6p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Sajtótájékoztatón mutatták be a K&H Csoport új innovációját, a Kate névre hallgató személyes digitális asszisztenst. Kiderült az is, hogy magyarul beszél, gyorsan tanul és hamarosan "valódi" banki tanácsadóvá nőheti ki magát.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója mutatta be a bank új innovációs megoldását, amelynek kifejlesztésében a társaság több szempontot is figyelembe vett, hiszen egy olyan digitális platformot hoztak létre, ahol adatvezérelt szogáltatásokat nyújtanak a mesterséges intelligenciát is felhasználva. A társaság első embere arról is beszélt, hogy ügyfélközpontú megközelítés a cél, ennek során fokozott élményt kívánnak nyújtani, miközben egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb lesz a bank és biztosítási szolgáltatások igénybevétele. Miközben a K&H úgy kommunikálta, hogy Kate révén egy fontos taggal nőtt a cégcsoport személyi állománya, azt is megjegyezték, hogy jelenleg is vannak, és várhatóan a jövőben is lesznek olyan összetettebb szolgáltatások, amikor emberre is szükség van, ezért van 200 fiók, számos munkatársassal elérhető, akik segítségével megvalósítható a humán aspektus is.

Már korábban is voltak ugyan a banknak digitális termékei, amelyek kiterjednek a banki és a biztosítási szolgáltatásokra is, ám szerintük Kate révén most szintet ugranak. Fontos, hogy az új digitális asszisztens magyarul beszél, már 30 féle dolgot tud, de gyorsan tanul és napról napra egyre „valódibb" pénzügyi tanácsadóvá növi ki magát.

Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC
Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC

"Pénzt, időt, energiát nem kímélve fejlesztjük innovatív digitális megoldásainkat ügyfeleink számára. Sokat merítettünk anyabankunk, a belga KBC tapasztalataiból, ahol már sikeresen működik Kate, a személyes digitális asszisztens. A nemzetközi bankcsoport szinergiáit kihasználva így a lehető legjobb megoldást tudjuk magyar ügyfeleink számára biztosítani" - fogalmazott Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. A vezető azt is hozzátette: "Egyszerűbb, gyorsabb, biztonságos és természetesen kényelmesebb bankolást teremtünk ügyfeleink számára". A vezérigazgató elmondta: mára már 635 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, 492 ezren aktív mobilbank-használójuk. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán – internetbankon, mobilapplikáción – keresztül intézi az ügyeit.

Ma már napi szinten benne élünk a kibertérben, hangsúlyozta már Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. A felmérések szerint naponta százszor ellenőrizzük le a digitális eszközeinket (telefon, notebook, stb.). A napi funkciók, mint a fizetés általában mindenki számára könnyen megvalósítható, de vannak olyan lehetőségek, amelyekkel nem feltétlen vagyunk tisztában. A most bemutatott applikáció szerinte segíthet abban, hogy egy átlagfelhasználó számára a jövőben a pénzügyeit könnyen áttekinthetően tudja kezelni? Egy pénzügyi szolgáltató ma már mindent meg tud valósítani teljesen digitális módon. Eközben természetesen sok adatot gyűjtenek, amelyek segítségével tovább lehet fejleszteni a kínálatot. A digitalizáció az egyik oldalon egy standardizált kínálatot jelent, eközben viszont az ügyfelek személyre szabott szolgáltatást szeretnének, ami bizonyos fokon ellentétet jelent. A kihívást az jelenti, hogy a digitális szolgáltatásokba beépítsenek ilyen perszonalizált megoldást. Kate ezt a személyre szóló megoldást nyújtja, hiszen a rendszer általánosságban és az egyes ügyfeleket tekintve is folyamatosan tanul, így testreszabott megoldásokban is tud majd nekik segíteni.

A K&H ügyfelek közül többek már megismerkedtek Kate-tel, mivel nyár óta elérhető volt a K&H mobilbankot használók számára. Hála az ügyfelek visszajelzéseinek, sokat fejlődött, hiszen a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul a kérdésekből. Kate igyekszik minden K&H-snak segíteni, persze csak ha ezt igényli. Kate ért és beszél magyarul – gyorsan reagál, elegendő a logójára kattintani és máris beköszön. Kate jelenleg már meg tudja adni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját; kérésre meg tudja változtatni a bankkártya-limitet és az internetes jelszót; szükség esetén fel tudja függeszteni vagy le tudja tiltani a bankkártyát, és képes aktiválni egy újat. Kate ugyancsak segíteni tud utazási vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében, illetve a biztosítási adminisztráció intézésében és a biztosítási díj közvetlen kifizetésében is. Az újonc Kate mellett a mobilbank valamennyi korábbi funkciója továbbra is változatlanul elérhető marad.

Kate egyébként egy csoportszintű fejlesztés, de vannak a magyar piacra kialakított fejlesztések, amelyeket más piacokra is át tudják adni. A digitális asszisztens két éve mutatkozott be, akkor Belgiumban és Csehországban vezették be. Most pedig Magyarországon, Szlovákiában és Bulgáriában mutatkozik be. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, az egyik legnagyobb kihívás a magyar nyelv alkalmazása volt. Az applikáció egyébként hét nyelven tud jelenleg.

A K&H vezetői szerint egy hosszabb folyamat során fognak majd eljutni oda, hogy Kate az ügyfelek pénzügyeinek kezelése során minden igényt ki tudjon elégíteni, ez folyamatos fejlesztést igényel. Három fő funkciót tartanak a fejlesztések során szem előtt: amennyiben az ügyfélnek termékkel kapcsolatos információra van szükség, akkor ebben tud Kate-re támaszkodni. Cél, hogy valódi segítséget nyújtson, vagyis végig tudja kísérni a megoldásban az ügyfelet. Emellett személyiséggel ruházzák fel, és a folyamatos tanulás révén az ügyfelekkel képes legyen a tranzakción túl is kommunikálni, továbbá proaktív legyen, tudjon idővel személyre szabott javaslatokat tenni.

