Zsúfolásig megtelt teremben tartották a sajtótájékoztatót a Norbi Update Nyrt. tőzsdére menetele alkalmából. Schóber Norbert elmondta, hogy a következő három évben egy világsztár lesz a cég marketingarca, 3-4 millió eurós – egy másik megfogalmazás szerint több millió dolláros – marketing-költségvetéssel. A slusszpoénként leleplezett táblán Andre Agassi amerikai teniszezőt mutatta be, aki jövő héten érkezik Budapestre. A „Norbi Update” márkanév háttérbe fog szorulni, az „Agassi Update” lesz az előtérben – derült ki.
Ne a multik mondják meg
„Még 1997-ben háromszázezer forintot, minden pénzemet a fitness-üzletágba fektettem, videokazettákat kezdtem forgatni, majd mindig visszaforgattam a pénzt az üzletbe” – mondta el Schóbert Norbert, a cég igazgatótanácsának elnöke. Sem a privatizációból, sem állami támogatásokból nem részesült, a valódi piacon kellett boldogulnia, ami nem volt könnyű, de nem is lehetetlen – tette hozzá.
Magyarországon a lakosság több mint a fele túlsúlyos, nagyon sok a cukorbeteg is, a szénhidrátterhelés csökkentése rengeteg sikert tud hozni – tette hozzá. A továbbiakban hosszasan beszélt termékeikről és a franchise-hálózatról. „Nem multik mondják meg, mint kell csinálnunk” – jegyezte meg.
Itt is lehet üzletet csinálni
A társaságnál főként a jogdíjak, a kereskedelmi árrések csapódnak le, hasonlóan, mint a McDoalds-nál vagy a Shell-nél. Ez a piac így is évi tízmilliárd forint. „Nekem hitet ad, hogy háromszázezer forintból lehet csinálni évi tízmilliárdos forgalmat, politikai háttér, maffiaháttér nélkül” – állította.
A tőzsde Norbi szerint a jövőt árazza, üzleti terveik viszont, amelyeket a Buda-Cash Brókerházzal készítenek, viszont pesszimisták. „Mindenből csak egy alsó középértéket határoztunk meg, nem akarok ígérni, sportoló vagyok. Csak akkorát lépek, hogy ne húzódjak meg, így állunk neki ennek a részvény-értékesítésnek is” – mondta el. Magyarország szerinte jó hely, nem kell innét elmenni, lehet piacot csinálni, sikert elérni, „még egy olyan egyszerű gyereknek is, mint én” – tette hozzá. A hiteltől ódzkodik, mert azt vissza kell fizetni, ezért is döntöttek a részvénykibocsátás mellett.
Nyugaton sokkal drágább a péksüti
De mire kellenek a társak, a kisbefektetők, az intézményi befektetők? Arra, hogy a társaságnak legyen olyan tőkéje, amivel tovább lehet haladni, például külföldön is lehet terjeszkedni, Bécs, Szerbia, Csehország, ebben az évben tíz országra terjesztenék ki a hálózatot. Elismerően nyilatkozott a magyar mezőgazdaságról és élelmiszerekről, a péksütemények tőlünk nyugatabbra például két és félszer annyiba kerülnek, mint itt.
Európában Norbi szerint mindössze 67 low carb (alacsony szénhidráttartalmú) termék van, amelyeket tíz cég készít. A Norbi Update-nek már most is sokkal több terméke van, jövőre négyszáz lesz. Minden országba csak Magyarországi gyártású termékeket szállítanak majd, kivéve, ahol ezt esetleg jogszabály nem engedi.
Hét országot hódítanának meg
A két tulajdonos, Norbert és Réka legalább 800 ezer, legfeljebb 2,2 millió részvényt értékesít, majd rögtön zártkörű tőkeemelést hajt végre 800 millió forint értékben, készpénzért, vagyis a befolyó összeget visszaforgatja a cégbe – mondta el Ómolnár Miklós kommunikációs igazgató. (Egy tíz forintos névértékű részvény ára 990 forint lesz.)
A tranzakció végén mintegy 840 millió forintnyi plusz tőke lesz a cégben. Eddig három országban voltak jelen, az idén még hét országban meg szeretnének jelenni. Országonként 50-100 tagú bolthálózatot szeretnének kiépíteni, Magyarországon 112 üzletük van. Hosszú évek óta ez lehet a legnagyobb értékű hazai részvénykibocsátás.
Hatmilliárdra becsülik a céget
Török Bálint, a Buda-Cash Brókerház elemzője szerint 2013-ban nyolc hónapos lezárt üzleti éve volt a társaságnak. A cég legnagyobb tétele a marketingkiadás és az lesz a jövőben is, tavaly is több mint 300 millió forintot költött erre. A teljes nettó árbevétel 425 millió forint volt, az adózott eredmény 94 millió forint.
Török Bálint szerint azonban nem a múlt alapján, hanem a jövőbeli várható teljesítmény alapján árazták a részvényeket 990 forintra. A cég értékét 6,2 milliárd forintra becsülik, az árbevételi terv középtávon évi 2,0-2,2 milliárd forint, 1,0-1,2 milliárd forint éves szabad cash flow-val. Külön értéknek tartják, hogy a cégnek nincsen adóssága.
Jövő héten jegyzés
Előzetesen üdvözölte Katona Zsolt, a BÉT vezérigazgatója a Norbi Update Lowcarb Nyrt.-t a tőzsdén, bár a cégnek a tőzsdére jutáshoz még sikeres részvénykibocsátást kell végrehajtania. Reményét fejezte ki, hogy még sok sikeres magyar magánvállalkozás fog eljutni a tőzsdére. Elmondta, hogy a Xetra bevezetésével a BÉT-re kerülő cégek „bekerülnek Európa vérkeringésébe”, nemzetközi befektetőktől is jobban tudnak majd tőkét bevonni.
A részvények jegyzése szeptember 8-tól 26-ig tart majd a Buda-Cashnél és három másik brókercégnél.