A pénzügyi szolgáltatók harmada nem használ biztonságos kapcsolatot az online tranzakcióknál, annak ellenére, hogy a szervezetek fele az online pénzügyi csalások számának folyamatos emelkedését tapasztalja - derül ki a Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági vállalat és a B2B International legfrissebb kutatásából.
Vannak hiányosságok
A megkérdezett több mint 5500 cég mindössze 53 százaléka vezetett be kétfaktoros azonosítást és csak 50 százalék alkalmaz speciális, valós idejű csalás elleni megoldást, noha 22 százalékuk szerint jelenleg ez lenne a leghatékonyabb védelem a pénzügyi csalások ellen.
A szolgáltatók 48 százaléka a kockázatok megszüntetése helyett csupán mérsékli azokat, 29 százalékuk pedig azt állítja, hogy olcsóbb a már megtörtént eseteket korrigálni, így minden harmadik vállalat utólagosan foglalkozik a pénzügyi csalásokkal. A válaszadók kevesebb mint 10 százaléka használ általános online biztonsági megoldásokat, mivel nem tekintik hatékony módszernek a pénzügyi csaláshoz vezető adathalász és malware (rosszindulatú szoftverrel kivitelezett) támadások megelőzésére.
A felmérésből kiderült továbbá, hogy a szervezetek 38 százaléka szerint egyre nehezebb megállapítani egy tranzakció hamis mivoltát. A Kaspersky Lab 2014-ben 22,9 millió rosszindulatú pénzügyi malware támadást tárt fel, amelyekkel 2,7 millió ügyfelet céloztak meg világszerte. Az orosz vállalat és a B2B International a kutatást több mint 5500 cég, köztük 131 bank és fizetési szolgáltató megkérdezésével végezte, 26 országban.