tudja adni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját; kérésre meg tudja változtatni a bankkártya-limitet és az internetes jelszót; szükség esetén fel tudja függeszteni vagy le tudja tiltani a bankkártyát, és képes aktiválni egy újat. Kate ugyancsak segíteni tud utazási vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében, illetve a biztosítási adminisztráció intézésében és a biztosítási díj közvetlen kifizetésében is. Az újonc Kate mellett a mobilbank valamennyi korábbi funkciója továbbra is változatlanul elérhető marad.

Kate egyébként egy csoportszintű fejlesztés, de vannak a magyar piacra kialakított fejlesztések, amelyeket más piacokra is át tudják adni. A digitális asszisztens két éve mutatkozott be, akkor Belgiumban és Csehországban vezették be. Most pedig Magyarországon, Szlovákiában és Bulgáriában mutatkozik be. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, az egyik legnagyobb kihívás a magyar nyelv alkalmazása volt. Az applikáció egyébként hét nyelven tud jelenleg.

A K&H vezetői szerint egy hosszabb folyamat során fognak majd eljutni oda, hogy Kate az ügyfelek pénzügyeinek kezelése során minden igényt ki tudjon elégíteni, ez folyamatos fejlesztést igényel. Három fő funkciót tartanak a fejlesztések során szem előtt: amennyiben az ügyfélnek termékkel kapcsolatos információra van szükség, akkor ebben tud Kate-re támaszkodni. Cél, hogy valódi segítséget nyújtson, vagyis végig tudja kísérni a megoldásban az ügyfelet. Emellett személyiséggel ruházzák fel, és a folyamatos tanulás révén az ügyfelekkel képes legyen a tranzakción túl is kommunikálni, továbbá proaktív legyen, tudjon idővel személyre szabott javaslatokat tenni.

A sajtótájékoztatón egy kisfilm segítségével bemutatták, hogy akár néhány éven belül milyen szintre juthat el Kate, az alkalmazás ugyanis a tervek szerint végig fogja majd követni a felhasználók napját folyamatosan segítve a pénzügyi döntésekben, legyen szó a jövedelm beosztásáról, vásárláson való spórolásról, befektetésről, de olyan apróságokról is, minthogy a rendszer intézi helyettünk a fizetős zónában a parkolási díj rendezését.

A digitális asszisztens esetében már most lehetőség van csetre és hangalapú utasításra is, ugyanakkor a kiberbiztonságot nagyon komolyan veszik az új szolgáltatás kapcsán is. Mint a bank vezetői hangsúlyozták, autentikálás nélkül semmilyen feladatot nem végez el Kate. De emellett számos más biztonsági szabályt is beépítenek. Így például amíg az ügyfél nem kezdeményez hangalapú információt, addig nem lesz ilyen, emellett semmilyen szenzitív információt nem fog hanggal közölni.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Van egy közös pont ebben a négy hazai bankban
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 15. 13:38
A mai nappal az új, kedvezményes vállalati hitelek már négy bank fiókjaiban elérhetők: az OTP Bank, az Erste Bank és az MBH Bank után, a K&H Bank kínálatában is fellelhető a konstrukció. A beruházási hitelpiac fellendítése érdekében a Magyar Nemzeti Bank augusztus 1-jén hirdette meg a Minősített Vállalati Hitelek elindítását, amivel a KKV-k széles köre számára elérhető, egységes, áttekinthető feltételrendszerű piaci alapú beruházási hitelek kerülhetnek forgalomba.
Pénzügyi szektor Ezek a bankok támadták meg a kamatstopot
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 11:31
Az OTP tegnapi bejelentése után kiderült a lista. 
Pénzügyi szektor Elege lett az OTP-nek és társainak: Alkotmánybírósághoz fordulnak
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 18:23
Alkotmányjogi panaszt terjesztett be az OTP Bank Nyrt. több más piaci szereplővel közösen a kamatstop meghosszabbítása ügyében – derült ki a bank szerdai közleményéből. Az OTP egyúttal kérelmezi ennek a kamatstop ellen májusban elindított, hasonló eljárással történő egyesítését.
Pénzügyi szektor Csak két dolog biztos: a száguldó ingatlanárak és a magyar bankok nyeresége?
Gáspár András | 2025. szeptember 4. 14:13
Tőkeerős bankrendszer: üzemanyag van, de útiterv is? Ez volt a címe a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) által szervezett 63. Közgazdász-vándorgyűlés csütörtöki napján a bankvezérek kerekasztalának, melyről a helyszínről, Veszprémből tudósítottunk.
Pénzügyi szektor Már Nagy Márton is magasabb deficitről beszél
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 3. 18:42
Nagy Márton gazdasági miniszter szerint a gyenge európai növekedés és a választások előtti kormányzati költekezés akár a GDP 4,5 százalékára is emelheti Magyarország költségvetési hiányát idén – közölte a Reuters.
Pénzügyi szektor Az Európai Bizottság vámcsökkentést javasol az amerikai importra
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 19:12
Az Európai Bizottság csütörtökön két jogszabályjavaslatot terjesztett elő az Európai Unió és az Egyesült Államok augusztus 21-én kiadott közös nyilatkozatának végrehajtása érdekében. A tervezetek célja, hogy megteremtsék a vámcsökkentések jogi alapját, amelyek révén az amerikai fél augusztus 1-jétől visszamenőlegesen könnyítéseket biztosít az uniós autóipar számára.
Pénzügyi szektor Soha rosszabb félévet – jó számokkal zárt az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 16:11
Szilárd pénzügyi pozícióval zárta az idei év első hat hónapját az MBH Bank: mérlegfőösszege 12 452 milliárd forint volt a félév végén, az aktív hitelezési tevékenységnek köszönhetően pedig a lakossági bruttó hitelállomány 10 százalékkal, a vállalati szegmens bruttó hitelállománya 5,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Pénzügyi szektor Megint milliárdokat adtak ismeretlenek az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 28. 11:57
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) 30 milliárd forintért hirdetett meg jegyzésre 12 hónapos diszkont kincstárjegyet a csütörtöki aukción.
Pénzügyi szektor Ismeretlenek megint milliárdokat adtak az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 21. 12:31
74,5 milliárd a kasszában.
Pénzügyi szektor Csökkent a három hónapos állampapír hozama
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 19. 12:23
Hozamcsökkenés mellett értékesített 3 hónapos diszkont kincstárjegyet keddi aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).  
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG