6p

Sajtótájékoztatón mutatták be a K&H Csoport új innovációját, a Kate névre hallgató személyes digitális asszisztenst. Kiderült az is, hogy magyarul beszél, gyorsan tanul és hamarosan "valódi" banki tanácsadóvá nőheti ki magát.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója mutatta be a bank új innovációs megoldását, amelynek kifejlesztésében a társaság több szempontot is figyelembe vett, hiszen egy olyan digitális platformot hoztak létre, ahol adatvezérelt szogáltatásokat nyújtanak a mesterséges intelligenciát is felhasználva. A társaság első embere arról is beszélt, hogy ügyfélközpontú megközelítés a cél, ennek során fokozott élményt kívánnak nyújtani, miközben egyszerűbb, gyorsabb és kényelmesebb lesz a bank és biztosítási szolgáltatások igénybevétele. Miközben a K&H úgy kommunikálta, hogy Kate révén egy fontos taggal nőtt a cégcsoport személyi állománya, azt is megjegyezték, hogy jelenleg is vannak, és várhatóan a jövőben is lesznek olyan összetettebb szolgáltatások, amikor emberre is szükség van, ezért van 200 fiók, számos munkatársassal elérhető, akik segítségével megvalósítható a humán aspektus is.

Már korábban is voltak ugyan a banknak digitális termékei, amelyek kiterjednek a banki és a biztosítási szolgáltatásokra is, ám szerintük Kate révén most szintet ugranak. Fontos, hogy az új digitális asszisztens magyarul beszél, már 30 féle dolgot tud, de gyorsan tanul és napról napra egyre „valódibb" pénzügyi tanácsadóvá növi ki magát.

Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC
Kate Belgiumban két éve mutatkozott be, és egyre népszerűbb. Forrás: KBC

"Pénzt, időt, energiát nem kímélve fejlesztjük innovatív digitális megoldásainkat ügyfeleink számára. Sokat merítettünk anyabankunk, a belga KBC tapasztalataiból, ahol már sikeresen működik Kate, a személyes digitális asszisztens. A nemzetközi bankcsoport szinergiáit kihasználva így a lehető legjobb megoldást tudjuk magyar ügyfeleink számára biztosítani" - fogalmazott Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója. A vezető azt is hozzátette: "Egyszerűbb, gyorsabb, biztonságos és természetesen kényelmesebb bankolást teremtünk ügyfeleink számára". A vezérigazgató elmondta: mára már 635 ezer digitálisan aktív ügyfelük van, 492 ezren aktív mobilbank-használójuk. Az ügyfelek 88 százaléka valamilyen digitális csatornán – internetbankon, mobilapplikáción – keresztül intézi az ügyeit.

Ma már napi szinten benne élünk a kibertérben, hangsúlyozta már Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője. A felmérések szerint naponta százszor ellenőrizzük le a digitális eszközeinket (telefon, notebook, stb.). A napi funkciók, mint a fizetés általában mindenki számára könnyen megvalósítható, de vannak olyan lehetőségek, amelyekkel nem feltétlen vagyunk tisztában. A most bemutatott applikáció szerinte segíthet abban, hogy egy átlagfelhasználó számára a jövőben a pénzügyeit könnyen áttekinthetően tudja kezelni? Egy pénzügyi szolgáltató ma már mindent meg tud valósítani teljesen digitális módon. Eközben természetesen sok adatot gyűjtenek, amelyek segítségével tovább lehet fejleszteni a kínálatot. A digitalizáció az egyik oldalon egy standardizált kínálatot jelent, eközben viszont az ügyfelek személyre szabott szolgáltatást szeretnének, ami bizonyos fokon ellentétet jelent. A kihívást az jelenti, hogy a digitális szolgáltatásokba beépítsenek ilyen perszonalizált megoldást. Kate ezt a személyre szóló megoldást nyújtja, hiszen a rendszer általánosságban és az egyes ügyfeleket tekintve is folyamatosan tanul, így testreszabott megoldásokban is tud majd nekik segíteni.

A K&H ügyfelek közül többek már megismerkedtek Kate-tel, mivel nyár óta elérhető volt a K&H mobilbankot használók számára. Hála az ügyfelek visszajelzéseinek, sokat fejlődött, hiszen a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul a kérdésekből. Kate igyekszik minden K&H-snak segíteni, persze csak ha ezt igényli. Kate ért és beszél magyarul – gyorsan reagál, elegendő a logójára kattintani és máris beköszön. Kate jelenleg már meg tudja adni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját; kérésre meg tudja változtatni a bankkártya-limitet és az internetes jelszót; szükség esetén fel tudja függeszteni vagy le tudja tiltani a bankkártyát, és képes aktiválni egy újat. Kate ugyancsak segíteni tud utazási vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében, illetve a biztosítási adminisztráció intézésében és a biztosítási díj közvetlen kifizetésében is. Az újonc Kate mellett a mobilbank valamennyi korábbi funkciója továbbra is változatlanul elérhető marad.

Kate egyébként egy csoportszintű fejlesztés, de vannak a magyar piacra kialakított fejlesztések, amelyeket más piacokra is át tudják adni. A digitális asszisztens két éve mutatkozott be, akkor Belgiumban és Csehországban vezették be. Most pedig Magyarországon, Szlovákiában és Bulgáriában mutatkozik be. Mint a sajtótájékoztatón kiderült, az egyik legnagyobb kihívás a magyar nyelv alkalmazása volt. Az applikáció egyébként hét nyelven tud jelenleg.

