A Magyar Nemzeti Bank (MNB) átfogó vizsgálatot végzett az NN Biztosító Zrt.-nél (NN Biztosító), a társaság tevékenységét 2012. március 1-jétől az ellenőrzés lezárásáig áttekintve.
A biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik - jegyzi meg a jegybank.
Mivel volt gond?
A jegybanki vizsgálat szerint ugyanakkor az NN Biztosító egyes életbiztosításoknál az adminisztrációs díj levonása, illetve a konstrukciókhoz kötődő tartalékolásnál nem minden esetben a szerződési feltételekkel, s a tartalékolási szabályokkal összhangban járt el.
Az MNB hiányosságokat állapított meg az NN Biztosító leltározásával, valamint egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán is.
Az MNB vizsgálata nagyszámú – esetenként kisebb jelentőségű – problémákat tárt fel az NN Biztosító egyes életbiztosítási termékei kapcsán a biztosítási szerződéseknek a jogszabályok által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban.
A biztosító több esetben jelentős késedelemmel teljesítette a pénzmosás és terrorizmus megakadályozására hivatott adatszolgáltatási kötelezettségét is.
Nem egyszer fordult elő
Az NN Biztosító több esetben szegte meg az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is. Életbiztosításai esetében a biztosító számos szerződésénél nem volt képes megadni ügyfeleinek a szerződésük létrejöttéhez vagy megszűnéséhez kapcsolódó, illetve a rendszeresen, évente teljesítendő, jogszabályban előírt tájékoztatásokat, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan vagy éppen késedelmesen teljesítette.
Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek az életbiztosításokhoz kapcsolódó visszavásárlási jogokról is - írja az MNB.
A feltárt jogsértések miatt az MNB 18 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az NN Biztosítóra.