A Masterplast Nyrt. tavaly hirdette meg 2020-ig szóló üzleti stratégiáját, melynek célkitűzése, hogy a vállalat 2020-ra az európai szigetelőanyag-piac meghatározó szereplőjévé váljon. Ennek érdekében a társaság a következő években termék- és szolgáltatási portfolióját az egyre jobban szerteágazó keresleti igényekhez igazítja. A Budapesti Értéktőzsdén (BÉT) jegyzett Masterplast üzleti stratégiájával párhuzamosan meghatározta tőkepiaci stratégiájának főbb irányait is.
A legjobbak közé vágynak
Ennek alapján stabilan nyereséges működés esetén osztalékfizetés lehetőségét is kilátásba helyezték, amennyiben a társaság nem talál a stratégiai céljainak megfelelő beruházási vagy akvizíciós célpontot. A tavaly 81,6 millió euró árbevételt elérő vállalat középtávú célja, hogy részvényeinek forgalma, likviditása növekedjen, és azok a tőzsde Prémium kategóriájába kerüljenek.
Tárt karokkal a lakossági befektetőket
A Masterplast két fő tulajdonosai és egyben a társaság vezetői, Tibor Dávid és Ács Balázs a vállalat által kitűzött cél megvalósítása érdekében döntött részvényeik kisebb hányadának értékesítéséről. A június 3-án megvalósuló értékesítéssel a két tulajdonos célja, hogy a maximum 400 ezer darab részvény eladásával a Masterplast részvényeseinek köre bővüljön és a jelenlegi, elsősorban intézményi befektetőkön túl a lakossági befektetőket is szeretnék nagyobb arányban bevonni a tulajdonosok közé.
A fő cél, hogy növekedjen a részvények közkézhányada és ezáltal likviditása, így a későbbiekben a vállalat papírjai bekerülhessenek a BÉT Prémium kategóriájába. Az értékesítés minimum ára 520 forint, amely kis mértékben marad el a Masterplast részvény utolsó 30 napos átlagárától.