A K&H vezetői szerint egy hosszabb folyamat során fognak majd eljutni oda, hogy Kate az ügyfelek pénzügyeinek kezelése során minden igényt ki tudjon elégíteni, ez folyamatos fejlesztést igényel. Három fő funkciót tartanak a fejlesztések során szem előtt: amennyiben az ügyfélnek termékkel kapcsolatos információra van szükség, akkor ebben tud Kate-re támaszkodni. Cél, hogy valódi segítséget nyújtson, vagyis végig tudja kísérni a megoldásban az ügyfelet. Emellett személyiséggel ruházzák fel, és a folyamatos tanulás révén az ügyfelekkel képes legyen a tranzakción túl is kommunikálni, továbbá proaktív legyen, tudjon idővel személyre szabott javaslatokat tenni.

A sajtótájékoztatón egy kisfilm segítségével bemutatták, hogy akár néhány éven belül milyen szintre juthat el Kate, az alkalmazás ugyanis a tervek szerint végig fogja majd követni a felhasználók napját folyamatosan segítve a pénzügyi döntésekben, legyen szó a jövedelm beosztásáról, vásárláson való spórolásról, befektetésről, de olyan apróságokról is, minthogy a rendszer intézi helyettünk a fizetős zónában a parkolási díj rendezését.

A digitális asszisztens esetében már most lehetőség van csetre és hangalapú utasításra is, ugyanakkor a kiberbiztonságot nagyon komolyan veszik az új szolgáltatás kapcsán is. Mint a bank vezetői hangsúlyozták, autentikálás nélkül semmilyen feladatot nem végez el Kate. De emellett számos más biztonsági szabályt is beépítenek. Így például amíg az ügyfél nem kezdeményez hangalapú információt, addig nem lesz ilyen, emellett semmilyen szenzitív információt nem fog hanggal közölni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Amundi-közgyűlések futószalagon
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 16:12
Tavaly több mint 10 ezer részvényesi közgyűlésen szavazott az Amundi vagyonkezelő.
Pénzügyi szektor Az MNB elmagyarázta, hogy mi történik az inflációval
Privátbankár.hu | 2024. április 11. 11:45
Az infláció és a maginfláció is a jegybank márciusi Inflációs jelentése előrejelzési sávjának közepén alakult - állapította meg a Magyar Nemzeti Bank márciusi inflációs adatokhoz fűzött elemzése.
Pénzügyi szektor MNB: Fokozott befektetői kockázattal járhatnak a kriptoeszközök
Privátbankár.hu | 2024. április 11. 09:58
A jegybank felkészül a kriptopiaci szereplők felügyelésére.
Pénzügyi szektor Csütörtökön talán valami csodára készül a forint
Privátbankár.hu | 2024. április 11. 07:18
Erősödött kissé a forint csütörtök reggelre a főbb devizákkal szemben az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Pénzügyi szektor Nem „gyengeelméjűek" az elemzők – tudhattuk meg a Klasszis Klubban
Bózsó Péter | 2024. április 10. 15:01
Szabó Balázs, a Hold Alapkezelő vezérigazgatója - többek között - az extremitásokról is beszélt a Klasszis Klub Befektetői Univerzum című rendezvényén.
Pénzügyi szektor Hogyan lehet megvédeni a családi vagyont? Ezt is körbejártuk a Klasszis Klubban
Bózsó Péter | 2024. április 8. 15:09
A családi vagyontervezés és -védelem állt a legutóbbi Klasszis Klub Live! második panelbeszélgetésének fókuszában, amely során főszerkesztőnk, Csabai Károly PIllár Zsolttal, az Equilor Alapkezelő Zrt. vezérigazgatójával, Varga Szabolccsal, a Bank Gutmann magyarországi vezetőjével és Magyar Csabával, a Cyrstal Worldwide Zrt. vezérigazgatójával cserélt eszmét.
Pénzügyi szektor Soha nem lesz vége a kamatstopnak?
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 14:39
Azt már korábban megtudtuk, hogy június 30. után is marad, most Nagy Márton azt is kilátásba helyezte, meddig szeretné kitolni a piacellenes intézkedést.
Pénzügyi szektor Folytatódik a harc a bankok és a csalók között: figyelmeztetést küldött mindenkinek az MNB
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:24
Jelentősen csökkent az átutalásos kibercsalások száma és a károk összege a múlt év utolsó negyedévében, de a kártyás visszaéléseké tovább nőtt.
Pénzügyi szektor Élesedik a verseny a banki megtakarítások között - segítünk a legjobbat választani
Privátbankár.hu | 2024. április 7. 16:35
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) az idei év egészében maximum 5 százalékos inflációt vár. Ennek fényében érdemes áttekinteni a banki betéti ajánlatokat.
Pénzügyi szektor Csak találgathatnak a szakértők is, hogy mitől erősödött a forint
Privátbankár.hu | 2024. április 4. 07:57
Erősödött a forint a főbb devizákkal szemben csütörtök reggel a szerda kora esti jegyzésekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG