5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Waberer's International tervei ambiciózusak, a nemzetközi távolsági fuvarozás mellett a logisztikai üzletág súlyát is növelni szeretnék. A fuvarozási piac egyébként is szépen bővül, és a közút aránya stabil - jöhetnének az önvezető járművek.
A Waberer's International Zrt. telephelye Budapesten. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A Privátbankár.hu és a Budapesti Értéktőzsde rendezvényén, a BÉT Akadémia-Professzionális befektetői fórumon két nagy múltú, 1948, illetve 1851 óta működő társaság, a Waberer's International és az ANY Biztonsági Nyomda mutatkozott be.  A Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója, Lajkó Ferenc szerint a Waberer's-sztori 70 éves, de 23 éve 1994-ben kezdődött a modern kori történetük a privatizációval.

Most is büszkén elmondta, hogy kezdetben 130 kamionjuk volt, ma 3787 van, 5014 járművezetővel, mintegy 3300 ügyféllel és 197 ezer négyzetméter raktárkapacitással. A részvényeket július elején vezették be a tőzsdére.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

A cég lényegében két dologgal foglalkozik, tudatosan nagyon fókuszált stratégiával: az egyik a nemzetközi távolsági fuvarozás. A másik a regionális kontrakt logisztika, ami a fuvarozáson kívül raktározást és más áruműveleteket (komissiózás, matricázás stb.) is tartalmaz. Míg az első üzletág egész Európát behálózza, az utóbbi inkább a szűkebb régióra koncentrál, de ebben az üzletágban is szeretnének nemzetközileg terjeszkedni a szomszédos országokba.

Visszaforgatják a nyereséget

Ez egy növekedési papír, eddig sem nagyon fizetett osztalékot, középtávon legalábbis ezután sem tervezik. A nyereséget szeretnék folyamatosan visszaforgatni a növekedés finanszírozására. Ezt indokolja az is, hogy eddig a cég átlag feletti növekedést ért el. „Tízszer akkora volt a növekedési tempónk, mint az európai gazdaságé” – mondta el a vezérigazgató.

A cég innovatív, új technológiai rendszereket fejleszt. Méretéből kifolyólag is növelni tudja hatékonyságát, és erősen nyereséges. Az övé a legnagyobb saját tulajdonú kamionflotta a maga szegmensében (FTL).

A piac hatalmas

A cég az organikus növekedésre, új vevők megszerzésére ugyanúgy koncentrál, mint az akvizíciókra. Az organikus növekedés évi 7-9 százalékos volt eddig. Átlagosan minden második évben vannak akvizíciói is, utoljára egy lengyel céget vett a tőzsdei bevezetéssel szerzett tőkéből.

Még ha meg is duplázzuk méretünket, maga a piac hatalmas és bővül, így nem jelent korlátot a Waberer's számára, tudunk további piaci részesedést szerezni – mondta el Lajkó Ferenc. Az ügyfeleknél ráadásul konszolidációs trend van, egyre nagyobb vállalatok jönnek létre, ezeket a kisebb fuvarozók már nem tudják kiszolgálni, csak a nagyok. Az európai piac nagyon töredezett, a fuvarozó cégek 85 százaléka kevesebb mint tíz kamionnal rendelkezik, így komoly igény van a nagy és professzionális cégekre, a Waberer’s szeretné vezetni a fuvarozási szakma európai konszolidációját.
– mondja a nagy és professzionális cég.

Jó dolog tőzsdén lenni

Pozitívumként említette a szakember, hogy a tőzsdei jelenlétnek köszönhetően tőkepiaci finanszírozáshoz is hozzá tudnak jutni, nem csak a bankhitelekhez. Ez az akvizíciók szempontjából jól jöhet.

„Amit ígértünk a tőzsdei bevezetéskor a befektetőknek, azt leszállítottuk” – tette hozzá. „Az első félévben például több mint 13 százalékkal növeltük az árbevételünket a tavalyi első félévhez képest. Ez ráadásul szimpla organikus növekedés, a lengyelországi bevásárlás csak a második félévben fog megjelenni a beszámolókban” – így a vezérigazgató.

Változik a cég neve

A cég nevéről kérdésre válaszolva a vezérigazgató elmondta, hogy bár hivatalos felmondás a Waberer's név használatáról szóló szerződéssel kapcsolatban – amely még több évig mindenképpen élni fog – egyelőre nem érkezett, az átnevezés előkészítését megkezdik. Fokozatosan, több éves folyamaton keresztül tervezik a név lecserélését. A színek és a logó viszont a cég tulajdonában vannak.

A még nem hivatalos elképzelések szerint a logisztikai üzletág súlyát növelnék középtávon. Jövőre a logisztikai üzletág számára is keresnének felvásárlási célpontot.

Lajkó Ferenc, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója.

Jönnek az önvezető kamionok

Döntő változások jöhetnek a szállítmányozásban, például a sofőr nélküli kamionok – vetették fel a rendezvényen. Lajkó Ferenc szerint a sorkatonaság korábbi megszűnésével megszűnt a sofőrképzés jelentős része, fogy a sofőrgárda, hiány van sofőrökből külföldön is. Magyarország még viszonylag jól áll.

