Ha folytatódnak a tárgyalások, minden további nélkül ajánlott volna több pénzt a Salesforce.com a LinkedIn-ért - ez derült ki a közösségi oldal múlt pénteki kibocsátói jelentéséből, amelyet a Wall Street Journal is elemzett.
Mint azt korábban megírtuk, a Microsoft vásárolta fel a LinkedIn-t 26 milliárd dollárért cserébe. Több szakértő is rámutatott arra, hogy a redmonti techvállalat számára a felhasználói adatbázison kívül értékes lehetett a LinkedIn felhőszolgáltatása: ha a szintén ilyen megoldásokban utazó Salesforce kezébe került volna a cég, akkor a Microsoft ezen üzletága teljesen marginalizálódik a piacon a versenytárssal szemben.
Nagy csata volt
A pénteki jelentésből kiderült, hogy valóban voltak ilyen tervei a Salesforce-nak, így a Microsoft mellett ez a cég volt a másik ajánlattevő, ráadásul a két cég vezetője közötti levelezésben az áll, hogy a Salesforce jóval magasabb árat is hajlandó volt fizetni a LinkedIn-ért.
De miért a Microsoft vitte a boltot? A LinkedIn bevallása szerint a Salesforce ígérete ellenére nem emelte a végső ajánlatát, így a cég úgy döntött, hogy nem kommunikál tovább, és kizárólag a Microsofttal hajlandó alkudozni. Azonban Marc Benioff, a Salesforce vezetője elmondta, ha tovább tudnak tárgyalni, mindenképp jócskán emeltek volna a felvásárlási ajánlaton.