Még a piaci elemzők is értetlenül álltak a Microsoft-LinkedIn házasság előtt. A 26 milliárd dolláros üzletre sokan azt saccolják, hogy mindössze a LinkedIn 433 milliós felhasználóbázisára fájt a redmondi óriáscég foga, ezen keresztül akarják például az Office-termékcsomagot árusítani.
Nem akarnak kiszorulni a piacról
Sokkal mélyebb okok motiválhatták a Satya Nadella vezette techvállalatot, erről a magyar Tech Inspiráció ír hosszabb elemzésben. Microsoftos és más piaci forrásokra hivatkozva nem csak arról ír hosszasan hogy milyen kultúrabeli kihívások állnak a sikeres egyesítés előtt, de arról is, hogyan próbálja meg ezzel a Microsoft egy számára is értékes piacon felvenni a versenyt az elsőségért.
Az érintett terület a TI szerint a sales-t támogató szoftverek piaca, ahol gyakorlatilag a Salesforce nevű cég termékei dominálnak 50 százalékos részesedéssel, a Microsoft itt tart egy 5 százalékos pozíciót, és fontosnak tartotta annyira, hogy 50 milliárd dolláros vételi ajánlatot tegyen a Salesforce-ra 2015-ben. A cég akkor ezt az ajánlatot visszautasította, 70 milliárdot követelve, amit a Microsoft már nem fizetett volna ki. Ugyanebben az időben viszont beszakadt a LinkedIn részvényárfolyama, amely szintén kínál ilyen vevőmegtartási szoftvereket, ezzel pedig egyből vonzó célponttá változott a piacon versengő Microsoft számára.
Gyorsan, de mit?
Azonban nem csak ők, de a Salesforce is kinézte magának a LinkedIn-t, ezért a Microsoft nem habozhatott és bemondta a 26 milliárdos vételárat, hiszen ha a Salesforce viszi a közösségi oldalt, az egyenlő lett volna a Microsoft ide vonatkozó ágazatának halálával.
A Tech Inspiráció azt írja, maguk a Microsoft és LinkedIn vezetők sem tudják még konkrétan, mit is akarnak. Amire a legtöbben fogadnak, az az Office-termékek integrációja lesz, ez egyértelműen következik is. További integrációra számít a lap szintén Microsoft-tulajdonú Yammerrel, amely egy vállalati közösségi oldal. De ott van még a Skype és az Outlook is.
Hol keresne a legtöbbet?
Az igazi nagy dobás azonban tényleg az lehet, ha ezt a LinkedIn-ből származó felhasználói adathalmazt integrálják a Microsoft saját sales szoftverébe, a Dynamics CRM-be, azonban erről egyelőre még nem volt szó, sőt, a LinkedIn marad külön részleg egy darabig.
Azt sem érdemes elfelejteni, hogy a Microsoft nagyon gyenge a közösségi oldalak versenyében, így ezen a fronton is mindenképp ráfér a vérfrissítés a cégre: a LinkedIn-nel megkapták Reid Hoffmant, aki a közösségi oldalak egyik "ősatyja" a Szilícium-völgyben, így mindenképp értékes tag lehet az ilyen irányú terveknél. A lap úgy számol, hogy ha a Microsoftnak sikerül felpörgetnie a LinkedIn eladásait, két év alatt nullszaldós lehet a felvásárlás.