A közúti szállítás aránya viszont évtizedek óta 70 százalék felett bebetonozódott Európában. A kamionokra tehát nagy szükség van, ezért az automatizálási fejlesztések várhatóan felgyorsulnak majd. Nemrég még 20 évet jósoltak, ma már csak 10 évnél tartanak a szakemberek, ha meg kell becsülni, mikor terjednek el nagy szériában az önvezető kamionok. Már ma is rengeteg technikai megoldás, számítógép van a kamionokban, amelyek rengeteg adatot szolgáltatnak.

Tudjuk, hogy fékeztél tavaly nyáron

A GPS csak a kezdet volt 15 évvel ezelőtt, ma a jármű minden rezdüléséről, például a fékezésről és a gyorsulásról is pontos adatai vannak a központnak. A feladatot, a tankolás, megállások, rakodás helyszíneit digitálisan küldik a sofőröknek, a Waberer's ezekben a fejlesztésekben  élen jár. A cég nagyon várja az önvezető technológiákat és elsők között jelentkezik tesztelésükre.

Ha recesszió jönne, és például visszaesne 20 százalékkal az áruforgalom Európában, akkor a Waberer's saját kamionjaira rakná azokat a rakományokat, amelyeket ma kisebb fuvarozóknak ad át – hangzott el. Jelenleg a fuvarok mintegy 19 százalékát adják ki más vállalkozóknak.

Részvényárfolyamok

részvény ár min max változás vétel eladás forgalom deviza dátum idő
OTP 26960 26810 27100 -0,44% 0 0 2 658 532 670 HUF 2025-06-06 17:11:03
MOL 2840 2836 2862 -0,35% 0 0 1 726 144 722 HUF 2025-06-06 17:07:34
MTELEKOM 1766 1752 1772 -0,11% 0 0 485 233 618 HUF 2025-06-06 17:10:15
RICHTER 10200 10100 10250 +1,09% 0 0 972 803 140 HUF 2025-06-06 17:11:09
OPUS 549 542 554 +0,73% 0 0 51 384 444 HUF 2025-06-06 17:05:15
A fentiek 15 perccel késleltetett adatok, melyeket a Portfolio TeleTrader Kft., a Budapesti Értéktőzsde hivatalos adatszolgáltatója biztosít számunkra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Részvény / Deviza / Áru Minden idők egyik legrondább szakítása: lesz ez még rosszabb is, vagy kezdjünk bevásárolni?
Gáspár András | 2025. június 7. 11:25
A csütörtöki zuhanás után pénteken korrigált a Tesla árfolyama – a szakértők szerint nem a Trump-Musk-szakítás az egyetlen ok, amiért ekkorát esett az árfolyam. Van, aki szerint ez remek alkalom a beszállásra.
Részvény / Deviza / Áru Nagyot nyekkent a forint
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 18:40
Gyengült a forintunk.
Részvény / Deviza / Áru Gazdát cserélt egy halom Opus-részvény
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 18:17
Erről a vállalat tájékoztatott.
Részvény / Deviza / Áru A befektetők is elkezdték a hosszú hétvégét
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:56
Csendes napon van túl a tőzsde.
Részvény / Deviza / Áru Indul a box a tőzsdén: a ringben Donald Trump és Elon Musk
Herman Bernadett | 2025. június 6. 12:02
Csillapodni látszik a Donald Trump és Elon Musk között kirobbant vita, ismét emelkedik a Tesla-részvények árfolyama. A spekulánsok popcornt rágcsálva várják, mi sül ki az erős emberek harcából, a piacok többségén nyugalom van. 
Részvény / Deviza / Áru Méretes bukás: közel 54 ezer milliárd forintos bukást mutatott be a Tesla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 07:51
Donald Trump és Elon Musk vitába keveredett. A Tesla részvényei pedig lejtőre kerültek. 
Részvény / Deviza / Áru Pici lépés az eurótól
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 06:35
Filléres elmozdulások a piacon. 
Részvény / Deviza / Áru Dögunalmas napot zárt a pesti tőzsde
Privátbankár.hu | 2025. június 5. 18:46
A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 87,65 pontos, 0,09 százalékos csökkenéssel, 96 558,99 ponton zárt csütörtökön.
Részvény / Deviza / Áru Csak kóválygott a forint a júniusi hőségben
Privátbankár.hu | 2025. június 5. 18:31
Nem bír közelebb kerülni a 400-hoz.  
Részvény / Deviza / Áru Eljön az igazság pillanata a magyar gazdaságban
Eidenpenz József | 2025. június 5. 12:21
A tőzsdék kivárnak az EKB döntése és fontos amerikai makrogazdasági adatok előtt, az OTP és a Richter javít, a Mol kissé süllyed. A forint enyhén gyengült, de délután és pénteken még megmozgathatják a hírek. Lengyelországnak is kriptós elnöke lett, közben a Trump családnak újabb zavaros húzásai váltak ismertté ebben a szektorban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG