5p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Waberer's International tervei ambiciózusak, a nemzetközi távolsági fuvarozás mellett a logisztikai üzletág súlyát is növelni szeretnék. A fuvarozási piac egyébként is szépen bővül, és a közút aránya stabil - jöhetnének az önvezető járművek.
A Waberer's International Zrt. telephelye Budapesten. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Privátbankár.hu és a Budapesti Értéktőzsde rendezvényén, a BÉT Akadémia-Professzionális befektetői fórumon két nagy múltú, 1948, illetve 1851 óta működő társaság, a Waberer's International és az ANY Biztonsági Nyomda mutatkozott be.  A Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója, Lajkó Ferenc szerint a Waberer's-sztori 70 éves, de 23 éve 1994-ben kezdődött a modern kori történetük a privatizációval.

Most is büszkén elmondta, hogy kezdetben 130 kamionjuk volt, ma 3787 van, 5014 járművezetővel, mintegy 3300 ügyféllel és 197 ezer négyzetméter raktárkapacitással. A részvényeket július elején vezették be a tőzsdére.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

A cég lényegében két dologgal foglalkozik, tudatosan nagyon fókuszált stratégiával: az egyik a nemzetközi távolsági fuvarozás. A másik a regionális kontrakt logisztika, ami a fuvarozáson kívül raktározást és más áruműveleteket (komissiózás, matricázás stb.) is tartalmaz. Míg az első üzletág egész Európát behálózza, az utóbbi inkább a szűkebb régióra koncentrál, de ebben az üzletágban is szeretnének nemzetközileg terjeszkedni a szomszédos országokba.

Visszaforgatják a nyereséget

Ez egy növekedési papír, eddig sem nagyon fizetett osztalékot, középtávon legalábbis ezután sem tervezik. A nyereséget szeretnék folyamatosan visszaforgatni a növekedés finanszírozására. Ezt indokolja az is, hogy eddig a cég átlag feletti növekedést ért el. „Tízszer akkora volt a növekedési tempónk, mint az európai gazdaságé” – mondta el a vezérigazgató.

A cég innovatív, új technológiai rendszereket fejleszt. Méretéből kifolyólag is növelni tudja hatékonyságát, és erősen nyereséges. Az övé a legnagyobb saját tulajdonú kamionflotta a maga szegmensében (FTL).

A piac hatalmas

A cég az organikus növekedésre, új vevők megszerzésére ugyanúgy koncentrál, mint az akvizíciókra. Az organikus növekedés évi 7-9 százalékos volt eddig. Átlagosan minden második évben vannak akvizíciói is, utoljára egy lengyel céget vett a tőzsdei bevezetéssel szerzett tőkéből.

Még ha meg is duplázzuk méretünket, maga a piac hatalmas és bővül, így nem jelent korlátot a Waberer's számára, tudunk további piaci részesedést szerezni – mondta el Lajkó Ferenc. Az ügyfeleknél ráadásul konszolidációs trend van, egyre nagyobb vállalatok jönnek létre, ezeket a kisebb fuvarozók már nem tudják kiszolgálni, csak a nagyok. Az európai piac nagyon töredezett, a fuvarozó cégek 85 százaléka kevesebb mint tíz kamionnal rendelkezik, így komoly igény van a nagy és professzionális cégekre, a Waberer’s szeretné vezetni a fuvarozási szakma európai konszolidációját.
– mondja a nagy és professzionális cég.

Jó dolog tőzsdén lenni

Pozitívumként említette a szakember, hogy a tőzsdei jelenlétnek köszönhetően tőkepiaci finanszírozáshoz is hozzá tudnak jutni, nem csak a bankhitelekhez. Ez az akvizíciók szempontjából jól jöhet.

„Amit ígértünk a tőzsdei bevezetéskor a befektetőknek, azt leszállítottuk” – tette hozzá. „Az első félévben például több mint 13 százalékkal növeltük az árbevételünket a tavalyi első félévhez képest. Ez ráadásul szimpla organikus növekedés, a lengyelországi bevásárlás csak a második félévben fog megjelenni a beszámolókban” – így a vezérigazgató.

Változik a cég neve

A cég nevéről kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, hogy bár hivatalos felmondás a Waberer's név használatáról szóló szerződéssel kapcsolatban – amely még több évig mindenképpen élni fog – egyelőre nem érkezett, az átnevezés előkészítését megkezdik. Fokozatosan, több éves folyamaton keresztül tervezik a név lecserélését. A színek és a logó viszont a cég tulajdonában vannak.

A még nem hivatalos elképzelések szerint a logisztikai üzletág súlyát növelnék középtávon. Jövőre a logisztikai üzletág számára is keresnének felvásárlási célpontot.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

Jönnek az önvezető kamionok

Döntő változások jöhetnek a szállítmányozásban, például a sofőr nélküli kamionok – vetették fel a rendezvényen. Lajkó Ferenc szerint a sorkatonaság korábbi megszűnésével megszűnt a sofőrképzés jelentős része, fogy a sofőrgárda, hiány van sofőrökből külföldön is. Magyarország még viszonylag jól áll.

