5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Waberer's International tervei ambiciózusak, a nemzetközi távolsági fuvarozás mellett a logisztikai üzletág súlyát is növelni szeretnék. A fuvarozási piac egyébként is szépen bővül, és a közút aránya stabil - jöhetnének az önvezető járművek.
A Waberer's International Zrt. telephelye Budapesten. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Privátbankár.hu és a Budapesti Értéktőzsde rendezvényén, a BÉT Akadémia-Professzionális befektetői fórumon két nagy múltú, 1948, illetve 1851 óta működő társaság, a Waberer's International és az ANY Biztonsági Nyomda mutatkozott be.  A Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója, Lajkó Ferenc szerint a Waberer's-sztori 70 éves, de 23 éve 1994-ben kezdődött a modern kori történetük a privatizációval.

Most is büszkén elmondta, hogy kezdetben 130 kamionjuk volt, ma 3787 van, 5014 járművezetővel, mintegy 3300 ügyféllel és 197 ezer négyzetméter raktárkapacitással. A részvényeket július elején vezették be a tőzsdére.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

A cég lényegében két dologgal foglalkozik, tudatosan nagyon fókuszált stratégiával: az egyik a nemzetközi távolsági fuvarozás. A másik a regionális kontrakt logisztika, ami a fuvarozáson kívül raktározást és más áruműveleteket (komissiózás, matricázás stb.) is tartalmaz. Míg az első üzletág egész Európát behálózza, az utóbbi inkább a szűkebb régióra koncentrál, de ebben az üzletágban is szeretnének nemzetközileg terjeszkedni a szomszédos országokba.

Visszaforgatják a nyereséget

Ez egy növekedési papír, eddig sem nagyon fizetett osztalékot, középtávon legalábbis ezután sem tervezik. A nyereséget szeretnék folyamatosan visszaforgatni a növekedés finanszírozására. Ezt indokolja az is, hogy eddig a cég átlag feletti növekedést ért el. „Tízszer akkora volt a növekedési tempónk, mint az európai gazdaságé” – mondta el a vezérigazgató.

A cég innovatív, új technológiai rendszereket fejleszt. Méretéből kifolyólag is növelni tudja hatékonyságát, és erősen nyereséges. Az övé a legnagyobb saját tulajdonú kamionflotta a maga szegmensében (FTL).

A piac hatalmas

A cég az organikus növekedésre, új vevők megszerzésére ugyanúgy koncentrál, mint az akvizíciókra. Az organikus növekedés évi 7-9 százalékos volt eddig. Átlagosan minden második évben vannak akvizíciói is, utoljára egy lengyel céget vett a tőzsdei bevezetéssel szerzett tőkéből.

Még ha meg is duplázzuk méretünket, maga a piac hatalmas és bővül, így nem jelent korlátot a Waberer's számára, tudunk további piaci részesedést szerezni – mondta el Lajkó Ferenc. Az ügyfeleknél ráadásul konszolidációs trend van, egyre nagyobb vállalatok jönnek létre, ezeket a kisebb fuvarozók már nem tudják kiszolgálni, csak a nagyok. Az európai piac nagyon töredezett, a fuvarozó cégek 85 százaléka kevesebb mint tíz kamionnal rendelkezik, így komoly igény van a nagy és professzionális cégekre, a Waberer’s szeretné vezetni a fuvarozási szakma európai konszolidációját.
– mondja a nagy és professzionális cég.

Jó dolog tőzsdén lenni

Pozitívumként említette a szakember, hogy a tőzsdei jelenlétnek köszönhetően tőkepiaci finanszírozáshoz is hozzá tudnak jutni, nem csak a bankhitelekhez. Ez az akvizíciók szempontjából jól jöhet.

„Amit ígértünk a tőzsdei bevezetéskor a befektetőknek, azt leszállítottuk” – tette hozzá. „Az első félévben például több mint 13 százalékkal növeltük az árbevételünket a tavalyi első félévhez képest. Ez ráadásul szimpla organikus növekedés, a lengyelországi bevásárlás csak a második félévben fog megjelenni a beszámolókban” – így a vezérigazgató.

Változik a cég neve

A cég nevéről kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, hogy bár hivatalos felmondás a Waberer's név használatáról szóló szerződéssel kapcsolatban – amely még több évig mindenképpen élni fog – egyelőre nem érkezett, az átnevezés előkészítését megkezdik. Fokozatosan, több éves folyamaton keresztül tervezik a név lecserélését. A színek és a logó viszont a cég tulajdonában vannak.

A még nem hivatalos elképzelések szerint a logisztikai üzletág súlyát növelnék középtávon. Jövőre a logisztikai üzletág számára is keresnének felvásárlási célpontot.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

Jönnek az önvezető kamionok

Döntő változások jöhetnek a szállítmányozásban, például a sofőr nélküli kamionok – vetették fel a rendezvényen. Lajkó Ferenc szerint a sorkatonaság korábbi megszűnésével megszűnt a sofőrképzés jelentős része, fogy a sofőrgárda, hiány van sofőrökből külföldön is. Magyarország még viszonylag jól áll.

