Mirsolav Boublik, ügyvezető partner, Home Credit Group; Kiss Sándor, társalapító, vezérigazgató, Barion; Bíró Tamás, társalapító, marketingigazgató, Barion |
A magyar Sense/Net Zrt. által alapított Barion az elmúlt két évben, két lépcsőben mintegy 150 millió forint befektetést kapott hazai üzleti angyaloktól. Akkor többek között Pecsenye Roland, az eddigi legnagyobb hazai fintech felvásárlás lebonyolítója és Nemes Dániel (az egyik első magyar internetszolgáltató, a Telnet alapítója) tettek pénzt a cégbe. Ez alapozta meg a mostani külföldi tőkebevonást is.
Csehország leggazdagabb üzletembere lát fantáziát a magyar cégben
A Home Credit Group többségi tulajdonosa a PPF Group nemzetközi befektetői csoport, melynek fő részvényese Csehország leggazdagabb üzletembere, Petr Kellner, akinek a vagyonát az amerikai Forbes 14,5 milliárd dollárra(!) becsüli. A Home Credit Group Csehországban és Oroszországban piacvezető a lakossági pénzügyi szolgáltatások területén, erős közép-kelet-európai jelenléttel bír, de Kínában, Indiában, Dél-Kelet Ázsiában és az Egyesült Államokban is van érdekeltsége.
„Stratégiai célunk volt, hogy a nemzetközi terjeszkedésünk finanszírozásához olyan külföldi kockázati tőkebefektetőt találjunk, aki hisz a növekedés-orientált modellben. A befektetéssel „smart money-t” kapunk, tehát egy olyan partnerségi viszonyt tudunk megvalósítani, aminek köszönhetően a tőkeinjekción túlmenően ki tudjuk majd használni a Home Credit Group kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerét, és a pénzügyi szektorban megszerzett tapasztalatát, szakértelmét” – fogalmazott Bíró Tamás, a Barion társalapítója, marketing vezetője.
A Home Credit Group a Barion cégértékét az első körös befektetés végén 10 millió euróban határozta meg (3,1 milliárd forintra), a befektető a 2 millió eurós első tranzakcióval 20 százalékos részedést szerez a cégben. |
Egyedi üzleti modell: alacsony jutalékot kérnek, cserébe a vásárlás adatait is viszik
A Home Credit Group azzal a nem titkolt szándékkal fektet a Barionba, és első sorban az alapító csapatba, hogy a cég külföldön is megvalósítsa a Magyarországon elért exponenciális növekedést. Ennek egyik kulcsa az az innovatív üzleti modell, melynek köszönhetően a Barion a kereskedők számára nagyon kedvező jutalékrendszert kínál, amiért cserében a vásárlások adatait kéri el a cég, hiszen az ezekre alapuló precízen személyre szabott marketingszolgáltatás óriási értéket jelent.