Elsősorban core business ingatlanportfoliója fejlesztésétől és újabb akvizícióktól vár idén további árbevétel-növekedést és eredményjavulást az Appeninn Nyrt. – áll a társaság Budapesti Értéktőzsde honlapján ma közzétett, megújított üzleti stratégiájában. Az Appeninn Nyrt. a bővülés feltételeit magas hozamot ígérő, jó minőségű magyarországi, valamint a CEE és a SEE régióban található irodaépületek akvizíciójával akarja megteremteni. Ehhez a forrást döntően a turisztikai portfólióját képező projekttársaságok értékesítésével tervezi előteremteni.
A társaság új üzleti stratégiájából kiderül: az ingatlan bérbeadásból származó árbevétel a 2020-as 7,4 millió eurót követően előzetes számok szerint, tavaly elérte a 9,2 millió eurót, idén pedig 9,8 millió euróra emelkedhet.
Az Appeninn Nyrt. új stratégiájában – az előzőhöz hasonlóan - az irodaházpiacot jelölte meg első számú célszegmensként, fókuszba helyezve a jó minőségű, elsősorban Budapesten továbbá a CEE és SEE régióban és található irodaépületek akvizícióját.
A másik stratégiai célszegmens a kiskereskedelem területe.
„Ingatlanszakmai befektető társaságként az Appeninn Nyrt. kizárólag a pénzügyi és üzleti szempontokat mérlegelve hoz döntést projektjeiről minden esetben. Ezen szempontokat követve társaságunk a fejlesztések szempontjából optimális időben és kockázati ponton, megfelelő profitmarzs mellett kívánja értékesíteni a turisztikai portfólióját képező projektcégeket” – jelentette ki Bihari Tamás, az Appeninn Nyrt. elnök-vezérigazgatója.
A turisztikai portfólió értékesítésével felszabaduló források lehetővé teszik a meglévő core portfólió – az ESG-kritériumoknak megfelelő - fejlesztését, valamint további ebbe illeszkedő elemek akvirálását egyaránt. Ehhez kapcsolódó célnak tekinti a társaság a közép- kelet- és dél-európai piacokra történő kilépést is, amit szintén ma jelentett be.