A sajtótájékoztatón egy kisfilm segítségével bemutatták, hogy akár néhány éven belül milyen szintre juthat el Kate, az alkalmazás ugyanis a tervek szerint végig fogja majd követni a felhasználók napját folyamatosan segítve a pénzügyi döntésekben, legyen szó a jövedelm beosztásáról, vásárláson való spórolásról, befektetésről, de olyan apróságokról is, minthogy a rendszer intézi helyettünk a fizetős zónában a parkolási díj rendezését.

A digitális asszisztens esetében már most lehetőség van csetre és hangalapú utasításra is, ugyanakkor a kiberbiztonságot nagyon komolyan veszik az új szolgáltatás kapcsán is. Mint a bank vezetői hangsúlyozták, autentikálás nélkül semmilyen feladatot nem végez el Kate. De emellett számos más biztonsági szabályt is beépítenek. Így például amíg az ügyfél nem kezdeményez hangalapú információt, addig nem lesz ilyen, emellett semmilyen szenzitív információt nem fog hanggal közölni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Államadósság: valakik megint tízmilliárdokért vettek állampapírt
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 12:55
Hozamcsökkenés mellett értékesített 3 és 5 éves lejáratú államkötvényeket csütörtöki aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK), a 10 éves államkötvény átlaghozama emelkedett.
Pénzügyi szektor Papír van róla: kockázatos, amit a kormány csinál
Privátbankár.hu | 2025. október 9. 19:21
A Költségvetési Tanács (KT) szerint bekövetkeztek az általa a 2025-ös költségvetési tervezés véleményezése során jelzett kockázatok – állapította meg a 2025. évi központi költségvetésről szóló 2024. évi XC. törvény első félévi végrehajtásáról készített véleményében a testület, amelyet csütörtökön hozott nyilvánosságra.
Pénzügyi szektor Száguld az Otthon Start, ki tudja hol áll meg
Privátbankár.hu | 2025. október 9. 14:15
Érezhetően emelkedett, de még így is 5 százalék alatti szinten maradt a júniusig tartó egy év alatt a 20 százaléknál kevesebb önerővel felvett jelzáloghitelek aránya. Az Otthon Start megjelenésével még inkább megugorhat ez az arány, hiszen az új támogatott konstrukciónál is elegendő lehet a vételár 10 százalékát előteremteni – hívta fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója.
Pénzügyi szektor Hét termékkel startolt el a 3 százalékos fix kamatú vállalkozói hitel
Privátbankár.hu | 2025. október 6. 16:45
Hétfőtől hét hiteltermék egységesen 3 százalékos fix kamattal érhető el a Széchenyi Kártya Program keretében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).
Pénzügyi szektor Sosem takarítottunk meg ennyi pénzt, még mindig a biztonságra játszunk
Privátbankár.hu | 2025. október 6. 09:55
Egyetlen év alatt több mint 38 százalékkal emelkedett a pénzügyi szolgáltatóknál vezetett tartós befektetési számlák (TBSZ) száma, ami arra utal, hogy a kisbefektetőknek egyre motiválóbb a konstrukcióval elérhető adóelőny – hívta fel a figyelmet Barát Mihály, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakújságírója. Közben a TBSZ-számlákon tartott összeg is szép ütemben gyarapodik. 
Pénzügyi szektor Szép számokat közölt az Államadósság Kezelő Központ
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 19:31
Az idei évi finanszírozási tervének teljesülése az év első kilenc hónapjában kedvezően alakult, az állam működésének pénzügyi feltételei biztosítottak, az államadósság finanszírozása stabil, az egész évre tervezett forrásbevonás nettó 115 százaléka teljesült – közölte az MTI-vel csütörtökön az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK).
Pénzügyi szektor Meglepetés a 30 éves jelzáloghiteleknél az Egyesült Államokban
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 16:55
Az Egyesült Államokban emelkedett a 30 éves jelzáloghitelek kamata a szeptember 26-án záródott héten – közölte az amerikai jelzáloghitelező bankok szövetsége (Mortgage Bankers Association of America – MBA) szerdán.
Pénzügyi szektor Ausztriában tovább csökkent az infláció szeptemberben
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 13:47
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme 4,0 százalék volt szeptemberben, miután augusztusban 4,1 százalékos, tavaly március óta a leggyorsabb emelkedést jegyeztek fel – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) szerdán közzétett adataiból.
Pénzügyi szektor Ezt mindenki megérezte: óriási féket nyomott a lakossági hitelpiac
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 12:00
Látványos visszaesést hozott az augusztus a lakossági hitelpiacon: lakáshitelekből bő negyedével kevesebbet folyósítottak a bankok júliushoz képest, de visszaesett a személyi kölcsönök iránti kereslet is. 
Pénzügyi szektor Stratégiai szövetséget kötött a Hungarikus Alkusz és a UNIQA
Herman Bernadett | 2025. október 1. 11:00
Kisebbségi tulajdonrészt vásárolt a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. leányvállalatában, a HUNBenefit Többes Ügynök Kft.-ben az UNIQA Biztosító. A partnerségre alapozva a biztosítótársaság – digitális transzformációs programja keretében – átszervezi függőügynöki hálózatát, és a jövőben a Hungarikum Alkusz leányvállalatának kötelékében többes ügynökként szolgálja ki ügyfeleit, és gondozza a mintegy 200 000 biztosítási szerződést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG