|
| Vásárlók állnak sorba az Apple termékeit árusító iCentre bolt előtt a budapesti Allee Bevásárlóközpontban 2015. október 9-re virradó éjjel. Fotó: Marjai János |
Az Apple 74,8 millió iPhone-t értékesített 2015 utolsó negyedévében. Ez 0,4 százalékkal több volt, mint az előző év azonos időszakában, de egyúttal ez volt a legkisebb növekedés a termék 2007-es bevezetése óta.
Hajszállal alulmaradt a szám
A cég nettó nyeresége 1,9 százalékkal, 18,36 milliárd dollárra nőtt 2015 utolsó negyedévében. Az árbevétel 1,7 százalékkal, 75,87 milliárd dollárra emelkedett. Mindkét érték rekordot jelent az Apple számára.
| Itt vannak az árak: nálunk ennyibe kerül az új iPhone. Részletek >>>> |
A Reuters ugyanakkor arra is rámutatott, hogy elemzők előzőleg 75,5 millió értékesítést valószínűsítettek a 4. negyedévre.
A karácsony előtti időszak az eladások szempontjából mindig a legerősebb az Applenek, nem utolsósorban az új modellek megjelenése miatt, a tavalyi negyedik negyedévben azonban, amikor az Apple egy az előzőnél jóval nagyobb kijelzővel rendelkező iPhone-modellt dobott piacra, ugrásszerűen, 46 százalékkal nőttek az eladási adatok az azt megelőző évihez képest.
Az idei első negyedévre a forgalom csökkenését várja az Apple. Az árbevétel az előrejelzés szerint 50-53 milliárd dollár körül lesz, szemben a tavalyi 58 milliárd dollárral.
Kína áll a gyengébb eredmény mögött
Az Apple a több nagy piacon, köztük Kínában mutatkozó gyenge konjunktúrát és az erős dollárt jelölte meg a kisebb növekedés okaként. Tim Cook, a konszern vezérigazgatója szerint korábban soha nem tapasztalt, extrém körülmények befolyásolták a számokat. Cook szerint a negatív hatások nélkül nyolc százalékkal nőtt volna a cég árbevétele.
A kínai értékesítések drasztikus visszaesése azonban nem következett be, az Apple árbevételének mintegy egynegyedét továbbra is Kínában éri el.
Monetenegró és Albánia is.


