A nemzetközi nőnap gyökeresen átalakítja a bankkártyás vásárlási szokásokat: a CIB Bank adatai szerint ezen a napon kilencszer több férfi fizet kártyával virág és ajándékboltban, mint egy átlagos márciusi napon – arányuk 80 százalék az ilyen üzletekből érkező fizetési tranzakciók között. Miközben mindenkinek az a tapasztalata, hogy a „nevezetes” napokon az árusok megnyomják a ceruzát az árazáskor, ám az átlagos költés visszaesik: míg egy normál napon az átlagcsokor ára a CIB statisztikái szerint 6497 forint, addig pl. a nőnapon megvásárolt virágok, desszertek átlagosan 4886 forintba kerülnek – köszönhetően annak, hogy ilyenkor sok a csak egy szál virágot és nem komplett csokrot bankkártyával fizető ügyfél is.
A CIB bankkártyákkal kapcsolatos kutatása emellett azonban „fontosabb” tapasztalatokra is rávilágított: a felmérés szerint a nők általában kevesebb alkalommal használják kártyájukat készpénzfelvételre, és kisebb értékben vesznek fel pénzt, mint a férfiak. Kártyás vásárlásnál viszont ők használják többet a plasztikjukat. Érdekes ugyanakkor, hogy az egy tranzakcióra eső költések tekintetében a férfiak állnak elől: míg a hölgyek egy vásárlás alkalmával átlagosan 7.880 forintot költenek, addig a férfiak 9.956 forintot. Ennek magyarázata az lehet, hogy jellemzően a férfiak fizetnek a benzinkútnál, étteremben és szállodákban, míg a hölgyek szupermarketekben, ruhaboltokban és bútorboltokban apasztják nagyobb arányban számlájukat.