Vásárlók állnak sorba az Apple termékeit árusító iCentre bolt előtt a budapesti Allee Bevásárlóközpontban 2015. október 9-re virradó éjjel. Fotó: Marjai János |
Az Apple 74,8 millió iPhone-t értékesített 2015 utolsó negyedévében. Ez 0,4 százalékkal több volt, mint az előző év azonos időszakában, de egyúttal ez volt a legkisebb növekedés a termék 2007-es bevezetése óta.
Hajszállal alulmaradt a szám
A cég nettó nyeresége 1,9 százalékkal, 18,36 milliárd dollárra nőtt 2015 utolsó negyedévében. Az árbevétel 1,7 százalékkal, 75,87 milliárd dollárra emelkedett. Mindkét érték rekordot jelent az Apple számára.
Itt vannak az árak: nálunk ennyibe kerül az új iPhone. Részletek >>>> |
A Reuters ugyanakkor arra is rámutatott, hogy elemzők előzőleg 75,5 millió értékesítést valószínűsítettek a 4. negyedévre.
A karácsony előtti időszak az eladások szempontjából mindig a legerősebb az Applenek, nem utolsósorban az új modellek megjelenése miatt, a tavalyi negyedik negyedévben azonban, amikor az Apple egy az előzőnél jóval nagyobb kijelzővel rendelkező iPhone-modellt dobott piacra, ugrásszerűen, 46 százalékkal nőttek az eladási adatok az azt megelőző évihez képest.
Az idei első negyedévre a forgalom csökkenését várja az Apple. Az árbevétel az előrejelzés szerint 50-53 milliárd dollár körül lesz, szemben a tavalyi 58 milliárd dollárral.
Kína áll a gyengébb eredmény mögött
Az Apple a több nagy piacon, köztük Kínában mutatkozó gyenge konjunktúrát és az erős dollárt jelölte meg a kisebb növekedés okaként. Tim Cook, a konszern vezérigazgatója szerint korábban soha nem tapasztalt, extrém körülmények befolyásolták a számokat. Cook szerint a negatív hatások nélkül nyolc százalékkal nőtt volna a cég árbevétele.
A kínai értékesítések drasztikus visszaesése azonban nem következett be, az Apple árbevételének mintegy egynegyedét továbbra is Kínában éri el.