Egyúttal arra is utasította a hitelintézetet, hogy legkésőbb 2015. április 30-áig meg kell szüntetnie a jogszabálysértéseket.
A Raiffeisen megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény ügyfelek egyértelmű, pontos és ingyenes tájékoztatására, a hibás teljesítés esetén a fizetési számla eredeti állapotának helyreállítására, valamint a hatósági átutalások teljesítésére vonatkozó szabályait.
Ezenkívül a bank megsértette a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB-rendelet, a fizetési megbízások érkeztetését és visszautasítását, az ügyfelek fizetési számláján a jóváírási értéknap alkalmazását, valamint a beérkező fizetési műveletek összegének az ügyfelek haladéktalan rendelkezésére bocsátását érintő előírásait.
A jegybank azért kötelezte a 10 millió forintos bírság megfizetésére a hitelintézetet, mert a bank az évek óta változatlan tartalommal fennálló, a fogyasztókat védő szabályokat sértett, és a jogszabálysértések meghatározó többségét folyamatokba építetten követte el.
Nem szép dolog fizettetni a bankszámlakivonatért
A kiszabott bírságot jelentősen befolyásolta, hogy a törvény előírásai ellenére a hitelintézet fogyasztó és mikrovállalkozás ügyfelei részére a fizetési műveletek teljesítéséről meghatározott tájékoztató adatok ingyenes átadását legalább havonta egy alkalommal nem biztosította, ugyanis az utólagos tájékoztatás adatait tartalmazó bankszámlakivonat postai továbbításáért díjat számolt fel.