Növekvő bevétel mellett jelentősen megugrott a Nike amerikai sportszergyártó nyeresége a vállalat 2016-os második pénzügyi negyedévében.
Nem erre számítottak
A New York-i tőzsde zárása után kedden közzétett gyorsjelentés szerint a november 30-ával zárult háromhavi időszakban éves alapon 4,1 százalékkal, 7,69 milliárd dollárra nőttek a Nike eladásai, adózott eredménye pedig 20 százalékkal, 785 millió dollárra, részvényenként 90 centre emelkedett. Az egy évvel korábbi azonos időszakban 7,38 milliárd dolláros bevétel mellett 655 millió dolláros, részvényenként 74 centes profitot termelt a vállalat.
Elemzők 7,81 milliárd dolláros bevétel mellett részvényenként 86 centes nyereségre számítottak a szeptember-novemberi időszakról. A vártnál kisebb bevételek mögött a nyugat-európai és a japán kereslet gyengeségét, valamint az erős dollár hatását kell keresni.
A legnagyobb piac még mindig Kína
A legnagyobb mértékben, 24 százalékkal, Kínában nőttek a Nike eladásai. Észak-Amerikában 9 százalékkal, Japánban pedig 3 százalékkal emelkedtek a bevételek, míg Nyugat-Európában 1 százalékkal, Kelet- és Közép-Európában 6 százalékkal, az egyéb feltörekvő országokban pedig 8 százalékkal csökkentek az eladások.
A decembertől áprilisig tartó időszakra 20 százalékkal emelkedett a Nike-termékek rendelésállománya, miközben elemzők 13,6 százalékot vártak.
A befektetők kedvezően fogadták a gyorsjelentést: a Nike árfolyama 2,5 százalékkal, 135,23 dollárra emelkedett a New York-i tőzsde zárását követő elektronikus kereskedésben. A Nike teljesített idén a Dow Jones indexet alkotó 30 vezető amerikai iparvállalat közül a legjobban: az egy évvel ezelőtti árfolyamához képest 37,44 százalékkal drágult. A Dow Jones 3,02 százalékkal áll a tavaly ilyenkori szintje alatt.