A közúti szállítás aránya viszont évtizedek óta 70 százalék felett bebetonozódott Európában. A kamionokra tehát nagy szükség van, ezért az automatizálási fejlesztések várhatóan felgyorsulnak majd. Nemrég még 20 évet jósoltak, ma már csak 10 évnél tartanak a szakemberek, ha meg kell becsülni, mikor terjednek el nagy szériában az önvezető kamionok. Már ma is rengeteg technikai megoldás, számítógép van a kamionokban, amelyek rengeteg adatot szolgáltatnak.

Tudjuk, hogy fékeztél tavaly nyáron

A GPS csak a kezdet volt 15 évvel ezelőtt, ma a jármű minden rezdüléséről, például a fékezésről és a gyorsulásról is pontos adatai vannak a központnak. A feladatot, a tankolás, megállások, rakodás helyszíneit digitálisan küldik a sofőröknek, a Waberer's ezekben a fejlesztésekben  élen jár. A cég nagyon várja az önvezető technológiákat és elsők között jelentkezik tesztelésükre.

Ha recesszió jönne, és például visszaesne 20 százalékkal az áruforgalom Európában, akkor a Waberer's saját kamionjaira rakná azokat a rakományokat, amelyeket ma kisebb fuvarozóknak ad át – hangzott el. Jelenleg a fuvarok mintegy 19 százalékát adják ki más vállalkozóknak.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 32740 31920 32790 +1,17% 0 0 15 133 512 570 HUF 2025-11-21 17:05:19
MOL 3018 3016 3090 -2,65% 0 0 1 712 418 108 HUF 2025-11-21 17:14:55
MTELEKOM 1714 1710 1728 -1,04% 0 0 430 916 032 HUF 2025-11-21 17:06:15
RICHTER 9615 9560 9700 -0,77% 0 0 2 529 378 540 HUF 2025-11-21 17:13:06
OPUS 494 484 498 -0,60% 0 0 172 267 194 HUF 2025-11-21 17:10:13
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Hatalmas ziccert teremtett a forint – Ön kihasználta?
Privátbankár.hu | 2025. november 22. 16:33
A vezető devizákkal szemben nagy amplitúdóval mozgott a hazai fizetőeszköz, de volt egy pont, amikor mindegyikhez olcsón lehetett hozzájutni.
Részvény / Deviza / Áru Trumpnak kedves dolgok történtek New Yorkban
Privátbankár.hu | 2025. november 22. 08:25
Emelkedéssel zártak pénteken a vezető tengerentúli értéktőzsdék irányadó mutatói.
Részvény / Deviza / Áru Jól járt, aki korábban váltott eurót a hétvégi utazáshoz
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 18:46
Mindhárom fő devizával szemben gyengül pénteken a forint, a legnagyobb mértékben a dollárhoz viszonyítva. 
Részvény / Deviza / Áru Nagy eséssel zárta a hetet a Mol a tőzsdén
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 17:46
A BUX-index és a vezető részvények egyaránt csökkenéssel zárták a hét utolsó kereskedési napját, az OTP kivételével. A Mol árfolyama 2,65 százalékkal csökkent pénteken.
Részvény / Deviza / Áru Plusszal nyitott az amerikai tőzsde, csökkent az olajár
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 16:16
Mindhárom irányadó részvényindex erősödéssel nyitott pénteken az amerikai tőzsdén. A Brent olajár 62 dollár közelébe csökkent, és az európai gázár is esett az irányadó tőzsdén.
Részvény / Deviza / Áru Ez nem a Mol napja a tőzsdén: ismét 3000 forint közelében az árfolyam
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 14:46
A vezető részvények közül csak az OTP tudott erősödni pénteken délutánig, a BUX-index is csökkent.
Részvény / Deviza / Áru Nyár óta nem látott magasságba emelkedett a dízel ára
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 13:19
Sokáig tartotta a dízel ára a 600 forint alatti szintet, pénteken átszakadt a gát. Azonban érdemes figyelni, hol tankolunk, az autópályák mentén már 650-670 forintnál jár az árszínvonal.
Részvény / Deviza / Áru Niagaraként hull alá a Mol a délelőtti kereskedésben
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 11:42
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe a plusz 2,90 pontos nyitás után csökkent pénteken délelőtt.
Részvény / Deviza / Áru A BUX alig változott a pesti parkett nyitására
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 09:26
A tőzsdeindex alig három pontot emelkdett a csütörtöki záráshoz képest péntek reggelre.
Részvény / Deviza / Áru Hiába szólt a vekker, a forint nem ébredt fel
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 07:39
A magyar fizetőeszköz péntek reggelre gyengült a bankközi kereskedésben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG