6p

Sajtótájékoztatón mutatták be a K&H Csoport új innovációját, a Kate névre hallgató személyes digitális asszisztenst. Kiderült az is, hogy magyarul beszél, gyorsan tanul és hamarosan "valódi" banki tanácsadóvá nőheti ki magát.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója mutatta be a bank új innovációs megoldását, amelynek kifejlesztésében a társaság több szempontot is figyelembe vett, hiszen egy olyan digitális platformot hoztak létre, ahol adatvezérelt szogáltatásokat nyújtanak a mesterséges intelligenciát is felhasználva. A társaság első embere arról is beszélt, hogy ügyfélközpontú megközelítés a cél, ennek során fokozott élményt kívánnak nyújtani, miközben egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb lesz a bank és biztosítási szolgáltatások igénybevétele. Miközben a K&H úgy kommunikálta, hogy Kate révén egy fontos taggal nőtt a cégcsoport személyi állománya, azt is megjegyezték, hogy jelenleg is vannak, és várhatóan a jövőben is lesznek olyan összetettebb szolgáltatások, amikor emberre is szükség van, ezért van 200 fiók, számos munkatársassal elérhető, akik segítségével megvalósítható a humán aspektus is.

Már korábban is voltak ugyan a banknak digitális termékei, amelyek kiterjednek a banki és a biztosítási szolgáltatásokra is, ám szerintük Kate révén most szintet ugranak. Fontos, hogy az új digitális asszisztens magyarul beszél, már 30 féle dolgot tud, de gyorsan tanul és napról napra egyre „valódibb" pénzügyi tanácsadóvá növi ki magát.

Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC
Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC

"Pénzt, időt, energiát nem kímélve fejlesztjük innovatív digitális megoldásainkat ügyfeleink számára. Sokat merítettünk anyabankunk, a belga KBC tapasztalataiból, ahol már sikeresen működik Kate, a személyes digitális asszisztens. A nemzetközi bankcsoport szinergiáit kihasználva így a lehető legjobb megoldást tudjuk magyar ügyfeleink számára biztosítani" - fogalmazott Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. A vezető azt is hozzátette: "Egyszerűbb, gyorsabb, biztonságos és természetesen kényelmesebb bankolást teremtünk ügyfeleink számára". A vezérigazgató elmondta: mára már 635 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, 492 ezren aktív mobilbank-használójuk. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán – internetbankon, mobilapplikáción – keresztül intézi az ügyeit.

Ma már napi szinten benne élünk a kibertérben, hangsúlyozta már Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. A felmérések szerint naponta százszor ellenőrizzük le a digitális eszközeinket (telefon, notebook, stb.). A napi funkciók, mint a fizetés általában mindenki számára könnyen megvalósítható, de vannak olyan lehetőségek, amelyekkel nem feltétlen vagyunk tisztában. A most bemutatott applikáció szerinte segíthet abban, hogy egy átlagfelhasználó számára a jövőben a pénzügyeit könnyen áttekinthetően tudja kezelni? Egy pénzügyi szolgáltató ma már mindent meg tud valósítani teljesen digitális módon. Eközben természetesen sok adatot gyűjtenek, amelyek segítségével tovább lehet fejleszteni a kínálatot. A digitalizáció az egyik oldalon egy standardizált kínálatot jelent, eközben viszont az ügyfelek személyre szabott szolgáltatást szeretnének, ami bizonyos fokon ellentétet jelent. A kihívást az jelenti, hogy a digitális szolgáltatásokba beépítsenek ilyen perszonalizált megoldást. Kate ezt a személyre szóló megoldást nyújtja, hiszen a rendszer általánosságban és az egyes ügyfeleket tekintve is folyamatosan tanul, így testreszabott megoldásokban is tud majd nekik segíteni.

A K&H ügyfelek közül többek már megismerkedtek Kate-tel, mivel nyár óta elérhető volt a K&H mobilbankot használók számára. Hála az ügyfelek visszajelzéseinek, sokat fejlődött, hiszen a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul a kérdésekből. Kate igyekszik minden K&H-snak segíteni, persze csak ha ezt igényli. Kate ért és beszél magyarul – gyorsan reagál, elegendő a logójára kattintani és máris beköszön. Kate jelenleg már meg tudja adni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját; kérésre meg tudja változtatni a bankkártya-limitet és az internetes jelszót; szükség esetén fel tudja függeszteni vagy le tudja tiltani a bankkártyát, és képes aktiválni egy újat. Kate ugyancsak segíteni tud utazási vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében, illetve a biztosítási adminisztráció intézésében és a biztosítási díj közvetlen kifizetésében is. Az újonc Kate mellett a mobilbank valamennyi korábbi funkciója továbbra is változatlanul elérhető marad.

Kate egyébként egy csoportszintű fejlesztés, de vannak a magyar piacra kialakított fejlesztések, amelyeket más piacokra is át tudják adni. A digitális asszisztens két éve mutatkozott be, akkor Belgiumban és Csehországban vezették be. Most pedig Magyarországon, Szlovákiában és Bulgáriában mutatkozik be. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, az egyik legnagyobb kihívás a magyar nyelv alkalmazása volt. Az applikáció egyébként hét nyelven tud jelenleg.

A K&H vezetői szerint egy hosszabb folyamat során fognak majd eljutni oda, hogy Kate az ügyfelek pénzügyeinek kezelése során minden igényt ki tudjon elégíteni, ez folyamatos fejlesztést igényel. Három fő funkciót tartanak a fejlesztések során szem előtt: amennyiben az ügyfélnek termékkel kapcsolatos információra van szükség, akkor ebben tud Kate-re támaszkodni. Cél, hogy valódi segítséget nyújtson, vagyis végig tudja kísérni a megoldásban az ügyfelet. Emellett személyiséggel ruházzák fel, és a folyamatos tanulás révén az ügyfelekkel képes legyen a tranzakción túl is kommunikálni, továbbá proaktív legyen, tudjon idővel személyre szabott javaslatokat tenni.

A sajtótájékoztatón egy kisfilm segítségével bemutatták, hogy akár néhány éven belül milyen szintre juthat el Kate, az alkalmazás ugyanis a tervek szerint végig fogja majd követni a felhasználók napját folyamatosan segítve a pénzügyi döntésekben, legyen szó a jövedelm beosztásáról, vásárláson való spórolásról, befektetésről, de olyan apróságokról is, minthogy a rendszer intézi helyettünk a fizetős zónában a parkolási díj rendezését.

