(Fotó: Alibaba.com) |
Működésének történetében először adott ki éves előrejelzést az Alibaba, amiben nem kevesebb, mint 48 százalékos növekedést várnak a jövő márciusban végződő üzleti évre. A jelentéssel egyben szeretnék megnyugtatni azokat a befektetőket, akik a kínai gazdaság lassulása miatt eddig kételkedtek a cég további sikerében.Az árbevétel mellett az értékesítések növekedését is várják a következő évben: a várakozások szerint idén harmadával több terméket értékesítenek majd különböző vállalatok az Alibabán keresztül, mint tavaly.
Kevesebb papírmunka
Ezzel egy időben a vállalat megszabadul a negyedéves GVM (gross merchandise volume, bruttó áruforgalom) jelentésektől, mivel nem tartja megbízhatónak az indexet. Minden vállalat ugyanis mást és mást számol bele az indexbe, a kattintások száma és a tényleges áruforgalom azonban nem mindig egyeztethető össze Jack Ma szerint, így az index nem tükrözi hűen egy vállalat tényleges potenciálját. Az index szerint egyébként tavaly az Alibaba 14,4 milliárd dollár forgalmat bonyolított egyetlen nap leforgása alatt a kínai „fekete pénteknek” számító Single’s Day-en.
Impozáns célok
Nem csak az online kereskedelemben van érdekeltsége az Alibabának, tavaly felvásárlások egész sorozatát bonyolították le, így hamarosan videó szolgáltatással és ételfutár-szolgáltatást is kínálnak majd. Bár elvetették a negyedéves jelentéseket, ennek ellenére továbbra is tartják magukat ahhoz a célhoz, hogy 2020-ig elérjék az 1 trillió dolláros áruforgalmat, 20 éven belül pedig az ötödik legnagyobb vállalattá akarják kinőni magukat, kétmilliárd fős ügyfélkörrel.