A közúti szállítás aránya viszont évtizedek óta 70 százalék felett bebetonozódott Európában. A kamionokra tehát nagy szükség van, ezért az automatizálási fejlesztések várhatóan felgyorsulnak majd. Nemrég még 20 évet jósoltak, ma már csak 10 évnél tartanak a szakemberek, ha meg kell becsülni, mikor terjednek el nagy szériában az önvezető kamionok. Már ma is rengeteg technikai megoldás, számítógép van a kamionokban, amelyek rengeteg adatot szolgáltatnak.

Tudjuk, hogy fékeztél tavaly nyáron

A GPS csak a kezdet volt 15 évvel ezelőtt, ma a jármű minden rezdüléséről, például a fékezésről és a gyorsulásról is pontos adatai vannak a központnak. A feladatot, a tankolás, megállások, rakodás helyszíneit digitálisan küldik a sofőröknek, a Waberer's ezekben a fejlesztésekben  élen jár. A cég nagyon várja az önvezető technológiákat és elsők között jelentkezik tesztelésükre.

Ha recesszió jönne, és például visszaesne 20 százalékkal az áruforgalom Európában, akkor a Waberer's saját kamionjaira rakná azokat a rakományokat, amelyeket ma kisebb fuvarozóknak ad át – hangzott el. Jelenleg a fuvarok mintegy 19 százalékát adják ki más vállalkozóknak.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 21810 21440 21850 +0,97% 21820 21840 7 142 574 150 HUF 2024-11-22 15:47:58
MOL 2670 2654 2690 -0,22% 2668 2670 545 688 584 HUF 2024-11-22 15:48:48
MTELEKOM 1244 1234 1254 +1,30% 1240 1244 1 055 671 762 HUF 2024-11-22 15:47:18
RICHTER 10690 10670 10900 -1,11% 10690 10700 1 273 573 110 HUF 2024-11-22 15:48:45
OPUS 508 507 513 -0,39% 508 509 44 375 902 HUF 2024-11-22 15:44:47
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Még mélyebbre süllyedhet a forint, 99 ezer dollár felett a bitcoin
Eidenpenz József | 2024. november 22. 12:46
A tőzsdék vegyes képet mutatnak, de heti szinten nem rossz a helyzet. Itthon kijöttek a különadókról szóló rendeletek, ám nem okoztak nagy ármozgásokat. A forint gyengécske, és elemzők szerint ez még fokozódhat is. A bitcoin mindössze fél százalékra járt a százezer dolláros álomhatártól, miközben újabb dollármilliárdok érkezhetnek belé. Szakadnak viszont a kínai részvények.
Részvény / Deviza / Áru Itt a forint árfolyama — csak dörzsölgesse a szemét!
Privátbankár.hu | 2024. november 22. 07:55
A forint árfolyama csak kevéssé változott péntek reggelre az előző estéhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Szívhatja a fogát, ha a pénzváltónál jár
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 18:47
Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben csütörtökön kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Volt valami közös az OTP-ben és a Magyar Telekomban
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 17:59
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 132,42 pontos, 0,17 százalékos emelkedéssel, 79 229,24 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Már 411 felett jár az euró, bérrobbanás Németországban
Eidenpenz József | 2024. november 21. 12:33
Részben ismét a dollár lehet a felelős a forint gyengüléséért, de a zlotyhoz képest is gödörben van a hazai deviza. A háborús feszültség nem tesz jót a részvényeknek, miközben szárnyal az arany, a bitcoin, a kőolaj és a földgáz. Céláremelés jött OTP-re és Richterre, bérrobbanás volt az EU-ban. Leválhatna a Mol az orosz olajról?
Részvény / Deviza / Áru Itt már bizonyítottak az észak-koreai katonák — hatalmas lopást vittek véghez
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 10:22
Észak-Korea hackerei állnak a 2019-ben elkövetett 42 millió dolláros Ethereum-rablás mögött – közölte a dél-koreai rendőrség.
Részvény / Deviza / Áru Rohamra indult a forint, de meddig juthat?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 08:09
Erősödéssel indította a napot a forint az euróval szemben, meglátjuk mire lesz ez elég.
Részvény / Deviza / Áru Eláztatta az eső a forintot
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 18:23
Gyengült a forint a főbb devizákkal szemben szerdán kora estére a bankközi devizapiacon reggelhez képest.
Részvény / Deviza / Áru Nagyot villantott az OTP a parketten
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 18:09
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 1131,04 pontos, 1,45 százalékos emelkedéssel, 79 096,82 ponton zárt szerdán.
Részvény / Deviza / Áru Jövőre olcsó lehet az üzemanyag, újabb bitcoin-rekordot mértek
Eidenpenz József | 2024. november 20. 12:16
Ismét emelkednek a tőzsdék, a BUX index is visszanyerte a keddi vesztesége egy részét. A forint viszont megint gyengélkedik és ismét közelít az euró a 410-es szinthez. A dollár erősödése és az orosz-ukrán háborús feszültség fokozódása lebeg a piacok feje felett, miközben az Nvidia gyorsjelentését várják. Túlkínálat lesz olajból?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG