Vásárlók állnak sorba az Apple termékeit árusító iCentre bolt előtt a budapesti Allee Bevásárlóközpontban 2015. október 9-re virradó éjjel. Fotó: Marjai János |
Az értékesítési számok alapján arra lehet következtetni, hogy az iPhone-eladások valószínűleg elértek egy bizonyos telítettségi szintet, azok a vásárlók ugyanis, akik már rendelkeznek iPhone 4 vagy iPhone 5 készülékkel, nem feltétlenül fognak iPhone 6-ra, vagy a hamarosan piacra kerülő iPhone 7-re váltani, ezt mondta a Saxo Bank szakértője, Peter Garnyr a Privátbankár.hu-nak. Az Apple egyébként az elmúlt néhány frissítéssel már nem dobbantott különösen nagyot, így hacsak nem rukkolnak elő valami forradalmian újjal, a képernyőméret változtatása vagy a gyorsabb processzor kevés lehet az új vásárlók becsábításához.
Kína rágja le az almát?
Arról már korábban többször is írtunk, hogy Kínában nem csak az erősödő konkurenciával, hanem a telítődő piaccal is meg kell küzdenie az Apple-nek, ráadásul a piaci pozíciója is romlott az elmúlt negyedévekben az ázsiai térségben. A legfrissebb negyedéves beszámolók alapján az Apple bevételei 33 százalékkal csökkentek az előző év hasonló időszakához képest. Ez nem csupán átmeneti állapot, mint ahogy azt Tim Cook láttatni szeretné, hanem egy tartósabb folyamat. Arról nem is beszélve, hogy az Apple termékei erősen túlárazottnak mondhatók a rohamosan fejlődő piacon.
Szolgáltatásokban a jövő?
A harmadik ok, amiért úgy vélem, hogy az Apple veszített a vonzerejéből, az az a tény, hogy a nagy dobást mindenki az előfizetős zeneszolgáltatástól, a Beats-től, illetve az Apple Watch-tól várta, mondta Peter Garnyr. A zonban ha jobban megnézzük ezeket a szegmenseket, akkor látható, hogy a bevételek az elmúlt évhez képest körülbelül 10 százalékkal csökkentek. Mindez azt jelenti, hogy a hosszú távú bevételnövekedési kilátások rendkívül alacsonyak az Apple esetében, és ennek következtében az Apple részvények árfolyama valószínűleg nem fog üstökösként szárnyalni az elkövetkező egy éven belül.
Eddig tartott az őrület? Egyre több sebből vérzik az amerikai telefongyártó. A telítődő piacok és a kínai versenytársak előretörése lefölözi a vállalat eredményeit, miközben három kontinensen áll bírák és politikusok kereszttüzében. A befektetők egyre bizalmatlanabbak, egyedül a szeptemberben érkező iPhone 7 ad reményre okot – csak győzzük kivárni addig. A cikk folytatását itt olvashatod! >>> |