A digitális asszisztens esetében már most lehetőség van csetre és hangalapú utasításra is, ugyanakkor a kiberbiztonságot nagyon komolyan veszik az új szolgáltatás kapcsán is. Mint a bank vezetői hangsúlyozták, autentikálás nélkül semmilyen feladatot nem végez el Kate. De emellett számos más biztonsági szabályt is beépítenek. Így például amíg az ügyfél nem kezdeményez hangalapú információt, addig nem lesz ilyen, emellett semmilyen szenzitív információt nem fog hanggal közölni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Meghosszabbították a kamatstopot, de szükség van rá?
Herman Bernadett | 2025. június 30. 20:14
Marad az év végéig a kamatstop. A kormány 300 ezer megmenekített családról beszél, a valóságban ennek a tizede sem szorul rá az intézkedésre. Az immár több száz milliárd forintos, nagyrészt fölösleges adósmentés összegét hasznosabban is el lehetne költeni – erről is beszélt főmunkatársunk, Herman Bernadett a Trend FM héfői adásában. 
Pénzügyi szektor Az amerikai GDP a vártnál is jobban csökkent az első negyedévben
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 16:21
Az idei első negyedévben az eddig becsültnél jelentősebben, 0,5 százalékkal csökkent évesítve az Egyesült Államok hazai összterméke (GDP) a washingtoni kereskedelmi minisztérium statisztikai hivatala, a Bureau of Economic Analysis csütörtökön ismertetett végleges adata szerint.
Pénzügyi szektor Új adószabályok jönnek – ezeket érdemes tudni
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:21
A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett új adócsomag. A jogszabály számos, eddig veszélyhelyzeti rendeletben szabályozott előírást emelt törvényi szintre, és több ponton is módosította a már érvényben lévő adózási és számviteli szabályokat. Szakértő foglalja össze a legfontosabb változásokat.
Pénzügyi szektor Különleges engedélyt adtak a világ legrégebbi bankjának
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 16:04
Az Európai Központi Bank (EKB) feltételekkel ugyan, de engedélyezte az olasz Monte dei Paschi di Siena (MPS), a világ legrégebbi, ma is működő, 1472-ben alapított bankjának azt a tervét, hogy fölvásárolja nagyobbik versenytársát, az 1946-ban alapított Mediobanca Banca di Credito Finanziario pénzintézetet.
Pénzügyi szektor Nagy bejelentésekre készül a Hungarikum Alkusz
Herman Bernadett | 2025. június 25. 15:02
Felvásárlások, tőzsdére lépés, a közvetítői szakma presztízsének javítása, szabályozókkal való együttműködés az extraprofitadó jövőbeli helyzetéről – Keszthelyi Erik, a Hungarikum Alkusz elnök-vezérigazgatója komoly célokat tűzött ki maga elé. Az extraprofitadót kivezetné 2027-től, mert a szektorban és a biztosítókban bizonytalanság van, ami visszaveti az iparágban a fejlesztéseket. 
Pénzügyi szektor Tovább erősödik a rendkívüli összefogás: az Allianz Hungária is csatlakozott
Natív tartalom | 2025. június 24. 16:40
Egyre több hazai biztosító ismeri fel azt, hogy a jövő biztosítási szakembereinek képzése nemcsak egy vállalat belső érdeke, hanem az egész szektor versenyképességének záloga és közös felelőssége. Az Allianz Hungária csatlakozásával már öt meghatározó piaci szereplő sorakozott fel a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetsége (MBTSZ) átfogó, felsőfokú képzési programja mellé. A kezdeményezés célja nem kevesebb, mint a magyar biztosítási kultúra színvonalának érdemi emelése, a szakma presztízsének visszaépítése, és egy olyan tanácsadói utánpótlás biztosítása, amely képes érdemben válaszolni a jövő ügyféligényeire.
Pénzügyi szektor Global Capital: ismét Magyarország a régió legjobb kötvénykibocsátója
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 16:07
A januári 2,5 milliárd eurós kötvénykibocsátással összefüggésben az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK) munkáját két szakmai díjjal ismerte el a Global Capital nemzetközi pénzügyi szaklap – tájékoztatta az MTI-t az ÁKK csütörtökön.
Pénzügyi szektor Szebb arcát mutatja a szomszédunkban az infláció
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 15:46
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme az előzetes becsléssel összhangban 3,0 százalék volt májusban, miután áprilisban 3,1 százalékos emelkedést jegyeztek fel – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) végleges adataiból.
Pénzügyi szektor Semmi meglepő nem volt a Bank of England mai döntésében
Privátbankár.hu | 2025. június 19. 14:12
A várakozásoknak megfelelően nem módosította 4,25 százalékos alapkamatát a Bank of England.
Pénzügyi szektor Stratégiai áttörés a magyar biztosítási piacon
Natív tartalom | 2025. június 19. 11:40
A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. többségi tulajdont vásárolt a Callfactory holdingcégében, amely Magyarország egyik vezető Call Center szolgáltató vállalatcsoportja, és a jövőben HUNFactory néven szolgája ki meglévő és leendő ügyfeleit.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG